Lyssnar på det igen, efter ny sång har kommit på, oklippta versionen. Jag är inte heller så förtjust i Marres "nana..." som borde ha haft öppnare a-ljud.
Juliannas sopran är otroligt passande, ljus och klar som passar perfekt till Eastwest's krispiga ljud. Du bör försöka spetsa till Marre åt det hållet, nu är det väldigt stor skillnad i krisp på sångspåren
I övrigt märker jag ingen större skillnad i arrangemanget, men det var ju ett tag sedan jag lyssnade senast. Känns fortfarande bitvis ostrukturerat, och med transportsträckor . Jag undrar om inte Eko är inne på rätt spår vad gäller editering.
Håller med mr Rattle, se nedan 
Ok, visst är det skillnad på ljudet mellan era två sångspår. Jag tänkte fixa det till slutmixen, på nåt vis. Vad "krisp" innebär i ljudsammanhang har jag ingen aning om, men anar att det är det som är skillnaden. (?)
Håller du även med om "aaah"?

(Jag är inte sångare så jag tyckte det lät bra med nanana, men nu när rattlesnake säger det, så hade det nog klaffat bättre med likartad sång... Jaja, Juli och du lade sångspåren ovetande om den andra, så kanske inte konstigt om det blir problem av sån typ...)
Jag vill ju att hela det här fina stycket skall bli toppen-fint, så allt för konsten här, givakt 
Jag tackar dej Eko oxå för ditt fina engagemang, håller med dej på vissa delar, men Per är bossen, och han måste få slutföra det här som han tänkt sej 
Det här blir så bra så bra, det vet man ju!
Tonerna i melodin passar inte din stämma

ok...
Skrev tidigare i tråden att Juliannas och din melodi funkar tillsammans kontrapunktiskt om de läggs ovanpå varandra, det är svårt att ge utrymme för godtyckliga ändringar då... Men förslag är välkomna.
(Julianna sjunger sin melodi tillsammans med orkestern i verren som finns här, som spelar MArres melodi.)
Vet inte om det blir så bra, skall testa lite saker jag fått lära mig av studier

I kompositions"teknik".
Sådana idéer som på den här, kan bli riktigt dåligt, eller tvärtom...
Sångpartierna håller jag mig nog ifrån. (Flöjten kanske blir (lågt) stråk dock i andra versen. Eller försvinner.)
Hogge: Tack ska du ha!