poll???
sammanfattningen är ytterst godtycklig och inget har hänt...
Jaha? Men skriv då ett eget referat av tråden!
Vad vill du ska hända? Jag har inte mandat att ändra på nånting. Det är Tsmalmbe som
får ta ställning och genomföra förändringar.
Poll = Opinionsundersökning.
Hej på dig, jag vet vad poll betyder därför efterlyste jag dne som någon sa att han skulle slänga upp...men detta liknar mest att bevara status quo så jag bryr mig inte till syvende och sist, olofd hade ett läge till en gnutta tanke och förändring men vissa vill ju bita sig fast i det gamla...sad!!!
Jag har följt tråden i det tysta och i ärlighetens namn så har jag irrat bort mig lite i åsiktshavet.
Vad handlar det om.....att vi ska byta ut det gamla mot nåt nytt?? Varför??
Måste saker bytas ut? Kan dom inte samexistera? Vi verkar ju vara tillräckligt många här som skulle uppskatta lite mer konstruktiv kritik i demotrådarna för att det skulle kunna funka. Det behöver inte betyda att hejaropen och annat måste bort.
(om man gör en slumpmässig koll i demotrådarna som varit under året så tycker jag överlag att majoriteten av alla inlägg faktiskt är av det konstruktiva slaget)
Det handlar väl absolut till sist om att man är
VÄLDIGT TYDLIG i trådhuvudet vilken typ av kritik man e ute efter och att dom som sedan ger kritiken är
VÄLDIGT NOGA med att läsa i trådhuvudet vad trådskaparen vill ha för typ av kritik. (mix, prod, arr, feeling, smak, utseende, doft, mm mm)
Och anger man inget specifikt i trådhuvudet så får man också vara beredd på att få kritik på sådant som man kanske tycker är meningslöst.
Sen är vi alla på olika stadier i vårt musikskapande så givetvis får kritiken anpassas efter kunskap och kanske ibland mer ta formen som en vägledning än ren och skär kritik om frekvenser och annat som kanske kan kännas som väldigt främmande.
Jag menar som musiker så har vi nog en ganska bra fingertoppskänlsa på att avgöra på vilket stadie en demopostare kan tänkas vara och således anpassa oss efter det.
Det finns ju dom som e helt nybörjare och bara det att dom tagit modet till sig att posta är ju härligt och visar att man har en vilja och önskan att ta nästa trappsteg i sitt musikskapande, och där fyller vi ju en viktig funktion att kunna ta dom lite lätt i handen och vägleda dom vidare.
Sen finns det dom som är mer eller mindre proffs som man kan ge mer konkreta kommentarer till som att t.ex "i min lyssning bumlar det väldigt mycket vid 250Hz, du kanske borde kolla om det finns några frekvenskrockar i det området bla bla."
Och sen finns det allt där emellan
Jag tycker inte alls detta är konstigt!!
Man borde kanske i instruktionsregelerna för postning av demos utöka templaten med olika kritikalternativ
Typ:
Önskas kritik på
MIX: Nej
ARR: Ja
PROD:Nej
SÅNG: Ja
INSTRUMENT: Ja
OSV: Kanske
Gör inte saker svårare än vad dom är!!!!
Puss!

EDIT: Handlar detta om demokvotan och karman.......tycker inte det fyller nån funktion. Om det ska finnas för sin egen del så kan man väl begränsa det till att det endast syns på ens profilsida och inte i trådarna.