Forum > Demolåtar
Dividend - Eftertanke
ynot:
var min lyssning skall kolla det
Dividend:
Okej, tack! Kul att du tycker det var väldigt fint!
Jätteroligt, hoppas bruset från din lyssning försvann ;)
Eddi:
Jag är inte överförtjust i detta stycke - trots att spelet funkar bra - det handlar om harmonierna är jag rätt så övertygad om tror att Em dominerar (har inte kollat) men något är det som gör att jag inte lyfter.
Kan du slänga upp harmonierna? Det vore kul att analysera.
Dividend:
Du menar att det är för mycket Em, med "dominerar"? Ackordsföljden (om jag inte minns fel) är ändrad i små portioner över tid så tar ett tag att skriva ner, exporterar hellre nåt pdf om man kan i min seq.. Tror det går.
Märkligt stycke det här. Nån sa att partiet med det bankande piano borde kortas. Själv får jag rysningar av det partiet, och det händer inte ofta av min egen musik! Jag är helt övertygad om att det är den klart bästa struktur över mer än 4 takter jag presterat någonsin (inte möjlig att sjunga tror jag), och kan kortas ned till en monofon melodi. Motivet där alltså.. Det är fan mozartklass på det, nä bättre ;)
REsten är dystert "folkjazzig", och det är trevligt också, men där när låten övergår till pianokonsert istället, då
ryser jag, nästan som om det vore "stulet" från nånstans :unsure:
hoppas inte.
Tack för lyssning, skall se om jag kan anordna nåt diagram eller nåt sen ;)
Emulator:
Ja, några folkjazzaktiga tongångar på vissa ställen som ger behållningen av låten. Annars tycker jag det låter lite märkligt om pianospelet, som något man inte skulle valt att spela med händerna typ. (om man nu kan spela)
Det behöver ju inte vara så att man skall sträva efter det, men det är den första tanke som når mig.
Inte någon av mina favoriter från dig tyvärr :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida