Kontrollrummet

Vem startade tråden? Och en storleksfråga (BESVARAD: no can do)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Vem som startade vilken tråd på förstasidan. Det står trådnamn, men ej vem som skapade tråden, petitess kanske, men jag skulle gärna ha det. :P

Sedan tycker jag textstorleken på namnen på forumdelarna undrar jag om den inte kunde vara någon pixel mindre. Tycker den känns väldigt stor.

EDIT: Förtydligar mig
« Senast ändrad: 01.03.2007, 01:43:28 by tsmalmbe »
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Håller med om båda, men stressa inte ihjäl er för att ändra detta. Mer en utseende- o smidighetsgrej.


Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Nej, det är inte definititv inte bråttom, men ser gärna att de implementeras när tid och möjlighet ges.
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.


Utloggad tsmalmbe

Vem som startade vilken tråd på förstasidan. Det står trådnamn, men ej vem som skapade tråden, petitess kanske, men jag skulle gärna ha det. :P

Behandlats tidigare, dom: fixas när jag hinner.

Sedan tycker jag textstorleken på namnen på forumdelarna undrar jag om den inte kunde vara någon pixel mindre. Tycker den känns väldigt stor.

Jag skall titta över stylesheets och se om man sparar utrymme ifall fonten minskas. Det kan kräva större reparation för att få det som man vill. Men jag kollar på veckoslutet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Tackar tackar! :D
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Bra idé. :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad tsmalmbe

Vem som startade vilken tråd på förstasidan. Det står trådnamn, men ej vem som skapade tråden, petitess kanske, men jag skulle gärna ha det. :P

Dåliga nyheter. Denna information finns inte tillgänglig i den datastrukturen jag använder för att lista ut de senaste trådarna. Detta betyder alltså att förslaget för tillfället får avslag.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Angående stylesheeten: storleken på fonten är definierad som global a:link och a:hover .Så det går inte att ändra lokalt utan service i templaten. Det gör jag inte nu.

Note: om nån vill se att forumlistan på framsidan ser annorlunda ut, är det bara att skissera upp det (i html och css)., så kan jag implementera det. Tyvärr har jag inte riktigt tid övers för "dekorationer" just nu.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Tack för att du tog dig tid att kolla! Skönt att ha ett så aktivt arbete med sidan.
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Det sas någon annan stans men ett enkelt förlag är att alla rubriker på trådar enligt (ny påhittad regel) skall formuleras typ: Pwayne: Kan man ha mer än 3Gb ram-minne i Windows XP?
eller:
Sixties: Är det någon som är sugen på ny punkfestival??


Utloggad tsmalmbe

Nåja, eftersom ingen nu vet hur första  sidan kommer att se ut efter  nästa uppdatering OCH den info ni saknar finns på http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=unread så vet jag inte om en regelänring är relevant. Kanske det skulle vara klokare med en HOT-topics på första sidan istället?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Nej, jag har det gärna kvar som det är (kanske är för van vid studios forum?), eftersom jag kollar forumet så ofta så besparar det mig ett klick  B). Senaste inläggen är bra. Vill man skriva dit sitt alias är det ju bra, men inte ett måste tycker jag.
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.