Friendship (The Happiest Hour)Tog bort gamla verren och lägger upp nya finalen.
Har funderat färdigt på den här, och inspirationen börjar komma tillbaka, en gästartist kommer och hjälper till precis innan finalen, i uppbyggnaden.
Vill samtidigt passa på att be ursäkt till Eko och någon till, om jag verkade irriterad i samband med att jag skrev senast i tråden.
Kommer en ny mix och med kraftigt omarbetat parti innan finalen, så snart som möjligt.
Men finalen som den är nu är värd att lyssna på också

(Marre och Juli sjunger)
/Per
------------------------------------------------------------------------------------
Deesser på två sångpartier fixat (borttaget faktiskt). Låter mycket bättre nu...
Finns nog mer problem. Slutmixar i helgen som sagt, så klaga på vad som bör förbättras.

NY VERSION!
Julianna och Marre sjunger.
Mixar en sista verre på riktiga ljudkortet, till helgen. Sitter ute i skogen med laptopen och komponerade färdigt det hela ialla fall. Nåt parti som upplevs som trevande t o m av mig (8 takter ca), och det brukar jag inte tycka själv, men säkert nån som reagerar på det
Annars klart.
Vi behöver mixtips om sång och arr och åsikter om allt.. Bra jobbat av alla inblandade

Kul samarbete!
En av de låtar jag lyssnat på så mycket när jag hållit på med den, och jag borde ha tröttnat. Men inte än...
Ett år att sammanställa, första verren är väl från dess, med fokus på senaste månaden. (Och definitivt de senaste kvällarna.)
/Per
-------------------------
Tog denna en vända till....
--------------
Min sista låt i den här genren ("filmmusik", "orkester") på ett tag, anser inte att jag har så mycket mer att säga här.
Det är en slaskmix dock, så såga på...
Marre sjunger på den här, komponerat av mig, glada tillrop av Light head och andra!
Tyck gärna till om vad som kan göras bättre, och vad som funkar!
Detta är alltså sångversionen av en låt med namnet Friendship, som går at finna under färdiga! (Och skall väl ersätta den.)
Stycket bygger på en dikt av Edgar Allan Poe:
The Happiest Day, The Happiest Hour (1827)
(50)
The happiest day- the happiest hour
My sear'd and blighted heart hath known,
(my heart has known)
The highest hope of pride, of pride and power,
I feel hath flown.
(I feel hath flown)
The happiest day-
Mine eyes shall see
the happiest hour
- I've ever seen,
The brightest glance
I feel
of pride and power,
I feel- have been:
(Ordlös helnotssång (4-8 noter))
(talat)
Of power! said I?
yes! such I ween;
But they have vanish'd
long, alas!
--------------------------------
senare: (128)
(Stark Sjunget)
Of power! said I?
yes! such I ween;
But they have vanish'd
long, alas!
(svagare)
The visions of
my youth have been-
But let them pass.
But let them pass.
(starkt)
For on its wing was dark alloy,
An essence- powerful to destroy
But were that hope
of pride and power
Now offer'd with
the pain
Even then I felt-
that brightest hour
I would not
live again:
And, pride, what have I now with thee?
The venom thou hast pour'd on me
(monotont)
Another brow may even inherit
Be still, my spirit!
Spirit!
--------------------------
Talat: (inte med här)
For on its wing was dark alloy,
An essence- powerful to destroy
And, as it flutter'd- fell
A soul that knew it well.
---------
Tack för era tankar
/Per
http://dragoncolour.com/uploads/P-E&Maria&Julianna-HappiestHour(from8min,MariaNy).mp3
[mp3=200,20,0,center]http://dragoncolour.com/uploads/P-E&Maria&Julianna-HappiestHour(from8min,MariaNy).mp3[/mp3]