Forum > Färdiga produktioner

Hogge - I Wish

<< < (2/5) > >>

hogge:

--- Citat från: hogge skrivet 28.01.2010, 22:59:34 ---Det där med murrig mix får Du gärna förtydliga eftersom jag suger i mig allt jag kan av Er erfarna människor.. Jag kan ju inget om det där med att mixa, men upplever ändå att det blir lite bättre efterhand...

--- Slut citat ---

Jag citerar mig själv här, men.. Detta var första gången jag använt EQ.. Kan det vara den som gjort det murrigare???

freddy:
En låt som växer med tiden, helt klart. Lyssnat igenom den ett par gånger nu. Mixen känns helt okej ändå måste jag säga.

Gillar slingan som du spelar på introt osv, skön kontrast mot det rockigare.

Det enda jag skulle kunna  tänka mig är väl att du lägger en EQ-automation på breaket på trummorna. Kanske låter lite som överkurs? men det är busenkelt. Se över hur automation fungerar i cubase. Sen tar du och lägger en eq på trumspåret, som du sedan skär av diskant-frekvenserna med, enbart där i breaket. Då kommer trummorna låta lite dovare, skulle nog bli en ball effekt.

Det var någon sångröst i slutet som lät som den låg mycket högre än all den andra sången. Kanske kolla upp volymen mellan sångtagnigarna med.

Din röst passar, som andra redan sagt, perfekt till denna stil.

Rocka på, snart har du en skiva :D

mahan:
Tjoussan!
Well well well.... jääjjjäääjjäää... jäjjäääklar vad det svänger om detta! :)
Låter väldigt färdigt i mina öron... fast nog kunde man ju tänka sig........ näe :D
Bra jobbat här Hogge! :)

h.  johan

hogge:

--- Citat från: freddy skrivet 29.01.2010, 00:07:10 ---En låt som växer med tiden, helt klart. Lyssnat igenom den ett par gånger nu. Mixen känns helt okej ändå måste jag säga.

Gillar slingan som du spelar på introt osv, skön kontrast mot det rockigare.

Det enda jag skulle kunna  tänka mig är väl att du lägger en EQ-automation på breaket på trummorna. Kanske låter lite som överkurs? men det är busenkelt. Se över hur automation fungerar i cubase. Sen tar du och lägger en eq på trumspåret, som du sedan skär av diskant-frekvenserna med, enbart där i breaket. Då kommer trummorna låta lite dovare, skulle nog bli en ball effekt.

Det var någon sångröst i slutet som lät som den låg mycket högre än all den andra sången. Kanske kolla upp volymen mellan sångtagnigarna med.

Din röst passar, som andra redan sagt, perfekt till denna stil.

Rocka på, snart har du en skiva :D

--- Slut citat ---

OJ va gla' jag blir.. Tack Freddy!!!
Jodå. Det där med automationer & EQ etc. är ju sannerligen överkurs.. Men jag har köpt en bok om Cubase (SX visserligen, men ändå) så jag får kolla igenom den om det står nå't om automationer...

Tack snälla för alla tips & allt beröm.. Jätteglad blir jag...

Vad gäller skiva så tror jag Du har rätt faktiskt.. Det kommer en skiva när som helst.. En CD-R med hemma-printad etikett.. Den kommer att säljas på välsorterade butiker (förutsatt att Du besöker vår välsorterade garagerensning i juni)  :lol:

Men seriöst - Tack snälla Freddy!

hogge:

--- Citat från: mahan skrivet 29.01.2010, 00:12:40 ---Tjoussan!
Well well well.... jääjjjäääjjäää... jäjjäääklar vad det svänger om detta! :)
Låter väldigt färdigt i mina öron... fast nog kunde man ju tänka sig........ näe :D
Bra jobbat här Hogge! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Men hallå... Låter färdigt säger Mahan.. Det är faan i mig beröm det... Jag väljer att ignorera den tveksamhet som verkar finnas, och återgår till: "låter väldigt färdigt i mina öron"...
 :lol: :wub:

Tack Mahan.. Du är alltför snäll, men Du får tänka på Ditt rykte som guru-mixare.. Du kan inte släppa förbi vad som helst bara för att Du är en sötnos, då kommer Du att tappa all cred.. Klaga på vet jag..
 :P
Men oavsett så blev jag verkligen glad.. Tack igen!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion