Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Amma ioli
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 07.05.2007, 13:33:23 ---Bravo! Din röst är det inget fel på!
bakgrundsmusiken har du också lyckats med tycker jag. (Låter Puccini, eller Verdi, italienskt som attans)
Klart vi skall samarbeta! Vilken typ av stycke tänker du dig. Detta? Eller ett nyskrivet, eller nån av dem jag håller på med?
--- Slut citat ---
Tack Per.
Då skickar jag ett pm till dig.Så får vi se vad det mynnar ut i..
Mvh
Micael
mahan:
Wow!
Alltid nåt nytt och personligt på gång!
Texten får jag inget grepp om, men helheten lite tvetydig, finns lixom nånting av en tysk ölsång "In tiefen seller" eller ditåt! :D
Eller kan det vara så att vi står vid allvarets djupa avgrund. :unsure: Alltså både komik och allvar på samma gång!
Och du har ju en grym röst med brett register. Lite försiktigare kanske med leadsångarens vibrato, stämmorna fina, är dom alla dina, även de höga :huh:
Och stämningsdrivaren är ju kompet, verkligt fint hopsnört, stråkar o klarinett. Byt dock ut basen mot en cello, passar lixom bättre in i stilen.
Nu kan vi bara applodera
och vänta att det kommer mera! :)
h. Johan
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 07.05.2007, 18:31:18 ---Wow!
Texten får jag inget grepp om, men helheten lite tvetydig, finns lixom nånting av en tysk ölsång "In tiefen seller" eller ditåt! :D
Eller kan det vara så att vi står vid allvarets djupa avgrund. :unsure: Alltså både komik och allvar på samma gång!
Och du har ju en grym röst med brett register. Lite försiktigare kanske med leadsångarens vibrato, stämmorna fina, är dom alla dina, även de höga :huh:
Och stämningsdrivaren är ju kompet, verkligt fint hopsnört, stråkar o klarinett. Byt dock ut basen mot en cello, passar lixom bättre in i stilen.
Nu kan vi bara applodera
h. Johan
--- Slut citat ---
Mega thanx Johan.
Jag var ju lite tveksam om jag skulle låta er höra på denna.Jag stack ju ut hakan lite här..Alla stämmor är mina.Den högsta drog jag ned till noll,då den ligger 2 oktaver över leaden.Tyckte inte att det passade.Bra ide om cellon i basen,anammar nog det.Detta är ju bara en test av sound med den nya basen,mindre toner skulle ju också kunna gå..Texten då: Ja det var en låt jag hade i huvudet en morgon när jag vaknade,dessvärre så sjöngs den på italienska..Så det blir nog engelsk text på finalmix,då jag inte kan ett ord på italienska förutom ciao :D å arrividerci..och med det kommer man inte så långt.
Det glädjer mig att du gillar det trots att den är på skiss bordet,då gör jag den färdig.Tack för feedback.
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.05.2007, 19:56:17 ---
--- Citat från: mahan skrivet 07.05.2007, 18:31:18 ---Wow!
Nu kan vi bara applodera
h. Johan
--- Slut citat ---
Mega thanx Johan.
Jag var ju lite tveksam om jag skulle låta er höra på denna.Jag stack ju ut hakan lite här..Alla stämmor är mina.Den högsta drog jag ned till noll,då den ligger 2 oktaver över leaden.Tyckte inte att det passade.Bra ide om cellon i basen,anammar nog det.Detta är ju bara en test av sound med den nya basen,mindre toner skulle ju också kunna gå..Texten då: Ja det var en låt jag hade i huvudet en morgon när jag vaknade,dessvärre så sjöngs den på italienska..Så det blir nog engelsk text på finalmix,då jag inte kan ett ord på italienska förutom ciao :D å arrividerci..och med det kommer man inte så långt.
Det glädjer mig att du gillar det trots att den är på skiss bordet,då gör jag den färdig.Tack för feedback.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Bueno Micael!
Per musica corale si intende l'insieme delle discipline artistiche (composizione, esecuzione, direzione ecc.) che riguardano quell' importantissimo "strumento musicale" che si chiama coro. :D
Uno funderico una genre dio Micael musica:
Teoria - Tecniche - Strumenti - Liutai - Musicisti - Compositori - Librettisti - Direttori - Generi - Gruppi - Cantanti - Opere liriche e musicali - Canzoni - Album - Festival - Premi
Fan vad de låter fint på utrikiska
(vete tusan va allt betyder)
h. Johan
Harmonica mike:
Hej Johan.
Intressant med en italiensk synvinkel på produktionen. Ser ut som om han gillar det.
Men det är ju en högst subjektiv bedömning.. :lol:
Ska vi kalla recensionen för en Italiensk BUMP? :lol: :lol: :lol:
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida