Word Claes...skönt att det i alla fall finns någon eller några till som uppskattar vetskapen man inte kan förneka, nämligen just detta med svagaste länken osv!
Inte för att det spelar mig någon roll om 99% på ett forum vill försvara sina budgetprylar för sin egen skull och därigenom går miste om något fantastiskt etc, jag vet ju vad jag vet...

Minns när jag (äntligen) bestämde mig för att uppgradera ifrån Delta 1010 för ca 4 år sedan, som ju sas vara ok eller bästa omvandlarna, prisvärda osv...men det var hela tiden något som inte dög i kedjan och i mina öron.
Mikrofoner och annat var av högsta klass så jag köpte mig helt sonika ett Lynx Aurora interface som alltså sas vara det bästa man kunde köpa i
den prisklassen, helt jämförbart med Prism som är dubbelt så dyra, Apogee sas färga ljudet en aning, Mytek eller Lynx stod det då mellan och det blev Lynx!
Vad hände ljudmässigt i öronen då, blev det någon hörbar skillnad???
Ja för i helsike det blev nästan som natt och dag kan jag säga utan att överdriva, klart-öppet-definierat högupplöst ljud, helt enkelt så som det kommer in kommer det ut etc=naturligt och bra!
Dessutom finns det som alltid om man är lite noggrann med sina källor och söker lite, utförlig och vetenskaplig läsning samt info om varför vissa omvandlare är skräp och andra är topp kort och gott, beroende på några olika faktorer som komponentval av IC's samt hur man sätter ihop och konstruerar kretslösningen kring dessa och det är som alltid många bud och ideologier, men få som verkligen gör det rätta och som alltså rankas i toppen, av folk med öron-tack och lov!
Det handlar inte om att jag eller Claes eller någon annan är svamlande prylbögar(snobbar etc, det är bara det att kvalitét lönar sig, hela vägen, vare sig det är en duktig musikant via en bra mikrofon fram till en bra högtalare genom ett rent interface, allt hänger ihop-barnsligt enkelt ju...