Forum > Färdiga produktioner

Токай - Kom till mig (i Moldavien)

<< < (3/6) > >>

MaxB:
Jamen kul ju! Jag fick va' mé i bandet, tack Tokai!
My dreams came through! I'm in the band now!  :D

I början på refränger Kom till ... hör man inte sista ordet.

En association till är en svensk som hette eller kallade sig "John Holm".
Han hade en låt där han sjöng:
- Maria, Maria, ser du ängarna blomma
http://lennartjohanson.se/musik/texter/johnholm/a/maria.htm

Det här är lite som den.

Dividend:
Trevlig bland-dialekt :) (Om det är din riktiga)

Kul text, fast jag hör inte allt just nu, håller på med andra saker samtidigt Ville bara säga att jag lyssnade och det funkade bra.. Den tankar jag gärna ned när den är på Radiofärdiga :)

(Såg att du gjort ändringar nyligen)

Eddi:
Livet är svårt i Moldavien och vodkan är slut men det låter likt förbaskat riktigt trevligt. Och här en referent du inte heller hade räknat med (liksom Pugh) Gyllene tider :D
Medryckande låt och allt verkar sitta på rätt ställe utom möjligen att du sväljer "mig" på "kom till mig" på några ställen.
PS. Om du plitar ner MaxB på Moldaviska på Ev. medverkande blir han nog glad nu när han fått vara med i bandet.

Tokai:
Dividend: Den version du lyssnade på är den med ändringarna.
Fattar inte vad menar med bland-dialekt. Kanske du tror att jag borde sjunga på skånska när jag bor i Skåne, men jag har uppländsk dialekt fortfarande - eller har det smugit in nåt skånskt?
Radiofärdigt låter bra.
Tackar för lyssning!

Eko: Ånej!! Inte Gyllene Tider. Vet att refrängen är ospännande, har väl gjorts tusen gånger - och där kanske ... hoppas bara du inte lknar min sång med Gessles, för guds skull!
Ditt svar gladde mig ändå, tack!

Den här låten kan man väl säga är ett försök att få igång lite låtproduktion. Bättre prylar och lite mer spännande saker är förhoppningsvis på gång.

Tokai:
Dividend: Nu fattar jag  :lol: Glömde naturligtvis bort att jag är från Moldavien. Hade nog blivit svårtytt om jag sjungit på mitt modersmål, men Google translate hjälpte mig mycket.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion