Kontrollrummet

Rattlebike - New Year Boy

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN: New Year Boy
ARTIST/GRUPP: Rattlebike
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 2.52
MUSIK: Roger Norén
TEXT: Stefan Olsson
PRODUCENT: Rattle
MEDVERKANDE:
Rattle; Sång, Stämsång, Gitarr, Bas, Kazoo, Trummor, Tamburin, Skedar
Bike; Stämsång, Munspel, Kantslag, Orgel, Tuba
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg

Vi har avlagt ett heligt nyårslöfte att göra en EP med fyra låtar på det engelska tungomålet avsedd för internationell publikum
Vi har tänkt använda oss av några av 60-talets starkaste dofter. Först ut är denna lilla sak med en doft av Monkees.
B la ut texten på KR 1 jan och R drog blixtsnabbt fram en melodi och sen har vi lagt på lite sådär och försökt få till en trevlig, svängig sak som man kan vara med att sjunga i.

Synpunkter på allt mottages tacksamt så vi blir bättre till nästa låt.
Prova gärna om den är sångvänlig.

100225 - V2 Stråkar har ersatts av orgel, Sången justerad, Basen tydligare


New year boy


The train has left the station
A year has gone by
There was really no sensation
Now you wish that you could fly

You´r waiting for adventure
You´r planning for to leave
I´ll tell you there is pleasure
In the end of this new years eve

I´m a new year boy
Shining like a star
Like an unplayd toy
I´ll get you where you are

I´m a new year boy
I´ll will please you one and all
Satisfaction guaranteed
I´m the real McCoy

Don´t look any further
Here I am
No need to search the world over
I´m in your land

You´r waiting for adventure
You´r planning for to leave
I´ll tell you there is pleasure
In the end of this new years eve

I´m a new year boy …

Look at me
I´m sure you´ll see

… new year boy …

« Senast ändrad: 04.03.2010, 14:15:30 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ehh! På något sätt känns det som det saknas något här.. B)
Och jag kan hinta om att det är något väsentligt ;).
« Senast ändrad: 16.02.2010, 18:32:33 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vi får väl se om det var det är bättre nu
Me solly
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja men se där,det var en låt!!! :lol:
Den här har varit uppe förut va?? Tycker mig känna igen i alla fall.
Först,vilket kanon sound ni fåt till,det låter på riktigt,inte Line:at och programmerat  som det mesta gör nuförtiden.
Och visst låter det lite "Apigt". Kanon..
Ser redan fram emot dom andra tre låtarna.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det låter bra tycker jag, så jag kan ha helt fel, men jag upplever att sången står väldigt långt fram/nära i mina hörlurar. Musiken är inte riktigt där framme - - men jag kan som sagt ha helt fel :)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kunde ha gått ed på att detta var en cover - tankarna gick till Dylan förstås - men det verkar det ju inte vara - skitbra drag och musik med alla roliga instrument. Kan känna som Gurano att leaden ligger lite nära vilket märks mest i början.
Kul colab ser fram emot nästa.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
uriah
Jo den var uppe i den samarbetsförfrågan jag la upp - inte som demo
Kul att du gillar soundet - Rattles förtjänst
..dom andra tre låtarna ..ujuj har vi lovat för mycket nu  :unsure: :D
Tack för lyssning och kommentar

Gurano
långt fram ... jo det kan stämma, Rattle var själv inne på det - men vi tänkte att det kan vara lite av 60-tals mix
Tack för lyssning och synpunkt

Eko
Om det låter som en cover - då har vi nog lyckats lite - men hoppas ändå att den är helt egen
Kul att du gillar draget och instrumenten!
Sången lite nära noteras
Nästa ja ... hmmm kanske lite pampigare
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


clavinova

  • Gäst
Kommer att tänka på en kombination av Hermann's Hermits och Beach Boys. Väldigt 60-tal i mina öron. Kanske skulle byta ut stråkarna mot någon slags mellotrondito. Och mot slutet även lite Beatles Sgt Pepper. Går i vilket fall rakt in i hjärtat på mig, fungerar alldeles utmärkt.

Satt och tänkte om ni skulle köra "binär" stereo a la sent 60 tal för att ytterligare förstärka intrycket?


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej grabs :D

Kul med collab, här har ni uppenbarligen hittat varann, nu e jag inte så torsk på country, men kan finna behag i detta ändå-och detta tack vare RogerRattles snygga röst och sen bra text Stefan..annars hade jag bojkottat direkt :lol:

Trivsamt och snygga stämmor gör det här till en angenäm upplevelse.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tycker detta svänger bra i sann 60-tals anda. Jag får en hel  del Kinks vibbar och kanske lite Lovin Spoonful. Jag var ju själv inte med på den tiden, men har blivit matad av min pappa  :) som också var musiker.

Jag skulle vilja höra lite mer lek med stereobilden som man gärna roade sig med då det begav sig.

Sen kan jag tycka att det stämmorna är lite slarvigt sjungna och inte följer leaden i start och avslut och blir otight här och där. Det drar ner helhetsintrycket för mig. Speciellt då den eran kännetecknas av otroligt bra stämsång.

Annars ett gediget hantverk där det inte går att missta sig åt vilket årtionde ni sneglat åt.

Micke


asti

  • Gäst
Vilket snyggt ljud på gitarr och lead-sång! Luftigt och klart!
Snygg 60-talslåt som påminner om t.ex Beatles period vid A hard day´s night och Help, Kinks Dedicated follower of fashion.
Bra mix, men, som någon sa, stereobilden kunde gärna breddas en aning!
Basen blir lite svag och diffus i sticket och med lite tveksamma toner runt 116-117 sek. Som jag upplever det i alla fall.
Lättlyssnad låt som man blir på gott humör av! Ska bli intressant att följa fortsättningen på EP:n!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Kommer att tänka på en kombination av Hermann's Hermits och Beach Boys. Väldigt 60-tal i mina öron. Kanske skulle byta ut stråkarna mot någon slags mellotrondito. Och mot slutet även lite Beatles Sgt Pepper. Går i vilket fall rakt in i hjärtat på mig, fungerar alldeles utmärkt.

Satt och tänkte om ni skulle köra "binär" stereo a la sent 60 tal för att ytterligare förstärka intrycket?
Inte alls dumt inringat - liger inte Monkees precis mitt emellan där?  :D
Vi tar till oss funderinge på mellotron.
Förstår inte riktigt det där med Sgt Pepper mot slutet ..?
"..rakt in i hjärtat .." gick rakt in i hjärtat på mej
Gillade aldrig den där binära STEREON och avsikten är inte att det ska låta precis som då så jag vet inte ...men kul förslag!
Tack för lyssning och synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hej grabs :D

Kul med collab, här har ni uppenbarligen hittat varann, nu e jag inte så torsk på country, men kan finna behag i detta ändå-och detta tack vare RogerRattles snygga röst och sen bra text Stefan..annars hade jag bojkottat direkt :lol:

Trivsamt och snygga stämmor gör det här till en angenäm upplevelse.

/Marre
Tack Marre för att du lyssnat på en genre du eg inte gillar! Tycker kanske inte att det är så mycket country, men sanningen ligger i betraktarens öron.
Håller helt med om Rs röst. Tack för snälla ord om text och att du inte bojkottade oss!
En angenäm upplevelse är precis vad vi strävar att ge  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Riktigt snyggt aerrangemang och en bra låt. Kul med tuba och kazoo och det känns som att ni har kul. Mixen är luftig och ren. Kanske lite vassa S och T på leadsången. Annars finns det inte mycket att gnälla över.  :)


clavinova

  • Gäst
Kommer att tänka på en kombination av Hermann's Hermits och Beach Boys. Väldigt 60-tal i mina öron. Kanske skulle byta ut stråkarna mot någon slags mellotrondito. Och mot slutet även lite Beatles Sgt Pepper. Går i vilket fall rakt in i hjärtat på mig, fungerar alldeles utmärkt.

Satt och tänkte om ni skulle köra "binär" stereo a la sent 60 tal för att ytterligare förstärka intrycket?
Inte alls dumt inringat - liger inte Monkees precis mitt emellan där?  :D
Vi tar till oss funderinge på mellotron.
Förstår inte riktigt det där med Sgt Pepper mot slutet ..?
"..rakt in i hjärtat .." gick rakt in i hjärtat på mej
Gillade aldrig den där binära STEREON och avsikten är inte att det ska låta precis som då så jag vet inte ...men kul förslag!
Tack för lyssning och synpunkter

Sgt Pepper var en ljudassociaton som dök upp mot slutet och jag har heller aldrig gillat binär stereo. Tänkte mest att det skulle vara än mer tidstypiskt med ett sådant. Bra samarbete och så är ni ju mästare på var sin kant. (tycker jag)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Roligt drag i all enkelhet med akustiska instrument. Saknar bas men kanske är det mina enkla högtalare på arbetet som saknar bas   :huh:

1 min 10 sek in är nån körstämma onödigt osäker var han ska vara.  :unsure:

Glad musik! Ser fram mot resten!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Skön spelglädje. Medryckande refräng. Tankarna går lite till ett gammalt band som Grus i Dojjan. Kul instrumentval förutom stråkmattan i sticket som jag inte tycker passar in. Kanske hellre valt en stå- isf elbas. Småkrafs, spelglädjen lyser igenom när snön nu vräker ner igen. Kan behövas!   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja nu ligger röstvolymen bättre. Har ni inte glömt att räkna upp ett instrument tycker mig höra en sån där liten plåttrumpet med smörpapper i fast jag vet ju inte vad det heter förstås.
Och nä country är det väl inte Marre snarare folk-pop eller nåt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja nu ligger röstvolymen bättre. Har ni inte glömt att räkna upp ett instrument tycker mig höra en sån där liten plåttrumpet med smörpapper i fast jag vet ju inte vad det heter förstås.
Och nä country är det väl inte Marre snarare folk-pop eller nåt.
Två fel av tre möjliga - blev uppmärksammad lite försynt så där via PM att det inte är någon ny version. Aha psykologiskt detta upptäcker jag - senaste gången räknar jag med att få höra en för hög röst - men när den väl kommer passar den in bra. Jag har alltså adapterat inombords - och vill härmed dra tillbaka min tidigare erinran om för hög röst - den ligger bra (och har alltid gjort :D )

Andra felet var efterlysningnen av Kazoo som ju redan var uppräknad visste inte bara vad den hette.
Jag diggar denna låt. Radioklar skulle jag säga då.....

Men det är fasen i mi9g ingen country eller har jag fel där med :o
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Tycker detta svänger bra i sann 60-tals anda. Jag får en hel  del Kinks vibbar och kanske lite Lovin Spoonful. Jag var ju själv inte med på den tiden, men har blivit matad av min pappa  :) som också var musiker.
Jag skulle vilja höra lite mer lek med stereobilden som man gärna roade sig med då det begav sig.
Sen kan jag tycka att det stämmorna är lite slarvigt sjungna och inte följer leaden i start och avslut och blir otight här och där. Det drar ner helhetsintrycket för mig. Speciellt då den eran kännetecknas av otroligt bra stämsång.
Annars ett gediget hantverk där det inte går att missta sig åt vilket årtionde ni sneglat åt.
Micke
Tack för det! Intressant att den skapar såna vibbar, vi planerar att dessa ska komma i senare nummer - Det här var ju vår Monkees  :D
Som sagt den stereo man hade då var inte särskilt kul så jag vet inte om vi vill återskapa just den.
Stämmorna är mea culpa och beror på att jag är en sopa när det gäller detta (också). Ska se om jag kan bättra mig. Att nå upp till den tidens kvalitet är nog bortom min förmåga.
Gediget hantverk tackar vi särskilt för (det är mest Roger som står för det)
Stort tack för lyssning och synpunkter!

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vilket snyggt ljud på gitarr och lead-sång! Luftigt och klart!
Snygg 60-talslåt som påminner om t.ex Beatles period vid A hard day´s night och Help, Kinks Dedicated follower of fashion.
Bra mix, men, som någon sa, stereobilden kunde gärna breddas en aning!
Basen blir lite svag och diffus i sticket och med lite tveksamma toner runt 116-117 sek. Som jag upplever det i alla fall.
Lättlyssnad låt som man blir på gott humör av! Ska bli intressant att följa fortsättningen på EP:n!

Yepp håller med - det är Rattle-delen.
Breddning av stereobilden kanske vi kan tänka oss ...
Bas och toner skall undersökas och rättas till efter förmåga och förstånd.
Om vi kan skapa gott humör kan vi vara riktigt nöjda!
Tack för lyssning och synpunkter!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Riktigt snyggt aerrangemang och en bra låt. Kul med tuba och kazoo och det känns som att ni har kul. Mixen är luftig och ren. Kanske lite vassa S och T på leadsången. Annars finns det inte mycket att gnälla över.  :)
Tack för det - och jag kan bekräfta att vi har kul!
Det är ju några andra som har gnällt en del så det var skönt att höra  :D
Tack för lyssning och synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag menar inte att gnälla, jag kanske har en lite drastisk humor..det kanske inte gick fram här..men jag tycker fortfarande att det finns lite countryinfluenser, jag har inte sagt att den är utpräglat sån :)

Jag kanske ska tillägga att det finns lika mycket influenser, som jag upplever det av t ex Crosby, Stills, Nash & Young, lite Dylan, Kinks, så det är lugnt :D

Har lyssnat mer på den här nu och vant mej :lol:
Gillar ju 60-tal, oxå.

Nämen, det är ju jättebra utfört och t om att melodin fastnat...de´ ni!

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Den skulle nog kunna tippa över åt country eller bluegrass med några enkla handgrepp :D

Nå, riktigt snyggt. Låter tidstypiskt och bra spelat. Sången är lite vass på S, men samtidigt lite "dull", lite...uddlös och dov?

Skulle vilja ha snortajta stämmor -nu glider de lite och drar ner i övrigt perfekta intrycket.


Bra sjunget och bra spelat grabbs :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Sgt Pepper var en ljudassociaton som dök upp mot slutet och jag har heller aldrig gillat binär stereo. Tänkte mest att det skulle vara än mer tidstypiskt med ett sådant. Bra samarbete och så är ni ju mästare på var sin kant. (tycker jag)
Som sagt bra idé och absolut mer tidstypiskt - men vi får se.
Mästare - det var stora ord som vi tackar för (samtidigt som vi förstår det relativa i det)
Tack igen!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Roligt drag i all enkelhet med akustiska instrument. Saknar bas men kanske är det mina enkla högtalare på arbetet som saknar bas   :huh:

1 min 10 sek in är nån körstämma onödigt osäker var han ska vara.  :unsure:

Glad musik! Ser fram mot resten!

Basen har varit uppe - tror att den kommer åtgärdas.
Körstämma noteras, ska kollas
Kul att det skapar förväntningar!
Tack för lyssning och synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Skön spelglädje. Medryckande refräng. Tankarna går lite till ett gammalt band som Grus i Dojjan. Kul instrumentval förutom stråkmattan i sticket som jag inte tycker passar in. Kanske hellre valt en stå- isf elbas. Småkrafs, spelglädjen lyser igenom när snön nu vräker ner igen. Kan behövas!   

Ok där kommer stråkarna igen - de är helt mitt ansvar - vi får ta en diskussion i bandet och se vad vi kan göra.
Grus var ju underbara så att tankarna leder dit känns positivt även om vi mer är ute efter den amerikanska varianten - Monkees.
Kul att det upplevs som spelglädje - vi sitter ju rätt långt från varandra.
Tack för lyssning och synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Eko my man - underbart!  :D
Och du bevisar vad jag alltid sagt - det finns inga bra eller dåliga låtar - det finns bara upplevelsen av dito.
Radioklart minsann - en buger  :wub:
Tack för lyssning och goda skratt!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag menar inte att gnälla, jag kanske har en lite drastisk humor..det kanske inte gick fram här..men jag tycker fortfarande att det finns lite countryinfluenser, jag har inte sagt att den är utpräglat sån :)
Jag kanske ska tillägga att det finns lika mycket influenser, som jag upplever det av t ex Crosby, Stills, Nash & Young, lite Dylan, Kinks, så det är lugnt :D
Har lyssnat mer på den här nu och vant mej :lol:
Gillar ju 60-tal, oxå.
Nämen, det är ju jättebra utfört och t om att melodin fastnat...de´ ni!
Marre

Jag menade inte dig alls!
och jag skrev det på skoj så det är dubbellugnt!
Kul att du vant dig och att melodin fastnar är ju ++. Den där Rattle han kan han!
Tack för att du tog dig tid att skriva en gång till - och lyssna förstås!  :wub:
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Den skulle nog kunna tippa över åt country eller bluegrass med några enkla handgrepp :D
Nå, riktigt snyggt. Låter tidstypiskt och bra spelat. Sången är lite vass på S, men samtidigt lite "dull", lite...uddlös och dov?
Skulle vilja ha snortajta stämmor -nu glider de lite och drar ner i övrigt perfekta intrycket.
Bra sjunget och bra spelat grabbs :)

Bluegrass hade vi också vissa tankar och förhoppningar om (vink, vink, nod, nod   ;):D)
Snortajta stämmor - vem skulle inte vilja ha det? Tyvärr har jag stora kompetensluckor när det gäller det så det kommer aldrig bli ens i närheten av perfekt om jag ska göra dom (men jag har lite kul). Kanske kan engagera CSN för en billig peng ....  :D
Tack för lyssning och sympatier!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jodå, visst en hel del Monkeys här, ett i mitt tycke ett något underskattad band, förmodligen pga den fåniga tv-serien, samt att dom kanske inte alltid spelade på skivorna (studiomusiker). Men låtarna var bra. Bäst när trummisen sjöng, t.ex Take the last train to Clarkesville.
Hör här också en del The Bonzo Dog Doo-Dah Band.
Nåt lite udda, lite crazy instrument vore också kul. Kazoon är toppen. Kompet är tight å bra. Stämmorna är så där perfekt otajta. Look at me svarskören perfekt.
Pop är kul! Ser fram emot nästa 60-tals doft. Kinks väl?


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Har inte läst några andra kommentarer här men visst är det habilt utfört och var inspirationen kommer från kan nog ingen missa. Tycker sången ligger lite för nära här i min del av världen och kanske tycker jag att det är lite lite för diskantigt med - men det är en ynkepytt i så fall.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Lite lägereldsmusik.. Mysigt..
Låter jäkligt bra detta tycker jag!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jodå, visst en hel del Monkeys här, ett i mitt tycke ett något underskattad band, förmodligen pga den fåniga tv-serien, samt att dom kanske inte alltid spelade på skivorna (studiomusiker). Men låtarna var bra. Bäst när trummisen sjöng, t.ex Take the last train to Clarkesville.
Hör här också en del The Bonzo Dog Doo-Dah Band.
Nåt lite udda, lite crazy instrument vore också kul. Kazoon är toppen. Kompet är tight å bra. Stämmorna är så där perfekt otajta. Look at me svarskören perfekt.
Pop är kul! Ser fram emot nästa 60-tals doft. Kinks väl?
Håller med - det var flera av låtarna som var/är riktigt bra. Kul att det fläktar av Bonzo ...
Vad skönt att stämmorna är prefekt otajta - det ska jag leva på ett tag!
Nästa doft blir lite större - men Kinks ligger i pipen sådär nr 3.
Tack så hemskt mycket!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten