Kontrollrummet

Rattlebike - New Year Boy

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil

 Stämmorna är så där perfekt otajta.

Där ser man   :D
Härligt  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Har inte läst några andra kommentarer här men visst är det habilt utfört och var inspirationen kommer från kan nog ingen missa. Tycker sången ligger lite för nära här i min del av världen och kanske tycker jag att det är lite lite för diskantigt med - men det är en ynkepytt i så fall.

Sångens närhet ska fixas - även lite annat kring den kommer ändras lite mer än två ynkepytt - dock ej de perfekt operfekta stämmorna
Tack för lyssning och synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Lite lägereldsmusik.. Mysigt..
Låter jäkligt bra detta tycker jag!
Tackar så mycket för det
Hoppas det kommer låta ännu jäkligare när nästa mix dimper ner - It won´t be long :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Don´t look any further - den nya versionen ligger i trådhuvud
Satisfaction guaranteed  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Vilka preamp och mik har du spelat in acken med?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 251
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vågar man nu säga att stämmorna är mycket bättre utan att göra bort sig helt :lol:
Ja jag tror jag vågar det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Av de låtar jag hört där rattle sjunger, har jag inte hört en låt där hans röst passat bättre. Och det beror inte på den hurtiga "glada" kompositionen. Uttrycket vad gäller sång är perfekt!

Jag gilllar låten, och jag laddar hem när den är färdig..  Real McCoy är ett utryck jag gillar också, mest för att det väcker associationer till star trek ;)

Jomen, trevligt, inte alls min musikstil. 60-talet innehåller mycket gott, men mycket skräp också (i mina öron). Men så är det ju med beatles också (geniala låtar, blandat med skräp (i mina öron)) Detta var en trevlig låt, som bör gå hem i sammanhanget jag tror du nämnde i trådhuvudet. Och den gick hem här med.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Eko
Stämmorna låter bättre för att dina öron är öppnare för det perfekt operfekta !  :D
Nerå du har rätt

Dividend
Håller med om Rattles sång!
Real McCoy hade R planer på att använda i en text - nu hann jag före så han slapp  :D

------
Ja om det inte är något mer så kanske man kan få tillstånd att lägga den här på färdiga då?
/bike
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt stomp med massor av sköna instrument och sången låter hur bra som helst!
Det här är väl en färdig låt? Jag kommer i alla fall inte på något som behöver ändras eller läggas till.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Underbar låt! Jag ser framför mig hur man sitter på en irländsk pub uppe i bergen (som den där whiskey-reklamen ni vet) och alla sjunger glatt med. Väldigt trallvänlig och trevlig låt och text!

Mixen har jag inget att påpeka om, tycker den låter hur luftig och ren som helst. Radioklar.

Tummen upp! :)
http://mera.hacke.nu


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
MaxB
Tack för det ! Färdig låt okidoki då ska vi lägga över den

hackeman
Vi bugar djupt för de orden. Det är precis så den är ämnad att inmundiga!

----

jamen då ska vi bara flytta över till färdiga högen och släppa loss nästa alster ...
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten