Forum > Färdiga produktioner
Токай - Kom till mig (i Moldavien)
cykeln:
Jag gillar det här. Lite A F Rönnblom vibbar. Enkelt, naivistiskt, allsångsaktigt på ett fint sätt.
tycker att gurakompet är lite för energiskt och ändå bromsar det upp låten
Härligt gitarrsolo
Bra trummor
Orgeln är lite för mycket, likaså saxofonsticket innan slutet
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 28.02.2010, 14:38:53 ---...tycker att gurakompet är lite för energiskt och ändå bromsar det upp låten
--- Slut citat ---
Jag som tyckte tvärtom... tror jag. Eller så är det samma tanke. Det var redan i början mycket gitarrkomp och fills men saknades åttondelar (om det är så det heter i musikaliska sammanhang?).
Är det det farbror Cykel menar?
Tokai:
cykeln: Tack för kommentaren. Tror du prickar ganska så rätt vad gäller låtens karaktär.
Det där med kompguran kan jag väl säga att det från början fanns två fillsguror + en mer vanligt komp mest fyllde ut. Men det blev lite för slappt eller sävligt. När jag hörde MaxB:s mer energiska gurakomp tycker jag att den tillförde lite mer action i låten. Kanske ligger den något högt i ljudbilden.
Nu låter jag denna låt vila i fred ett tag, så orgeln och saxen får va som de är. Lyssnar igen om några månader med nya öron
perrra:
Mixfrågan är ju lite hur man vill ha det, för mig är detta samma mixteknik som tidiga gyllene tider skivorna faktiskt :)
Låter ball!
Bra jobbat Eurokungen :wub:
Tokai:
--- Citat från: perrra skrivet 20.03.2010, 09:43:00 ---Bra jobbat Eurokungen :wub:
--- Slut citat ---
Hehe, du ställer verkligen saken på sin spets! Här har man mycket att leva upp till.
Om jag misslyckas kommer du ialla fall få ett ordentligt skratt!
Sen kanske jag kan utmana dig på en typisk 60-tals låt, typ Beatles eller Kinks?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida