Forum > Färdiga produktioner
Токай - Kom till mig (i Moldavien)
Tokai:
LÅTNAMN: Kom till mig (i Moldavien)
ARTIST/GRUPP: Токай
GENRE: Rock, country, pop
LÅTLÄNGD: 4:06
KOMPOSITÖR: Токай
PRODUCENT: Токай
EV. MEDVERKANDE: МаксБ
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Jag sökte ett rim på igen och fann Moldavien. Av någon anledning dök ordet upp. Sen blev det plötsligt en låt om en snubbe i detta land. Moldvaien, ett av Europas fattigaste länder, som en gång var väldigt rikt, blev för mig en slags symbol för att befinna sig i en halvtaskig belägenhet
Låten är väl rätt så ordinär. Problemet har varit slutet. Det urbana inslaget där kan man kanske lägga nånstans i mitten?
Alright, tyck till om det mesta! Är sång för låg, är basen för hög? osv
asti:
Tror att en kör skulle kunna förstärka i refrängen! Sången är nog aningen låg på sina ställen......
(Finns rätt många platser som rimmar med igen - Belgien, Skandinavien, Spanien, Makedonien,Tjeckien, Slovakien, Saudi Arabien, Tasmanien, Indonesien, Persien,
Albanien, Norge, Rumänien, Italien, Australien, Indien, ........ :o)
Bra mix och ljudbild tycker jag!
Tokai:
--- Citat från: asti skrivet 20.02.2010, 20:21:53 ---Tror att en kör skulle kunna förstärka i refrängen! Sången är nog aningen låg på sina ställen......
(Finns rätt många platser som rimmar med igen - Belgien, Skandinavien, Spanien, Makedonien,Tjeckien, Slovakien, Saudi Arabien, Tasmanien, Indonesien, Persien,
Albanien, Norge, Rumänien, Italien, Australien, Indien, ........ :o)
Bra mix och ljudbild tycker jag!
--- Slut citat ---
Och om man ska åka till ett ställe där man inte vill bli brun - Albylien
MaxB:
Trevligt lite Pugh Rogefelt känsla i början.
På väg in i refrängen skulle en fyllig hammondorgel trivas, gärna initierad med handflatan på väg till första ackordet. Vet du hur jag menar?
Tokai:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.02.2010, 20:45:47 ---Trevligt lite Pugh Rogefelt känsla i början.
På väg in i refrängen skulle en fyllig hammondorgel trivas, gärna initierad med handflatan på väg till första ackordet. Vet du hur jag menar?
--- Slut citat ---
Det finns en hammondorgel, inte så fyllig. Är massa instrument på gång där: tre guror + piano. Jag tror jag vet vad du menar: när man sveper över tangenterna. Visst, självklart - ska nog fixas.
Pugh är nog den sista jag tänkt mig, måste jag säga. Men det är väl ok
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida