Den del av kritiken du är intresserad av är att det är ett bra riff och bra harmonier. Skulle vara intressant om du själv skrev sångmelodierna, jag tror du skulle göra det skitbra.
[off-topic]
Nu vet jag ju att du fullständigt skiter i vad jag tycker om tajthet och mix, men eftersom detta är ett forum där vi ger feedback på mix så skriver jag vad jag tycker, som vanligt. Som vanligt så kommer du skriva att det är mindre viktigt för dig

Jag tycker det är SÅ synd att mixen inte sitter och att det är lite otajt. Du har så sjukt bra melodispråk i dina låtar, och bra stämarrangemand. Men sen så sliter det lite mellan gitarr/trummor/bas, och då går det ju från magi till något som inte känns bra, -bra som HELHET. Melodier och allt sitter bra, men det blir inte fullpott. Med sång kommer trummorna bli ännu märkligare i mixen.
JAg skulle tajtat upp produktionen, skurit bort lite från kanske 100-500 hz på basen och istället brightat till den så strängrassel kommer fram. Då hörs basen bra utan att bumla. Aningens mer metal-trummor på, lite torrare och mindre pappig virvel.
my 2 värdelösa jävla cents

[/off-topic]