Forum > Demolåtar

Dividend - Eftertanke

(1/3) > >>

Dividend:
9 nedladdningar av förra verren, två som skrev nåt  :unsure:

Denna är jag jävligt nöjd med. Bäst av alla (mest mediokra) pianostycken man orkat hålla på med. Det krävdes hundra :)
(uppladdat 8-9 kanske?)

JAja, skingra gärna mina illusioner.

Tror jag gillar för den öppnar dystern, men skiftar stämning radikalt utan att det upplevs påträngande isntällsamt, som det kan göra.

-------------------------

Fått höra att den sparsmakade versionen (v1) gillades mer av vissa (inte så många skillnader, mer lätta anslag på pianot, och kanske lite lägre tempo, kortare, men samma jävla noter ;) ):

http://www.dragoncolour.com/uploads/Rosqvist-Eftertanke-v1.mp3

Den NYA versionen (v3):

Marruschkka:
Oj..nu har du tangerat gränsen till nåt av lite folkjazz...wooow...jättevacke rt..älskar basgångarna på pianot..bra beat..sparsmakat och otroligt bra :wub:

Jan Johanson-vibbar får jag på den här.

Mer av den här typen..en av mina favorit-genren, och behöver du sång här så gör jag det så gärna -_- :)

/Marre

clavinova:
Vackert och återhållet stycke. I min lyssning är det lite "filtigt" pianoljud, kan tänka mig lite mer "spets" på det. Väldigt vackert "skogslandskapsstycke" i mina öron.

Dividend:
Färdig instrumentalversion i första inlägget!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 04.02.2010, 22:42:56 ---Oj..nu har du tangerat gränsen till nåt av lite folkjazz...wooow...jättevacke rt..älskar basgångarna på pianot..bra beat..sparsmakat och otroligt bra :wub:

Mer av den här typen..en av mina favorit-genren, och behöver du sång här så gör jag det så gärna -_- :)

--- Slut citat ---

Tack. Verkar rätt trångt om utrymmet för sång, men finns det sångmelodi så...

--- Citat från: clavinova skrivet 05.02.2010, 09:56:39 ---Vackert och återhållet stycke. I min lyssning är det lite "filtigt" pianoljud, kan tänka mig lite mer "spets" på det. Väldigt vackert "skogslandskapsstycke" i mina öron.

--- Slut citat ---

Tack. Glömde kolla det där. Bättre i denna lyssning ?  :unsure:

ynot:
väldigt fin stycke
men det brusar o skrapar nått hemskt i min lyssning
kanske är nått fel som inte är rätt
i be back
tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion