Kontrollrummet

Martin Ternander - You Bam (Skiss)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MartinTernander

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Gör mitt första musikaliska inlägg här nu. Vill ni ge kritik får ni göra det, vill ni säga bu eller bä får ni göra det. Jag lägger i vilket fall upp denna låten för lyssning. Har ingen fråga direkt utan vi kör på nu. Började på en låt igår och färdigställde den idag. Eller ja, det är inte helt sant. Hade påbörjat min remix i en remixtävlingen, men jag fick inte till något alls. Behöll trummorna som jag fått till bra iaf. Ändrade dom lite allt eftersom fler av mina egna ljud kom till. Det drog mer och mer åt klubb-electro-house-eblehö och här finns nu skissen för allmän lyssning. För er som inte orkar ladda ner på en gång utan hellre lyssnar streamat så kan ni kika in på min trig-sida: http://trig.com/martinternander

LÅTNAMN: Martin Ternander - You Bam (Skiss)
GENRE: klubb-electro-tech-house
LÅTLÄNGD: 05:52
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: 320kbit mp3


Det är inte mannen på bilden som gjort låten.
« Senast ändrad: 07.05.2007, 16:01:30 by MartinTernander »


Utloggad tsmalmbe

Länken är fel.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.



Utloggad tsmalmbe

Tycker det låter proffsigt förutom den där bäbäbäbäbäbäm-grejen som knycker fult. Liksom inte stiligt fult, utan.. fult.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Det här låter lovande, Martin!

Efter det lite långa 12"-trumintrot blir det riktigt jäkla bra! En enkel men snygg hook. You bam-samplingen sitter bra!

Soundet är ganska runt och mjukt. Personligen skulle jag gärna höra det lite.....trasigare... med lite knorrigare bas, kanske utan snedstämningen som den har nu. Kanske nåt mer i beatet i övre mellanregistret som kan få skava lite mer... kanske en bitkrossare här och var.

Men gött danssväng! Hör gärna mer av det här!


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Coolers!
Här pekar jag med tummarna uppåt helt enkelt, gillar't. Saknade lite sång till en början, men sen när det bar av åt club-hållet istället så ångrade jag mig.

En låt som kanske inte håller att lyssna på jättemånga gånger, men som iallafall jag gladeligen skulle skutta runt till på dansgolvet.
blargh


Burnin Sven

  • Gäst
Det blir lite mycket intro men i övrigt thumbs up härifrån oxå skulle nog kunna skutta runt en stund jag mä.
Göran


Utloggad spectacell

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
    • MI7.com
Svängigt!
--------------------------------------
Min musik:
http://community.mi7.com/profile/40

Jobbar bl a med service och support på MI7.
--------------------------------------


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Jomen det låter väl helt okey, men jag saknar VÄRME:D
Mixen är helt okey den med, men jag saknar som sagt en varm bas som mjölerpå i det dova:)
http://web.me.com/julle128