Kontrollrummet

Harmonica mike - Amma ioli

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låt namn: Amma ioli
Artist:Harmonica mike
Genre:Klassiskt av nåt slag..
Kompositör:Hm
Prod/Mix:Hm
Ev,Medverkande:Jag på rubbet
Inspelnings år:2007
Format:mp3

Hej Boys and Girls.
Detta är ett mycket kort och annorlunda verk för att komma från mig.Det är inte färdigt på långa vägar,jag vill bara kolla om det är nån ide´att gå vidare med detta.Så det är fritt fram att såga..

Jag vaknade en morgon i höstas och hade detta i huvudet,dessvärre var det nån lirare som sjöng på Italienska - så min tolkning av texten är ju lite komisk.Jag kan ju alltid sjunga på engelska senare när och om jag gör låten klar,det hänger lite på er..Jag har hela låtstrukturen,men lägger bara upp en snutt så ni får höra hur det kommer att låta.Givetvis så är det omixat å ofärdigt arrat,men nånstans åt detta hållet blir det..

På gamla forumet så lovade jag i ett svagt ögonblick, att nångång så skulle ni få höra min Baryton röst,så här är den.

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 09.05.2007, 21:48:21 by tsmalmbe »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
argh!

Blir så nyfiken...men har inget ljudkort :(  Lyssnar sen då...
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Samma problem :(
Jobb, trista jobb, ingen entertainment!


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det är lugnt boys.Låten får ligga nån dag, så ni hinner lyssna..Jag kanske skrämmer ihjäl er med denna,lite ovanligt som sagt för att komma från mig :D

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bravo! Din röst är det inget fel på!

bakgrundsmusiken har du också lyckats med tycker jag. (Låter Puccini, eller Verdi, italienskt som attans)

Klart vi skall samarbeta! Vilken typ av stycke tänker du dig. Detta? Eller ett nyskrivet, eller nån av dem jag håller på med?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bravo! Din röst är det inget fel på!

bakgrundsmusiken har du också lyckats med tycker jag. (Låter Puccini, eller Verdi, italienskt som attans)

Klart vi skall samarbeta! Vilken typ av stycke tänker du dig. Detta? Eller ett nyskrivet, eller nån av dem jag håller på med?

Tack Per.

Då skickar jag ett pm till dig.Så får vi se vad det mynnar ut i..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Wow!
Alltid nåt nytt och personligt på gång!

Texten får jag inget grepp om, men helheten lite tvetydig, finns lixom nånting av en tysk ölsång "In tiefen seller" eller ditåt! :D
Eller kan det vara så att vi står vid allvarets djupa avgrund. :unsure: Alltså både komik och allvar på samma gång!

Och du har ju en grym röst med brett register.  Lite försiktigare kanske med leadsångarens vibrato, stämmorna fina, är dom alla dina, även de höga :huh:

Och stämningsdrivaren är ju kompet, verkligt fint hopsnört, stråkar o klarinett. Byt dock ut basen mot en cello, passar lixom bättre in i stilen.

Nu kan vi bara applodera
och vänta att det kommer mera! :)


h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Wow!
Alltid nåt nytt och personligt på gång!

Texten får jag inget grepp om, men helheten lite tvetydig, finns lixom nånting av en tysk ölsång "In tiefen seller" eller ditåt! :D
Eller kan det vara så att vi står vid allvarets djupa avgrund. :unsure: Alltså både komik och allvar på samma gång!

Och du har ju en grym röst med brett register.  Lite försiktigare kanske med leadsångarens vibrato, stämmorna fina, är dom alla dina, även de höga :huh:

Och stämningsdrivaren är ju kompet, verkligt fint hopsnört, stråkar o klarinett. Byt dock ut basen mot en cello, passar lixom bättre in i stilen.

Nu kan vi bara applodera
och vänta att det kommer mera! :)


h. Johan

Mega thanx Johan.
Jag var ju lite tveksam om jag skulle låta er höra på denna.Jag stack ju ut hakan lite här..Alla stämmor är mina.Den högsta drog jag ned till noll,då den ligger 2 oktaver över leaden.Tyckte inte att det passade.Bra ide om cellon i basen,anammar nog det.Detta är ju bara en test av sound med den nya basen,mindre toner skulle ju också kunna gå..Texten då: Ja det var en låt jag hade i huvudet en morgon när jag vaknade,dessvärre så sjöngs den på italienska..Så det blir nog engelsk text på finalmix,då jag inte kan ett ord på italienska förutom ciao :D å arrividerci..och med det kommer man inte så långt.
Det glädjer mig att du gillar det trots att den är på skiss bordet,då gör jag den färdig.Tack för feedback.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Wow!
Alltid nåt nytt och personligt på gång!

Texten får jag inget grepp om, men helheten lite tvetydig, finns lixom nånting av en tysk ölsång "In tiefen seller" eller ditåt! :D
Eller kan det vara så att vi står vid allvarets djupa avgrund. :unsure: Alltså både komik och allvar på samma gång!

Och du har ju en grym röst med brett register.  Lite försiktigare kanske med leadsångarens vibrato, stämmorna fina, är dom alla dina, även de höga :huh:

Och stämningsdrivaren är ju kompet, verkligt fint hopsnört, stråkar o klarinett. Byt dock ut basen mot en cello, passar lixom bättre in i stilen.

Nu kan vi bara applodera
och vänta att det kommer mera! :)


h. Johan

Mega thanx Johan.
Jag var ju lite tveksam om jag skulle låta er höra på denna.Jag stack ju ut hakan lite här..Alla stämmor är mina.Den högsta drog jag ned till noll,då den ligger 2 oktaver över leaden.Tyckte inte att det passade.Bra ide om cellon i basen,anammar nog det.Detta är ju bara en test av sound med den nya basen,mindre toner skulle ju också kunna gå..Texten då: Ja det var en låt jag hade i huvudet en morgon när jag vaknade,dessvärre så sjöngs den på italienska..Så det blir nog engelsk text på finalmix,då jag inte kan ett ord på italienska förutom ciao :D å arrividerci..och med det kommer man inte så långt.
Det glädjer mig att du gillar det trots att den är på skiss bordet,då gör jag den färdig.Tack för feedback.

Mvh
Micael

Bueno Micael!
Per musica corale si intende l'insieme delle discipline artistiche (composizione, esecuzione, direzione ecc.) che riguardano quell' importantissimo "strumento musicale" che si chiama coro. :D

Uno funderico una genre dio Micael musica:
Teoria - Tecniche - Strumenti - Liutai - Musicisti - Compositori - Librettisti - Direttori - Generi - Gruppi - Cantanti - Opere liriche e musicali - Canzoni - Album - Festival - Premi

Fan vad de låter fint på utrikiska
(vete tusan va allt betyder)


h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Johan.

Intressant med en italiensk synvinkel på produktionen. Ser ut som om han gillar det.
Men det är ju en högst subjektiv bedömning.. :lol:

Ska vi kalla recensionen för en Italiensk BUMP? :lol: :lol: :lol:

Mvh
Micael


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tycker du här har en ansats till något vackert. Lite grumligt i basen, som rösten slåss med basen liksom. Tror det är viktigt när du kommer till mixen att panorera ut de olika stämmorna ordentligt. När höjningen kommer måste det bli lite extra tryck, kan bli verkligen pampigt.
Skall bli kul att följa :).

/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Snacka om deprimerande. Grabben som sjunger låter lite pörken sådär.

Ja detta var ruskigt humoristiskt men samtidigt bra genomfört. Du har en jäkla röst där, lyssna lite nu på mästaren pavarotti och hitta lite inspiration. Mer opera på detta forum!
http://pingvinfilm.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lyssnar på denna nu. Fanken, trodde inte detta om dig. instämer med herr loop ovan och undrar när det kommer helt stycke,


Dessutom......du och dividend kanske borde slå era kloka ihop? I hear something there.....som skulle kunna funka skitbra.


bara en tanke ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lite comments på min skiss kul..

Stajo:Basen skall nog skippas,det är en test av sound med min nya bas..Mörk cello blir betydligt mer rätt(Tack Mahan..),alternativt lite mindre och längre toner på basen det kan gå..Jo det ska pannas detta,när jag börjar mixa..Tack för att du gillar det.Hur går det med din ny låt? Kvoten av havsöring är inte fylld än,så du har nån vecka på dig :D,innan jag flyttar ut till stugan..

Pirate king:Det humoristiska köper jag :D,sången är ju en sån där blarr text som jag brukar använda mig av när jag kommer på nån ide´...Helt klart så kommer jag att göra denna färdig..
Mer opera ,yes!

Loopen:Blues lever jag för,men denna typ av musik är för själen..Lyssnar mycket på klassiskt,då det skänker mig ett stort lugn.

Emulator:Givetvis så blir det ett helt alster av detta,frågan är bara när.. :mellow:
Avseende samarbetet med D,redan kontakt - vi får se vad det mynnar ut i..

Till samtliga: Tack för feedback och vänligt omdöme om min sång och det lilla jag gjort på denna.
Så småningom så blir det ett helt alster,funderar ett tag till på vilken påse slut resultatet ska hamna i..Blues..pop..rock..eller bara klassiskt?

Mvh
Micael





DåligtGehör

  • Gäst
Ibland står jag där själv och väljer. Man har något, man hör något som låter annorlunda än det man brukar låta som. Oftast så fegar jag ur och låter det dra åt det jag redan är mer bekant med. Det är enklara och man har lättare att gå vidare etc. Fast man ändar ofta upp med en till i samma genre.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ibland står jag där själv och väljer. Man har något, man hör något som låter annorlunda än det man brukar låta som. Oftast så fegar jag ur och låter det dra åt det jag redan är mer bekant med. Det är enklara och man har lättare att gå vidare etc. Fast man ändar ofta upp med en till i samma genre.

Så är det,detta är ju inte min påse..Texten en blarr text, låten en ide´jag vaknade med en morgon..Det krävdes dock lite mod för att lägga upp den här.Nu blev jag inte totalsågad så det finns hopp för låten,får se vart det bär iväg..Det är lite spännande att röra sig på outforskad mark..nyttigt om inte annat.Att tänka i andra banor liksom.Om jag får ihop det i slut änden,återstår att se..

Mvh
Micael


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Gillar det här. Synd det inte är mer bara.  B)

Stor och fin sång & intressanta toner. Låten är precis i sin linda så kommenterar inget i mixen för det lär ändra sig 10 ggr innan nästa verre så. :)

Lycka, lycka till!