Forum > Färdiga produktioner

karl - mixed emotions

<< < (4/6) > >>

Clemens:
Ja..du är verkligen en låtskrivare av rang  :wub: Härlig låt.!. Antar att du fått ordning på datoreländet nu?... :unsure: Hörs C

Toby:
Vilken låt! Bara att gratulera till ett storverk. Fantastisk fin vers som jag riktigt smällde av på. Rått och egensinnigt sound över en makalöst fin melodi. Jag har inte varit på forumet på två år och ser att det fortfarande finns gamla rävar kvar.  :) Jättekul!

Tokai:
Musiken är Beatles, sången är P Gabriel.
Det som gör att det låter mycket Beatles stundtals är soundet, låter nästan mono och ett typiskt rumsljud och lite rått, så skulle förmodligen I´m a walros ha låtit med bättre teknik. Det malande pianot i ett lägre register, coolt som fan. Är dock en typisk McCartney melodi - inte Lennon.
Finns inget att anmärka på, behövs åtskilliga lyssningar för att hitta på nåt som kan förbättras
Suveränt, helt enkelt

MaxB:

--- Citat från: karl skrivet 01.02.2010, 00:53:20 ---Har du hört Akon????snacka om autotuner :)
--- Citat från: MaxB skrivet 31.01.2010, 17:50:36 ---Toppen!

Lyssna igenom sången vid 1 minut 33 sekunder. Autotune agerar på ett sätt här och på ett annat sätt nästa gång du sjunger samma toner och på ett tredje sätt efter det.

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Samma nya ton-grej kvar, 93 sekunder in i låten. Ska det vara så eller blev det så?
Annars allt väl!  ;)

stajo:
skitsnygg melodi. Soundet gör sitt till osså. Tilltalar mig väldigt mycket.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion