Kontrollrummet

Guide för post

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Hör upp!  ;)


Nu skulle jag vilja ha en liten fin fin grej som studios forum har. När man skall posta en post . Sen skall man till exempel göra en link till en bild, eller en låt eller vad som helst. Men sen vill man inte posta hela adressen. Man vill posta kanske så här:



Klicka på länken för att lyssna på min låt! :   Artist - Låtnamm

Sen skall man kunna klicka på den texten för att komma till sidan där låten ligger.
Detta är ju möjligt som dem flesta vet. MEN! Det är inte alla som vet HUR man gör det.

Skulle man inte kunna ha en "GUIDE" som studios forum har? Då klickar man på en knapp, ett fönster kommer upp, man skriver in sin adress klickar ok, sen skrivar man inn vad länken skall heta och VIPS så har man gjort det otroliga.  :lol:


Förstår ni vad jag menar?  :wacko:


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Det går alldeles utmärkt att göra! Kolla in nedan:

Kodstycke: [Välj]
[url=http://www.kontrollrummet.com]Här är en störtskön sida![/url]
Kodstycket ovan genererar följande: Här är en störtskön sida!

Så... nyckeln är att skriva:

Kodstycke: [Välj]
[url=addressen]Text som blir klickbar[/url]
EDIT: Jaha det var en guide du var ute efter... hehe... Jorå, det skulle man väl kunna ha! Eller också klistrar man bara fast den här tråden för allmän beskådan. :)
EDIT2: Fast jag håller med om att ett par input-boxar är smidigt. Man slipper mecka. Vi får fråga tech-chefen (tsmalmbe) om det.
« Senast ändrad: 06.05.2007, 22:40:18 by ChromaWoods »



Utloggad tsmalmbe

Njah, för mycket pysslande med själva grundfunktionaliteten i forumet för min kunskap. Ligger ganska djupt i koden så att säga, och påverkar möjligheterna att vara kompatibel med uppgraderingar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.