Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - Under your spell
clavinova:
Oj, detta satt gött! Gillade detta verk skarpt. Väldigt psykedeliskt 60tal i mina öron med många små språng och glada små överraskningar. Mycket bra gjort. Sedan tycker jag på det mer personliga planet att din röst kommer bättre fram på engelska än på svenska, vet inte varför men.
Emulator:
Snyggt!
Kunde tänka mig att det skulle låta finfint att smyga till 6/8 och smaska i en riktig smällig virvel på 4an.
Skitbra sång tycker jag!
asti:
--- Citat från: clavinova skrivet 07.02.2010, 14:14:33 ---Oj, detta satt gött! Gillade detta verk skarpt. Väldigt psykedeliskt 60tal i mina öron med många små språng och glada små överraskningar. Mycket bra gjort. Sedan tycker jag på det mer personliga planet att din röst kommer bättre fram på engelska än på svenska, vet inte varför men.
--- Slut citat ---
Vad kul! Jag är nog fortfarande kvar i 60-talet i mina musikaliska tankebanor! :)
Tror att det är lättare att artikulera, frasera och sjunga med inlevelse på engelska för att orden är mer "melodiska", har oftare betoningar på mjuka vokaler, samt
att man inte använder sitt invanda vardagsspråk.....? :unsure: Det är på något sätt lättare att acceptera att man "förställer sig" via ett annat språk.
Tack för lyssning och lovord!
/Asti
asti:
--- Citat från: Emulator skrivet 07.02.2010, 15:02:43 ---Snyggt!
Kunde tänka mig att det skulle låta finfint att smyga till 6/8 och smaska i en riktig smällig virvel på 4an.
Skitbra sång tycker jag!
--- Slut citat ---
Varför vänta till 6:e augusti? :wacko:
Nä, jag tror jag förstår vad du menar! Ibland kan jag tycka det är svårt att skilja på två 3/4-takter och en 6/8-takt!
Vad är det för skillnad att lägga betoningen på den andra 3/4-taktens 1:a? Ber om ursäkt om jag inte är så taktfull.... :)
Kul att du gillar sången! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida