Nåväl, tog nästan en timme att ladda ner så nu ska det njutas

Körerna börjar hitta sin plats, några ställen fortfarande med stora hop i tonlägen så hörs det lite syntetiskt, kanske för mycket attack i själva soundbottnet på rösten. Detta gäller för lägre registren. Passar inte att spela baryton med sopransound.
Jises va man börjar låta expert nu på dethär området

Det är alltså väldig små nyanser jag pratar om fast de blir och låta som låtens undergång när jag kommenterar

Ok, dom höga kvinnorösterna låter härligt. Trumpetpaniken vid 1:32-1:54 hardu lyckats fint med, tror att just trumpeterna kan vara väldigt svåra att skruva på. Pianots högra hand vid 2:22 låter bra, vänstra handen skulle kunna bytas ut mot nåt annat instrument, så här låter det lite livlöst.
Och så kommer till talet på frihetens torg,

rösten är för hård och vass och reverben annorlunda än resten av låten just då.
5:42 börjar en helt ny del, verkligt lyckat pianospel där, snygg melodi, najs, Snyggt samarbete stråkar och piano och kör.
7:21 blir jag skrämd av rytmavdelningen som inte riktigt lyckas komma in i takt med resten av gänget.

Vid 8:03 är alla åter inkomna i låten och några fina stråkdra i finalen o så var låten till sin ende.
HElhetsmässigt, pianot, särskilt vänstra handen som jag prata om låter hårt och känslolöst jämfört med stråkar, blåsare och körer som du verkligen får liv i!
Så ajabaja vänstern!
(Detta är icke ett politiskt uttalande)

h. Johan
Dethär var småpetslyssnande, och kommentaren svamlar lite hit o dit, hoppas du får ut nåt av den. Nu ska jag luta mig bak och njuta av stycket.