Forum > Färdiga produktioner

karl - mixed emotions

<< < (3/6) > >>

karl:
Har du hört Akon????snacka om autotuner :)
--- Citat från: MaxB skrivet 31.01.2010, 17:50:36 ---Toppen!

Lyssna igenom sången vid 1 minut 33 sekunder. Autotune agerar på ett sätt här och på ett annat sätt nästa gång du sjunger samma toner och på ett tredje sätt efter det.

Älskar att höra en sån här ny version av denna.

--- Slut citat ---

cykeln:
Shit vilken magisk melodimagiker du är!
Får nästan samma upplevelse som när jag hörde I´m the whalrus för första gången
Enkelt och komplext på samma gång
och alla de små figurerna som dyker upp "på sidan"
Man spårar bakåt till Lennon som går över i Peter Gabriel
men ändå helt eget
Ljudmässigt låter det lite ihoptryckt men det kanske är avsikten - låter lite 60-tal
Hursomhelst är det onödigt jävla bra!

equality:

--- Citera ---Kanske ska dra sången en gång till då  :unsure:
--- Slut citat ---

Mixar du inte icke-destruktivt med råfilen intakt och via sends, freeze, automation, etc göra de överbyggnader som krävs? Låten har såna kvalitéer att jag skulle njuta av den som 78-varvare om så vore men lite synd när produktionen inte matchar styrkan i grundmaterialet som sagt.

karl:
Tnx Stefan...kul att du förnimmer den känslan...gitarrlunket går ju i samma anda och hade det varit cello hade jag åkt in på en månad för stöld kanske :) ljudbilden är nog  :unsure: ganska medveten, gillade dom lite torra avslagna trummorna och dom fick sätta ribban åt den övriga ljudbilden...kul att du gillar...Allt gott / karl
--- Citat från: cykeln skrivet 01.02.2010, 14:13:14 ---Shit vilken magisk melodimagiker du är!
Får nästan samma upplevelse som när jag hörde I´m the whalrus för första gången
Enkelt och komplext på samma gång
och alla de små figurerna som dyker upp "på sidan"
Man spårar bakåt till Lennon som går över i Peter Gabriel
men ändå helt eget
Ljudmässigt låter det lite ihoptryckt men det kanske är avsikten - låter lite 60-tal
Hursomhelst är det onödigt jävla bra!

--- Slut citat ---

Dividend:
På snabblyssning tycker jag att jag känner igen det. Låter trevligt, mjukt och mysigt. Tankar hem den!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion