Kontrollrummet

Bengan - I don´t want to love you (mp3)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Tjena gänget

Sorry för att jag är så jävla dålig på att kika in men det är för mkt annat och ALLDELES för mycket förkylningar i omlopp. Har i alla fall knåpat ihop en liten visa som kanske kan bli något på sikt.....rockrökare som sig bör i i god fredags/schlager/valentino/kiss/atomic swing/attchi-dittchi-70-anda.

Here goes:

Bengan - I don´t want to love you


Ni kan ju säga om det rockar eller inte - misstänker att förkylningen lyser igenom för mkt på sången i alla fall....


Rock on och let´s dance såhär på fredagskvällen!

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tjenare Grabben!!
Du förfinar ditt sound från gång till gång. det blir bara bättre.
Nu börjar du även få ett riktigt juste trummljud.. KANON många tummar upp..
Party Party. yeah yeah.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Skönt sound på gurorna, speciellt riffgit. nice mörkt ljud
Sången ligger inte så tajt till kompet som jag önskar. Blir lite hackigt. Borde försöka bluesa till det lite (konstigt ord blues och/eller feeling), dra ut på sången - om det begrips?
Det ligger nåt kantslag jämte med virveln i mitten av låten som känns lite jobbigt att lyssna på, vet inte varf
Kompressorn jobbar rätt hårt i slutet, men jag gillar den pumpande effekten.
Men annars skön rockdänga!
Och du... julen är slut :P


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Bj...Uriah: Thanks! Skönt att det tar sig trots att det är så långt mellan varven!

Tokai: Ja jag hajar precis vad du menar med sången - har inget flås och får inte tillräckligt mkt luft för att kunna "hänga" något mer som det är nu men det noteras.

Kantslaget kan vara en "cowbell" som jag trixar in mellan varven kanske??

Har inte loggat in sedan i julas ;) Har bytt mössa nu....
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Skönt. Gillar elguran med riffen skarpt. Även solopartiet är djävligt bra. Hur gör du? Både energi och samtidigt tajt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vid 3.07 skulle det passa med något annat stick som så att säga lyfter ännu mer. En helt annan melodi och en bas som vandrar snabbt upp och ner på halsen.

Du gör det här bra och modernt är det inte. Men jag tycker inte musik ska vara modern!  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Bow: Träna på bara...och se till att ha skoj när du lirar!

Max: Tack - det blir inget "om-arrande". Blir det något så blir det omsjungande....
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


freddy

  • Gäst
Funderar på varför trummorna låter lite otajta?

Annars är det bra, låter bra och bengan. Men låten har man hört utan att man hört den. :)

Inte bästa låten från dig. Men den funkar som mellanspår på skivan!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Tjena gänget

Sorry för att jag är så jävla dålig på att kika in men det är för mkt annat och ALLDELES för mycket förkylningar i omlopp.


Vafasen, jag måste ju BLI sjuk för att få tid till sånt här :( Hursomhelst, skitbra! Får Zodiak Mindwarp-vibbar. Partymusikens mästare. Ljudbilden får mig sjukt avis också. Jag tycker den låter färdig. Snyggt jobbat Bengan!


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Freddy  - nä det här är en skitlåt som jag har haft skitsvårt att få färdigt. Nu fick det vara nog liksom. De blir lite mkt stapling och splittrat (och rätt så tydliga drag av det som redan nämnts). Det är nog inte trummorna det är fel på. Det är nog killen som lirar allt annat i så fall.

Z: Njaee...jag har varit sjuk från o till i snart 4 mån utan att komma i ordning så nu sket jag helt enkelt i det....men jag har inte direkt haft ngn ork att göra dängor. Eller lust. Well....lite rock blev det i alla fall.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra det här Bengan! Börjar som en gammal Free-låt. Ösigt värre. Bra rockröst. Snygga solon. Tvåstämmegrejen kanske lite för länge. Svårt att komma med förbättringsförslag, låter helt klart. Kul med nit-cymbalen på slutet, jag har alltid undrat hur länge den skall klinga ut. En minut, två minuter?  :P Eller det kanske inte är en nitcymbal?
« Senast ändrad: 14.02.2010, 01:48:34 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Jag tänkte tvärnita (!) med ett slag som "muteas" men jag hade som sagt svårt med låten hela vägen....så slutet fick bli "lite som det blev" :) Tack Eq! Det blir ju alltid tvåstämmegrejjer i mina prylar :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Freddy  - nä det här är en skitlåt som jag har haft skitsvårt att få färdigt. Nu fick det vara nog liksom.

Icke! Jag gillar den. Det svänger ett gäng ju och skitbra sång som vanligt. Du gör alltid bra grejer och detta är inget undantag. Krya på dig för jag ser fram emot nästa! B)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Z: Nä jag vet att den svänger ett gäng men fan vad svår den var att få ur sig. Det blev lite "slarvigt" på slutet....
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Z: Nä jag vet att den svänger ett gäng men fan vad svår den var att få ur sig. Det blev lite "slarvigt" på slutet....

Stor konst är svår att föda fram  :D Sjäv kör jag alltid 80-20 regeln. Annars hade jag aldrig blivit klar med någonting. Det är bara vi nördar på forumen som hakar upp oss på detaljer som t ex att en virvel inte har rätt smäck  :wacko: En bra låt är en bra låt. Eventuella defekter kan ibland även tillföra.


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Sant - man får sätta ned foten och sätta någon slags "good-enough-etikett" ibland. Sedan märks det iofs att man är inne i "stim" ibland när det flyter....men det har det verkligen inte gjort det senaste halvåret.

Man får vikta lite - bra att blanda in synpunkter från "vanligt" folk med!

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
(har inte läst nåra tidigare kommentarer än)

ja du bengan:)
får associationer te både turbonegro å kiss, när ja lyssnar på denna;)
gillar båda dom banden, så de måste ju betyda att ja gillar de ja hör;)

tycker sången e kanon, trots förkylningar osv!
låter som du har nån effekt på sången (dist), så de kanske "maskeras" iom de isf!?
snygga vibraton:)

lite synd att de e en quicktime länk, eftersom man inte ser hur långt in i låten man befinner sej, eller de e kanske bara ja som inte kan me qt...!?
EDIT! de kanske beror på nån inställning i qt, att länken spelas upp i qt!? uppdatera de nyligen...
enda grejen ja har å anmärka på e ca 2 cm in på tidlinjen, tror de e precis innan andra versen ska börja!?
låter lite skumt där, me trummorna, tycker ja!
som att trumslagen e "avhuggna" lixom!?

liten detalj, men tycker detta e jävligt bra:)
gött sound, som vanligt;)
« Senast ändrad: 19.02.2010, 20:03:55 by brynte »
there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com


asti

  • Gäst
Låter riktigt tight och snyggt! I det tvåstämmiga solot, kunde du inte lägga på ett mer frenetiskt solo ovanpå detta och lite intensivare trummor?
Man väntar lite grand på en "förlösande" refräng med stämmor och extra tryck i kompet, nu kör det på ungefär likadant rätt igenom.
Gitarrerna låter fint och sköna solon!


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Tack Brynte!
Det är en vanlig mp3-fil så det borde inte vara några konstigheter från mitt håll just där - det är nog din dator som du får styra om lite i om du inte gillar QT ;) Den där grejen som du upplever som lite konstig är nog just det- konstig. Har iaf en liten "scratch" där som är tänkt att funka som ett litet "hack i skivan" men det kanske funkar precis skitdåligt? tanken är i alla fall att man ska vakna till där igen och just den detaljen verkar ju funka....kul att ljuden funkar som sådana i din värld :)

Förresten: comeback i pingpongen den här säsongen....sporadiska inhopp i korpen bara visserligen men det blev serieseger :)

Asti: Tack för bra input. Det är ganska så rakt fram...tröttnade liksom på låten till slut när jag inte kom "framåt" men det bör nog fixas lite på sista omgångarna....framförallt! Tack!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Schysst gitarrock med många referenser!

Någon sak kan man strama upp men på det stora hela är det skitbra.
Jag saknar en doakör med brudar - släng in dem så köper jag skivan :)

Ha det
Gurano
« Senast ändrad: 20.02.2010, 17:16:07 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Gurano: Visst är det så! Man kan styra upp rätt så mycket inkl mixande om man bara är på humör och har tillräckligt kunnande. Ska bara lära känna några fröknar som är bra på doandet så ska jag lösa den biten med :)
Tack för tyck!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Bra och kompetent. Snyggt mixat. Gillar basen, hur den spelas. Kanske sjunger cymbaler lite väl?

Annars är det klassisk rockrökare från dig. Inte din bästa låt, men en helt ok mellanlåt på skivan din som freddy sa :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Emu: Plattor kan du se dig i månen efter - men tycket var bra. Tack :) Jag var ju nöjd med att för en gångs skull ha fått till lite "schwung och sjung" i cymbalerna men till ingen nytta alltså?

Nä - det blir inga "best of" heller. Har fullt schå med att öht få ihop några låtar som det är nu.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Emu: Plattor kan du se dig i månen efter - men tycket var bra. Tack :) Jag var ju nöjd med att för en gångs skull ha fått till lite "schwung och sjung" i cymbalerna men till ingen nytta alltså?

Nä - det blir inga "best of" heller. Har fullt schå med att öht få ihop några låtar som det är nu.

Kan mycket väl vara mina fladdrande trumhinnor som jävlas. Kan ta en lyssning om en vecka eller så, vissa ljud upplever jag som ritkigt jobbiga nu, typ bestickslammer och så.

Återkommer!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tjaba..
Det här är ju inget unikt, såsom någon redan skrivit. Visst har man hört det förr.. Men vad gör det.. Det är ju som med potatis, fläsk & löksås. Det har man ju också ätit förr, men ändå njuter jag av det lika mycket varje gång...

Nu är inte detta en stil som jag har särskilt mycket av i min skivsamling, utan det här är föm mig mer en sån låt som man har på samlings-CD:n.. Den som man plockar fram när det vankas party och man behöver lite stämningsmusik på förfesten..

Sammanfattningsvis - Skön rock som är bra framfört & som har en, trots förkylning, mycket bra sånginsats..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad brynte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
    • andreasbryntesson
nu, när du har förklarat tanken bakom de där hacket, låter de väl lite mer vettigt, men...

å fasen!?? hur gick de för dej då? grattis till segern;)

har legat i botten på 3:an å harvat hela säsongen, men i lördags lyckades vi faktiskt vinna en avgörande match, så nu e vi klara för 3:an nästa säsong oxå:)
there's no fate but what you make...
www.andreasbryntesson.com


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Skönt sväng!

/Jonte

www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Emu: NJae det sjunger nog rätt bra ute t höger men jag gillade det själv den här gången :)

Hogge: Inga ambitioner till att skriva unika låtar. Bättre att det svänger och att ngn kan tralla med i så fall :) Fest eller inte - Tack!

Brynte: Det gick bättre än väntat får jag säga. Lurar på att öka träningsdosen lite så fort snuvan släpper....för jävla roligt. 3:an är ju ändå helt ok...jag spelade i KORP-sexan nu....hacket får vara...trots dina men ;)

Jonte: thanks!

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Sånt här är svårt att hata.

Trevlig låt med helt rätt sångstil...

Allt har väl redan nämnts förutom att gitarrljudet på solot bör du inte göra nåt åt, funkar skitbra.
Känner kanske igen det.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Div: Mange takk! Det är nog hög igenkänningsfaktor som du säger. Jag kan nämna ett gäng band by myself!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Förväntningarna var högt ställda med en så lysande beskrivning.  :) Jag gillar det. Mixen är lite hård speciellt trummorna låter som att det är mycket kompressor på. Sångljudet har jag också lite problem med. Vet inte om dert är meningen att det distar medvetet men tycker inte det låter så bra. Annars gillar jag sången och att den ligger så bra framme i mixen. Snygga gitarrfigurer och gitarrljudet låter bra.  :)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Egget: Det är högst medveten dist på sången. Den kanske behöver backas. Tack för god input!

Tror det är första gången på det här forumet som ingen jävel klagat ordentligt på gitarrerna :)


-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Supernajs.

Kanske liiite för långa solon och liiiite för förkyld sång. Bagateller.

Fet mix. Lite samma pump som i

 :D


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Jo det där var väl den modernaste parallellen man kunde ge sig på Wernborg va??? Men det drar väl åt det hållet även om mitt är "snällare".

Ska snyta mig och sola mindre nästa gång ;)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jo det där var väl den modernaste parallellen man kunde ge sig på Wernborg va??? Men det drar väl åt det hållet även om mitt är "snällare".

Det var en komplimang??

 ;)