Forum > Färdiga produktioner

Hogge - I Wish

(1/5) > >>

hogge:
LÅTNAMN: "I Wish"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3:54
KOMPOSITÖR: Hogge & Lisa (text)
MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: MP3

Oj vad tungt det varit ett tag nu.. Har inte haft lust med någonting.. Har inte klinkat musik, knappt varit på Nätet.. Bara sovit och varit allmänt grinig.. Den här arbetslösheten/pappaledigheten börjar sannerligen gå mig på nerverna...

Men i morse så släppte depressionen en aning och ut kom denna.. Samma text som på mitt tidigare balladförsök (som jag inte får till stråkarna på)..
Detta är ett försök att släppa lite på tempot och de ständigt matande gitarrerna..  :wacko:

Som vanligt så är det ju lite si & så med det som ska föreställa gitarrsolo.. Får fasen börja träna lite på det där..

EDIT: Gitarrsolot bortplockat...

Well, såg on..

asti:
Du har verkligen en bra rockröst - den avundas jag!
Fint driv i låten och du får till ett tungt sound med snygga gitarrer och fyllig bas.
Särskilt partiet efter 82 sek får du till ett extra bra ös, med riktigt bra sång!
Trummorna är bra utom i partiet efter 130 sek, när du tonar ner, där jag tycker dom blir lite för "avhuggna".
Har inget speciellt att säga om mixen - en sån här låt ska ju låta lite "skramlig", får inte vara för rent ljud!
Bra jobbat!

spacetrucker:
Tjosan
Lite murrig mix kanske. Trummorna där vid 130, precis som asti påpekade, låter lite... ja, jag tyckte att dom lät konstgjorda. Sen tyckte jag mig höra en ride-cymbal... du kunde kanske plocka fram den lite.
Annars då.. din röst passar för sånhär musik, bra rocklåt, inte revulotionerande men skön att stampa takten till :)

Space

hogge:
OJ OJ OJ!!!
Tack så in i bänken Asti. Känns underbart!
Mina svar följer här nedan!

--- Citat från: asti skrivet 28.01.2010, 21:15:41 ---Du har verkligen en bra rockröst - den avundas jag!

--- Slut citat ---

Hehe.. Rolig kille!!  :lol: Jag skulle ge mitt högra ben och t.o.m. min ena Ibanez Destroyer för att ha Din röst!!

--- Citat från: asti skrivet 28.01.2010, 21:15:41 ---Fint driv i låten och du får till ett tungt sound med snygga gitarrer och fyllig bas.
Särskilt partiet efter 82 sek får du till ett extra bra ös, med riktigt bra sång!
Trummorna är bra utom i partiet efter 130 sek, när du tonar ner, där jag tycker dom blir lite för "avhuggna".

--- Slut citat ---

Det där som händer efter 130 sek. kändes väl mer som ett tvång.. Försökte först bryta av med ett gitarrsolo - men jag kan ju inte göra såna grejer på en gitarr, sen med ett sax-solo, och därefter med ett pianosolo, men inget funkade särskilt bra, så då fick det bli detta...

--- Citat från: asti skrivet 28.01.2010, 21:15:41 ---Har inget speciellt att säga om mixen - en sån här låt ska ju låta lite "skramlig", får inte vara för rent ljud!
Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Detta är stort, Asti.. Känner mig hedrad.. Tack som tusan (igen!!)..  :lol: :wub:

hogge:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 28.01.2010, 22:02:44 ---Tjosan
Lite murrig mix kanske. Trummorna där vid 130, precis som asti påpekade, låter lite... ja, jag tyckte att dom lät konstgjorda. Sen tyckte jag mig höra en ride-cymbal... du kunde kanske plocka fram den lite.
Annars då.. din röst passar för sånhär musik, bra rocklåt, inte revulotionerande men skön att stampa takten till :)

Space

--- Slut citat ---

Tack Spacetrucker.. Jätteglad blir jag..
Kan hålla med om trummorna runt 130 (se tidigare svar), men nöden har ingen lag! Det där med murrig mix får Du gärna förtydliga eftersom jag suger i mig allt jag kan av Er erfarna människor.. Jag kan ju inget om det där med att mixa, men upplever ändå att det blir lite bättre efterhand... Personligen tycker jag den här mixen låter fint här hemma i mina lurar, men det är ju här hos mig det..
 :wacko:

Vad gäller cymbalen så ska jag leta efter denna!!

Vad glad jag blir att Du stampar takten till den.. Tack för det.. That's made my evening!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion