Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - Under your spell
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 05.02.2010, 19:31:47 ---Gillar den smått statiska ackordsföljden, riffet i introt starkt. Bra sjunget av cpg ;)
Detta är grymt bra, lätt det bästa jag hört idag iallafall. Lyssnar inte ens på texten. Tät stämning, av nåt orosmoln eller nåt bekymmer, lite bluesigt så.. Bra, och bra sånginsats!
Snygg spökorgel med.
Refrängen var som den "borde", kanske nästan för öh förutsägbart? Men det är bra, kommer ju lyssna mer än 1 gång så lär ju kunna förutse hur det låter nästa gång därför, ;)
Jättebra!
--- Slut citat ---
Ja, refrängen blev nog lite konventionerll! Antagligen en reaktion efter de två första partierna.
Det är så lätt att man spinner vidare på en idé som dyker upp.
och så inser man inte att det här är ju egentligen fortsättningen på ........
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Gurano:
Nä inte så märklig kanske men ack så trevlig. Jag får en 60-talskänsla och ser ett cirkustält i fonden. Njutbart fullt ut.
Jag tänker inte ha synpunkter på småsaker i sammanhanget (om detta nu finns??) för sammantaget är den kanon!
Ha de
Gurano
Åsa:
Det var en skön låt det här, inge märklig alls tyckte jag :D Inte ett spår av Ika haha! Det var ju en speciell människa det, fick aldrig riktigt kläm på henne.. Nog om Ika i rutan. Ville bara titta in och säga att jag fastnade i låten såpass att jag missat början av melodifestivalen som väl började kl 20? Attans :D
Du är duktig Asti, jag gillar dom här engelska låtarna du gör. Dom svenska med för den delen.
Ha det bra!
asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 06.02.2010, 20:02:00 ---Nä inte så märklig kanske men ack så trevlig. Jag får en 60-talskänsla och ser ett cirkustält i fonden. Njutbart fullt ut.
Jag tänker inte ha synpunkter på småsaker i sammanhanget (om detta nu finns??) för sammantaget är den kanon!
Ha de
Gurano
--- Slut citat ---
Ja, det mesta av det jag gör bygger antagligen på intryck av 60-talspopen, det är nog så........
Roligt att det upplevs njutbart! Tack för lyssning och uppskattning!
/Asti
asti:
--- Citat från: Åsa skrivet 06.02.2010, 21:14:58 ---Det var en skön låt det här, inge märklig alls tyckte jag :D Inte ett spår av Ika haha! Det var ju en speciell människa det, fick aldrig riktigt kläm på henne.. Nog om Ika i rutan. Ville bara titta in och säga att jag fastnade i låten såpass att jag missat början av melodifestivalen som väl började kl 20? Attans :D
Du är duktig Asti, jag gillar dom här engelska låtarna du gör. Dom svenska med för den delen.
Ha det bra!
--- Slut citat ---
Ika har faktiskt gått mig helt spårlöst förbi! Kanske beror på att mina barn är lite för gamla..... :wacko: :o
Ingen större fara med att du missade början av Melodifestivalen tycker jag, den enda låten jag gillade var den sista - Salem Al Fakirs! :)
Nästa projekt är en dubbel-CD på rätoromanska med enbart zigenarfiol och steelguitar i kompet. Den kommer du att gilla! :wacko:
Tack för lyssning och kommentar! Ha det bra du med!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida