SNyggt.
Kören komplicerar inte det hela. Stråk bra, lite simpelt piano? Men det är jag... (Förväntar mig mer prylar på en flygel om man släpar ut den på scen, kanske nåt annat instrument?...)
Återkommer. HEhe, melodyne på sista nedgången där? 
all annan sång funkar skitbra, kanske nån falskton men det är ju ett utkast..
tanken med pianot är att det skall fungera som nån liten skör hypnotisk monoton slinga som göra samma sak hela tiden, så....jag tror det får vara som det är. Get your point dock

Det ligger lite autotune från logic på sången, jao! Räddar ju inte något, men det lät ännu värre innan

thnx divi!
Måste i detta läge totalt dissa rösten, rösten som låter som ett dåligt kariokepålägg långt ifrån integrerat med resten av låten som har potential men kräver en helt annan stämma. Texten funkar nog men utförandet måste vara ett helt annat..
Slutsats; låten har potential men sången måste integreras bättre och förmodligen en oktav upp.
dåligt kariokepålägg tar jag faktiskt som en komplimang med tanke på att jag knappt kunde prata på hela veckan

Det va en sån spontan låt som måste göras kosta vad det kosta vill

Kommer ny sång så småningom. Tack för lyssning och såg eko!

Skön, susig melankolisk Beethovenatmosfär i introt. Mycket snyggt arr. Stråkarna kvardröjande toner tycker jag är utsökta. Körerna också. Riktigt fin komposition. För mig får den gärna vara kvar i denna nästan singer-songwriterstil och utan hela Murmansk pål-släggor. Hörs att du är förkyld. Når du t ex ner så lågt annars? Jag tycker det är mycket vackert och själfullt!
...som sagt
Nej, inte så här lågt annars, helt klart

Kul att du gillar! jag tror som sagt att den stannar såhär avskalad, eller med mer orkester på.
tack för fina ord!
Underbar låt som bara lyssnats i laptophögtalare. Trots enkla högtalare går allt fram bra.
Rösten är viktig och behöver klara raka toner i lägre registren. Din röst fixar inte det i denna tagning. Kanske fungerar bättre sen eller om nån annan skulle prova.
Om du vill att nån annan provar, varför inte lägga upp texten och en version utan din sång. Kanske är flera som kan ge bidrag på sång?
Det som kommer med "pukor" drygt två minuter in är superfint! Där skulle något mer hjälpa till att lyfta stycket, kanske komp av hängande distade gitarrackord...
skall testa med annan sångare, men den blev lite personlig, så det blir ingen allmän huggsexa, utan jag har bett någon

Kunde mycket väl funka med lite muskler i form av distade gitarrer etc, men där är jag alltid annars. Det vore skoj att testa något jag inte alls kan denna gång på nåt sätt... men jag är med på hur du tänker.
tack o bock!
Jättebra. Sången lite väl förkyld. Stråket låter superfint. Kan hålla med Divi att pianot är lite naivt kanske. Fast funkar.
Inte så konstruktiv, men men....
Förkyld japp

naivt piano är det, men...jag vill ha det så tror jag...än så länge

hypnotiskt and all that shit

thnx W!
Skön låt, som kanske kunde innehålla ett stick för variationens skull.
Jättefina stråkar och jag tycker pianot duger alldeles utmärkt också!
Sången däremot ska du göra om när förkylningen släppt och då inte ha så mycket mellanregister,
utan lite mer bas och kanske även diskant för att få en varmare röst.
Pukorna är fina, men lite för kraftiga i mitt tycke. Tycker nog att du ska behålla detta arret!
Pukor o sånt saknar jag bibliotek ännu för, och dessutom suger på jag på såna här arr, så det får bli lite övningskörning ett tag

tack för synpunkter asti!