Kontrollrummet

Per Rosqvist - Nude angels cantata (orkesterversionen)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låten finns under färdiga demos.
« Senast ändrad: 12.05.2007, 18:01:25 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Snyggt vid 1.22 Där växer låten,sedan det vackra som kommer efteråt - perrens! Jag har svårt att skriva nåt vettigt,då jag gillar det mesta du gör.Till din musik så ser jag mest bilder.Allt låter så "filmiskt" och drömskt.

Lyssna på Amma ioli som jag lade upp idag,jag har lagt några baryton stämmor där..Kanske skulle vi samarbeta på nåt alster Per,då jag har en stark baryton pipa å ett brett register och du besitter den tekniska kunskapen på denna typ av musik...Vad tror du om det?

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjena.
Snyggt vid 1.22 Där växer låten,sedan det vackra som kommer efteråt - perrens! Jag har svårt att skriva nåt vettigt,då jag gillar det mesta du gör.Till din musik så ser jag mest bilder.Allt låter så "filmiskt" och drömskt.

Lyssna på Amma ioli som jag lade upp idag,jag har lagt några baryton stämmor där..Kanske skulle vi samarbeta på nåt alster Per,då jag har en stark baryton pipa å ett brett register och du besitter den tekniska kunskapen på denna typ av musik...Vad tror du om det?


Jo det vore helt klart kul! :) SKickar ett PM strax, skall bara lyssna på låten du lade upp...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nåväl, tog nästan en timme att ladda ner så nu ska det njutas :)
Körerna börjar hitta sin plats, några ställen fortfarande med stora hop i tonlägen så hörs det lite syntetiskt, kanske för mycket attack i själva soundbottnet på rösten. Detta gäller för lägre registren. Passar inte att spela baryton med sopransound.
Jises va man börjar låta expert nu på dethär området :P Det är alltså väldig små nyanser jag pratar om fast de blir och låta som låtens undergång när jag kommenterar :D

Ok, dom höga kvinnorösterna låter härligt. Trumpetpaniken vid 1:32-1:54 hardu lyckats fint med, tror att just trumpeterna kan vara väldigt svåra att skruva på. Pianots högra hand vid 2:22 låter bra, vänstra handen skulle kunna bytas ut mot nåt annat instrument, så här låter det lite livlöst.

Och så kommer till talet på frihetens torg, :unsure: rösten är för hård och vass och reverben annorlunda än resten av låten just då.
5:42 börjar en helt ny del, verkligt lyckat pianospel där, snygg melodi, najs, Snyggt samarbete stråkar och piano och kör.

7:21 blir jag skrämd av rytmavdelningen som inte riktigt lyckas komma in i takt med resten av gänget. :rolleyes:
Vid 8:03 är alla åter inkomna i låten och några fina stråkdra i finalen o så var låten till sin ende.

HElhetsmässigt, pianot, särskilt vänstra handen som jag prata om låter hårt och känslolöst jämfört med stråkar, blåsare och körer som du verkligen får liv i!

Så ajabaja vänstern!
(Detta är icke ett politiskt uttalande) :D


h.  Johan

Dethär var småpetslyssnande, och kommentaren svamlar  lite hit o dit, hoppas du får ut nåt av den. Nu ska jag luta mig bak och njuta av stycket. :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Herregud vad fräckt när den mörka recitativa rösten kom in strax efter fyra minuter. Jag skrattade gott åt det pompösa utrycket  :)  I början fick jag lite tankar om att körrösterna skulle kunna låta lite mer märkliga. Men sedan tänkte jag att du nog vill att det skall mest vara vackert. Fast när man hör det recitativa avsnittet så undrar jag igen. Hoppas jag nu inte förargar dig men det väckte en stor munterhet och det är inte det sämsta. Mer recitatör! Mer vridna körer!

Skulle man inte kunna plocka ner änglarna närmre jorden och minska rymdklangen en del?


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nåväl, tog nästan en timme att ladda ner så nu ska det njutas :)

Jisses, vad sysslar one.com med? Servern ligger i danmark, så det skall gå rätt snabbt.

Citera
Körerna börjar hitta sin plats, några ställen fortfarande med stora hop i tonlägen så hörs det lite syntetiskt, kanske för mycket attack i själva soundbottnet på rösten. Detta gäller för lägre registren. Passar inte att spela baryton med sopransound.
Jises va man börjar låta expert nu på dethär området :P Det är alltså väldig små nyanser jag pratar om fast de blir och låta som låtens undergång när jag kommenterar :D

Ah, ja det får jag definitivt fixa till även om det är kämpigt..

Citera
Ok, dom höga kvinnorösterna låter härligt. Trumpetpaniken vid 1:32-1:54 hardu lyckats fint med, tror att just trumpeterna kan vara väldigt svåra att skruva på. Pianots högra hand vid 2:22 låter bra, vänstra handen skulle kunna bytas ut mot nåt annat instrument, så här låter det lite livlöst.

en tanke jag hade, sagt och gjort, är på test15 nu, men laddar inte upp förrän jag är FÄRDIG, dvs om 2-3 dagar, har ju annat att göra också. Tyvärr :)

Citera
Och så kommer till talet på frihetens torg, :unsure: rösten är för hård och vass och reverben annorlunda än resten av låten just då.

Den är härlig tycker jag., Kantater har historiskt sett en religiös handling/prägel, och vad är väl bättre än en galen präst som låter som en full Winston Churchill :).. tycker det passar in.

Citera
5:42 börjar en helt ny del, verkligt lyckat pianospel där, snygg melodi, najs, Snyggt samarbete stråkar och piano och kör.

7:21 blir jag skrämd av rytmavdelningen som inte riktigt lyckas komma in i takt med resten av gänget. :rolleyes:
Vid 8:03 är alla åter inkomna i låten och några fina stråkdra i finalen o så var låten till sin ende.

HElhetsmässigt, pianot, särskilt vänstra handen som jag prata om låter hårt och känslolöst jämfört med stråkar, blåsare och körer som du verkligen får liv i!

Så ajabaja vänstern!
(Detta är icke ett politiskt uttalande) :D

OK, dina synpunkter mottagna, tackar väldigt mycket för lyssningen och din kommentar.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Herregud vad fräckt när den mörka recitativa rösten kom in strax efter fyra minuter. Jag skrattade gott åt det pompösa utrycket  :)  I början fick jag lite tankar om att körrösterna skulle kunna låta lite mer märkliga. Men sedan tänkte jag att du nog vill att det skall mest vara vackert. Fast när man hör det recitativa avsnittet så undrar jag igen. Hoppas jag nu inte förargar dig men det väckte en stor munterhet och det är inte det sämsta. Mer recitatör! Mer vridna körer!

Det är avsett att vara lite komiskt när jag snackar som churchill, så det är lugnt. Ja att körerna får spel när jag snackar. hehe, kanske det

Citera
Skulle man inte kunna plocka ner änglarna närmre jorden och minska rymdklangen en del?

Man kan prova ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Fa-an.. helt plötsligt så verkar livet vara fyllt av jobb å jobb,, känns mest som om jag reser omkring och har tappat fotfästet eller något.

Känner mig nästan som en främling på KR. :-/

Kanske att kören smälter ihop något bättre, men jag tyckte att det lät väldigt bra i de tidigare versionerna oxo!

Oki,, packa väskan för att dra till Malmö nu..






Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fa-an.. helt plötsligt så verkar livet vara fyllt av jobb å jobb,, känns mest som om jag reser omkring och har tappat fotfästet eller något.

Känner mig nästan som en främling på KR. :-/

Kanske att kören smälter ihop något bättre, men jag tyckte att det lät väldigt bra i de tidigare versionerna oxo!

Oki,, packa väskan för att dra till Malmö nu..

Jag musiken är ett fotfäste! Angående att det lät bra tidigare, så beror det nog på att du är synthnisse ;)
https://soundcloud.com/user7789882