Jag tycker ofta icke-musiker förstår musik bättre. De tänker inte på ackord eller ljudteknik, de bara lyssnar och antingen gillar de det, eller inte.
Varför lägger du upp låtarna här då?
Jag tycker också det är ganska befogad fråga. Om man frågar hur det låter etc så kan man ju inte lacka ur på att någon skriver en ärlig åsikt?
Det är mycket svårare att skriva genomtänkt negativ kritik, än ogenomtänkt positiv. "Ååå va fint det låter" kan alla skriva och sedan sova gott. Skriver man negativ kritik, så måste man tänka igenom hur folk reagerar etc.
jag tycker allt låter rätt ok ändå, instrumenteringen. Kanske lite väl mycket plektrum/strängtillslagsljud på gitarren tror jag, fast osäker.
Jag kan också tycka att uttalsdiskussionen urartar. Dock så håller jag med eq att sång och uttal är det man reagerar på här. Sångens rytmik gifter sig inte med låten tycker jag, det är som om fraseingarna tar slut för tidigt eller sent, och inte i takt, eller så är det jag som inte fattat något. Inte helt omöjligt iof

Sen tycker jag uttalet här förtar lite. Det skulle behövas lite slipning iallafall, enligt mig. Engelskan har ju "th-ljud" och inte "d". Så lite slipande, eller inte då ja.
Har inte tänkt så mycket på rummet under lyssningen, men kanske något burkigt?