Kontrollrummet

Cykeln - I morgon är en lång natt kvar (v3 100207)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN: I morgon är en lång natt kvar
ARTIST/GRUPP: Stefan Olsson
GENRE: Dansband
LÅTLÄNGD: 4.00
KOMPOSITÖR: Stefan Olsson
PRODUCENT: Stefan Olsson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg


Denna skrev jag för bandet för några år sedan. Vi har spelat den en del.
Känner att den balanserar på slak lina över dansbandsgolven


V2 (100206) - Har försökt ta tillvara ett flertal av alla bra synpunkter som kommit (inte hunnit allt). Har också lagt på lite mer gitarrprylar samt lite annan trummning på två partier
Finns här:
http://www.box.net/shared/n2uja6ogab
Bättre?


v3 (100207) - Mekat lite efter Tokais synpunkter. Crashar inlagda, några bastoner på plats och lite mer gitarrprylar
Finns här:
http://www.box.net/shared/ajyhrhjdjx
Hoppas att inte alltför mycket återstår så den kan skickas över till färdiga. Ska in i en engelsk period .....


I morgon är en lång natt kvar
Stefan Olsson, 22/3 2006

Han hade en fråga hon hade ett svar
Två slutna sekunder från ett till ett par
Livet var här, livet var nu
Allt som fanns var du
I morgon var en lång natt kvar

Floden flöt sakta men känslan var kvick
Som trollkarlens händer ett bländande trick
Kvällen var stor, kvällen var ljum
Inga stängda rum          
I morgon var en lång natt kvar

Hon var som älvors dans i dimmorna i dalen
Han var som skogens lugna sus gör dej galen

Som jorden kan snurra kan världen stå still
Med kärlek i ögat kan man se vad man vill
Drömmarnas natt, drömmarnas ljus
Kärleksfyllda krus         
I morgon var en lång natt kvar

Jag kan se reflektioner av en smärta som föds
Minnet ekar av toner där psalmer svalkar hjärtats nöd

Solo

Hon var som älvors dans i dimmorna i dalen
Han var som skogens lugna sus gör dej galen

Som jorden kan snurra kan världen stå still
Med kärlek i ögat kan man se vad man vill
Drömmarnas natt, drömmarnas ljus
Kärleksfyllda krus         
I morgon var en lång natt kvar   
I morgon var en lång natt kvar

« Senast ändrad: 28.02.2010, 17:12:22 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 393
    • Visa profil
    • SoundClick
Fint omslag  :P. Är det ditt band som spelar eller gör du allt själv? Det låter verkligen "band" över detta. Inte nödvändigtvis dans-d:o. Men visst är det en del ryggmärgsharmonier med snygga mellanspel. Tänker ändå lite Dageby, Afzelius... Texten håller hög klass som alltid med dylandska motsägelsefullheter i samma fras som bär ditt signum. Som alltid fin känsla i sången med felfritt framförande och inspelning i mina öron. Hur tas en sådan här emot? Fullt på dansgolvet? Borde det vara!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nä nu får du ge dig Stefan har du ett riktigt dansband också???
Tror aldrig jag stött på någon med så många järn i elden - låten då - jo fullt dansbar - inspelningen innehöll lite märkligt brus mest i början och i slutet men i övrigt mycket bra och din röst passar så förträffligt till den här också teatraliskt och berättande mycket smakfullt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
"Som jorden kan snurra , kan världen stå still" Ja , hur får man till det? Underbart...denna lite mer tillrättalagda harmonier ger mig inget direkt mer än bärare av en underbar text...men smaken är ju delad men tror texten skulle må bra av lite annat...stundom blir det nästan lite Kim Larsenvibbs(och honom gillade jag aldrig) på låten och då får jag svårt att hålla fokus men texten ...riktigt bra.... Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
En skön liten dänga detta.. Skönt att också få höra nå't på svenska för ovanlighetens skull..
Ett mycket gott hantverk som vanligt!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Wow, snygg text :D Det var min första reaktion. Sen tryckte jag på "play" och konstaterade att "wow, snygg låt". :D :D
Gillar allt utom det att trummorna är lite dominerande (enligt min smak). Eller egentligen är det nog bara virveln som stör mig. Sänk volymen på den en aning. Men som sagt, detta är ju bara min åsikt :rolleyes:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Fint omslag  :P. Är det ditt band som spelar eller gör du allt själv? Det låter verkligen "band" över detta. Inte nödvändigtvis dans-d:o. Men visst är det en del ryggmärgsharmonier med snygga mellanspel. Tänker ändå lite Dageby, Afzelius... Texten håller hög klass som alltid med dylandska motsägelsefullheter i samma fras som bär ditt signum. Som alltid fin känsla i sången med felfritt framförande och inspelning i mina öron. Hur tas en sådan här emot? Fullt på dansgolvet? Borde det vara!
Standardomslaget för alla mina album :lol:
Det är jag som spelar allt på denna - det är nog därför det låter live :D
Jag tycker att låten balanserar mellan Dylan och dansband genom att melodi och harmoni är som dom är - vet inte riktigt var den hör hemma . Tänkte att den skulle bli lite åt Eagles, emn den här versionen är ett försök att låta dansband.
Kul att du gillar texten.
Vi har bara spelat den på rep så jag vet inte hur den tas emot.
Tack för lyssning och synpunkter!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nä nu får du ge dig Stefan har du ett riktigt dansband också???
Tror aldrig jag stött på någon med så många järn i elden - låten då - jo fullt dansbar - inspelningen innehöll lite märkligt brus mest i början och i slutet men i övrigt mycket bra och din röst passar så förträffligt till den här också teatraliskt och berättande mycket smakfullt.
Nej nu har jag nog uttryckt mig lite dåligt - jag har inget dansband - bara ett gubbrocksband - men vi spelar allt vi skriver så det kan bli allt från punk till dansband.
Brus i början .. ska kolla .. kan vara från den inledande gitarren?
Kul att rösten duger
Tack för lyssnig och synpunkter!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Charmig låt med en riktigt bra text! Skulle kunna varit en Afzelius-låt! Tänk att jag skulle få säga det!  :)
Undrar när jag ska få säga att någon låter som Wiehe...?  :unsure:
Några små kommentarer:
- första versen "allt som fanns var du" låter lite ansträngt
- "Floden flöt sakta men känslan var kvick" försvinner nästan
- "I morgon var en lång natt kvar" - "är" ska det väl vara, som titeln säger?
- orgeln lite för stark, kanske även i vissa partier lägga den en oktav högre?
- trummorna, speciellt virvelkaggen, lite för starka
- solot "snubblar" en aning i början
Låter som jag hade mycket att invända, men det är mest småsaker och som du vet gillar jag ditt sätt att sjunga, som gör att detta inte blir dansband, p.s.s. som Afzelius gick iland med sina ibland snarlika "dansbandslåtar"!  :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
"Som jorden kan snurra , kan världen stå still" Ja , hur får man till det? Underbart...denna lite mer tillrättalagda harmonier ger mig inget direkt mer än bärare av en underbar text...men smaken är ju delad men tror texten skulle må bra av lite annat...stundom blir det nästan lite Kim Larsenvibbs(och honom gillade jag aldrig) på låten och då får jag svårt att hålla fokus men texten ...riktigt bra.... Allt gott / karl
Vad kul att du gillar texten - Tack!
Jag förstår till fullo din tveksamhet inför melodi och harmonier - jag är själv tveksam - känner att den är på gränsen till något jag inte gillar.
Men den är ganska kul att spela och jag gillar några partier i sticket ... där psalmer svalkar hjärtats nöd
Tack för lyssning och synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
En skön liten dänga detta.. Skönt att också få höra nå't på svenska för ovanlighetens skull..
Ett mycket gott hantverk som vanligt!
Tack för det Hogge! Det värmer (haft -25 några dar nu)
Svenska ja , jag skriver ju mest på svenska men nu tänkte jag gå in i min engelska period och bli lite poppig med sneglingar mot pop-musikens absoluta kärna
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bättre än "vanlig" standard-dansband. KAnske speciellt för texten...

Kommer inte på nåt klyftigare att säga än:
"Tankar hem, till min samling"

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Wow, snygg text :D Det var min första reaktion. Sen tryckte jag på "play" och konstaterade att "wow, snygg låt". :D :D
Gillar allt utom det att trummorna är lite dominerande (enligt min smak). Eller egentligen är det nog bara virveln som stör mig. Sänk volymen på den en aning. Men som sagt, detta är ju bara min åsikt :rolleyes:

Space
Tack för det  - kul att du gillar både text och musik!
Du kan ha rätt ang trummorna - jag har haft samma tanke och vridit ner men sen vridit upp igen och visst är det en del partier som är väl höga. När det gäller virveln så är det nog min hörselnedsättning som spökar - jag hör den (nästan) inte. Inte bra när man ska mixa  :(
Tack för lyssning och synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skulle ju funka hur bra som helst på "Allsång på Skansen" en ljum sommarkväll..tänker oxo lite Dageby...bra text som vanligt  :D Låten passar texten, eller tvätom!.. :) /C


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Känns personligt och skönt. Jag tillhör dom som gillar din unika röst och den är härlig på den här låten. Ser inget dansband här utan mer progband som tänjer gränserna. Finns ingen tvekan till att gilla! Bra hantverkare gör ett bra hantverk, helt enkelt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Men det er en Meget Bra Låt og du synger godt!  Jeg liker gitarintroen.

-Robert


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
... Og jeg bøyer meg i støvet til Sveriges beste låtskriver.... B)



Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Charmig låt med en riktigt bra text! Skulle kunna varit en Afzelius-låt! Tänk att jag skulle få säga det!  :)
Undrar när jag ska få säga att någon låter som Wiehe...?  :unsure:
Några små kommentarer:
- första versen "allt som fanns var du" låter lite ansträngt
- "Floden flöt sakta men känslan var kvick" försvinner nästan
- "I morgon var en lång natt kvar" - "är" ska det väl vara, som titeln säger?
- orgeln lite för stark, kanske även i vissa partier lägga den en oktav högre?
- trummorna, speciellt virvelkaggen, lite för starka
- solot "snubblar" en aning i början
Låter som jag hade mycket att invända, men det är mest småsaker och som du vet gillar jag ditt sätt att sjunga, som gör att detta inte blir dansband, p.s.s. som Afzelius gick iland med sina ibland snarlika "dansbandslåtar"!  :)

Ojoj tack för dessa värdeefulla synpunkter! Ska kolla dem.
Nej det ska vara var för det är en beskrivning av dåtid - då var det en lång natt kvar - man kan tänka sig att sista versen (omtagningen) ska vara är för då handlar det mer om att det generellt i morgon är ...
(vilket snack  :blink: :D)
Håller nog med om orgeln - även oktaven - provade faktiskt detta innan jag skickade upp och ändrade på några ställen.
Trummorna, ja kan stämma , virveln beror nog på min hörselnedsättning - hör inte de frekvenserna.
Solot snubblar på några ställen men jag tänkte att det var live  :rolleyes:
Inte dansband - tack för det!
Att det skulle kunnat vara en Affe-låt tar jag som positivt - han gjorde ett antal höjdarlåtar
Tack för lyssning och noggranna och värdefulla synpunkter
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bättre än "vanlig" standard-dansband. KAnske speciellt för texten...
Kommer inte på nåt klyftigare att säga än:
"Tankar hem, till min samling"

Tack för det!
Det var väl väldigt klyftigt det!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Skulle ju funka hur bra som helst på "Allsång på Skansen" en ljum sommarkväll..tänker oxo lite Dageby...bra text som vanligt  :D Låten passar texten, eller tvätom!.. :) /C
Det var kul att höra att den skull passa där - Tack!
Och att text och musik pasar ihop!
Dageby en gammal favvo!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Känns personligt och skönt. Jag tillhör dom som gillar din unika röst och den är härlig på den här låten. Ser inget dansband här utan mer progband som tänjer gränserna. Finns ingen tvekan till att gilla! Bra hantverkare gör ett bra hantverk, helt enkelt.
Personligt - känns väldigt bra!
Proggband också!
Hantverkare -  det var kul - uppskattas!
Tack!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nä jag tycker inte att du balanserar över till dansband även om sådana inslag finns. Ditt sätt att sjunga gör att jag mer upplever det som vispop. Tycker dock att du borde köra den mer avskalad - med din sång och bara akustisk gitarr. Skulle bli skitsnyggt - men det e ju en smaksak :)

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


freddy

  • Gäst
Jag tycker inte heller att det låter dansband. Detta tåls att lyssna på, utan direkta utslag på kroppen ;)

Du är bra mycket mer intressant än att liknas med något så banalt som dansbandsmusik på alla plan - dels som låtskrivare, men även sångare och textförfattare.

Lite läpp/mun-ljud jag störde mig på i början av låten, man hör dom bra i lurar.

Annars tyckte jag mix och helhet funkade bra. Det kändes naturligt.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Men det er en Meget Bra Låt og du synger godt!  Jeg liker gitarintroen.

-Robert
Tack för det!
Grejt att det likes hos naboen  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
... Og jeg bøyer meg i støvet til Sveriges beste låtskriver.... B)



Hehe ... du är bra snäll du!  :D
Du må ha en grejt tur nu!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag måste erkänna att om jag inte visste att det är just du som är upphovsman så skulle jag nog spola förbi. Nu vet jag ju att du har en personlig touche och skriver bra texter så nu stannar jag kvar för att få höra dig sjunga, och texten.

Mixmässigt är det nog något av dina bättre grejor, arr och spel är skitbra. Virveltrumman låter kass och tråkig.

Sången klockren tycker jag, faktiskt behållningen av låten, som i sig blir lite för alldaglig för min smak. jag tror att du kunde gjort den än mer känslosam och sparsmakad, alternativt mer utflippad.


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja det balanserar hela tiden mot det banala,men rammlar aldrig över på fel sida.
Bra ljud på alla instrumment och det där med Texter kan du ju...
Svensktopp?? Ja !!
Dansband?? Njaee-nääe!!   B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
too much kompressor vill jag bara säga först.
Trummorna låter väldigt hårda. Även soundet. Baskaggen ligger fel, tycker jag. Inte twist-takt sas (typ Beatles She loves you), mer Bruce Spr..., om du fattar. Det andra baskaggeslaget ska i så fall vara synkoperat..
Är väl inget dansband, väl. Men kanske dansband för aktivister. (vad nu det ska betyda?) Mer lite 50-tals doo-wopp eller vad heter, Neil Sedaka eller nåt. Men finns andra inslag också, typ vistradition - en blandning av det mesta. Genuint för cykeln och väldigt eget. Förutom att vara excellent textskrivare också en sångare med en intressant, personlig röst och duktig musiker. Och mångsidig. X-tra poäng hos mig, för man måste våga lite, testa gränser.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nä jag tycker inte att du balanserar över till dansband även om sådana inslag finns. Ditt sätt att sjunga gör att jag mer upplever det som vispop. Tycker dock att du borde köra den mer avskalad - med din sång och bara akustisk gitarr. Skulle bli skitsnyggt - men det e ju en smaksak :)

Ha de
Gurano
Tack för det! Det är en liten balansbång här och jag är glad att jag inte ramlar helt över.
Mer avskalad - kanske det. En låt som håller för enbart gtr och sång måste hålla viss nivå -  så det tackar jag för!
Kanske ska provas när den här versionen är klar.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag tycker inte heller att det låter dansband. Detta tåls att lyssna på, utan direkta utslag på kroppen ;)

Du är bra mycket mer intressant än att liknas med något så banalt som dansbandsmusik på alla plan - dels som låtskrivare, men även sångare och textförfattare.

Lite läpp/mun-ljud jag störde mig på i början av låten, man hör dom bra i lurar.

Annars tyckte jag mix och helhet funkade bra. Det kändes naturligt.
Kul att den inte ger utslag!  :D
Tack för alla snälla ord!
Läpp och mun ljud var det ja - tack för påpekande!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag måste erkänna att om jag inte visste att det är just du som är upphovsman så skulle jag nog spola förbi. Nu vet jag ju att du har en personlig touche och skriver bra texter så nu stannar jag kvar för att få höra dig sjunga, och texten.

Mixmässigt är det nog något av dina bättre grejor, arr och spel är skitbra. Virveltrumman låter kass och tråkig.

Sången klockren tycker jag, faktiskt behållningen av låten, som i sig blir lite för alldaglig för min smak. jag tror att du kunde gjort den än mer känslosam och sparsmakad, alternativt mer utflippad.
Du är värd en estra eloge för att du lyssnar till något som du eg inte gillar! Tack!
Åhh det var kul att höra om mixen och att spelet funkar
Virveltrumman #€%&&%%%#" - du har förstås helt rätt - tänkte försöka lära mej  hur man vrider på superior men hittils har jag bara vridit bort mej - var finns en grundkurs månne??
Sången ojdå - det var inte illa - bockar djupt!
En sparsmakd version kanske kommer ...
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Testa dessa!! (Mitt utgångskit)
http://web.telia.com/~u10902008/Starterkit.s20

Gör 'spara som' och öppna i Superior med 'Load projekt'
Gillar virveln där.. ;)
« Senast ändrad: 06.02.2010, 03:35:29 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja det balanserar hela tiden mot det banala,men rammlar aldrig över på fel sida.
Bra ljud på alla instrumment och det där med Texter kan du ju...
Svensktopp?? Ja !!
Dansband?? Njaee-nääe!!   B)
Ja så tycker jag också - skönt att det inte ramlar över!
Svensktoppen vore ju faktiskt kul - men hur kommer man dit?
Tack för lyssning och synpunkter!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
too much kompressor vill jag bara säga först.
Trummorna låter väldigt hårda. Även soundet. Baskaggen ligger fel, tycker jag. Inte twist-takt sas (typ Beatles She loves you), mer Bruce Spr..., om du fattar. Det andra baskaggeslaget ska i så fall vara synkoperat..
Är väl inget dansband, väl. Men kanske dansband för aktivister. (vad nu det ska betyda?) Mer lite 50-tals doo-wopp eller vad heter, Neil Sedaka eller nåt. Men finns andra inslag också, typ vistradition - en blandning av det mesta. Genuint för cykeln och väldigt eget. Förutom att vara excellent textskrivare också en sångare med en intressant, personlig röst och duktig musiker. Och mångsidig. X-tra poäng hos mig, för man måste våga lite, testa gränser.

OK ska dämpa kompressionen
Trummorna är ett kapitel för sig €%&%€". Intressant med BS .. måste kolla in och se om jag grejar att få till något åt det hållet.
Neil Sedaka och visor låter helt ok för mej!
Tackar och bockar djupt för dina avslutande ord!  :wub:
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ny version i trådhuuvd.
Inte hunnit fixa allt som föreslagits men en del
samt lite mer gtr-pryttlar
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten