Kontrollrummet

equality - Bedroom full of snow

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Bedroom full of snow
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: pianovispop
LÅTLÄNGD: 02:30
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

En hyllning till yrsnön! :D Tätt pianokomp och det är svårt att se hur andra instrument skall få plats. Kanske räcker det så här eller skall det vara bas, trummor med mera? Antar att det skall vara ett break också, kanske dubblera sticket?
Bifogar texten då det säkert finns språkgrodor!

Pianoversion: Bedroom full of snow

Med Mahans bas och trummor: http://johanm.com/EQ/EQ-come%20on.mp3



Come on and run to me
And stay here for a while
The world’s a bedroom full of snow
Come on un-break my heart
And kiss me with a smile
You know there’s nowhere else to go

Cheers to winter
Cheers to the snow again
I like when life gets simpler
But there’s also that same old pain

Come and run to me
And stay here for a while
The world’s a bedroom full of snow
Come on un-break my heart
And kiss me with a smile
Tell me that you’ll never go

Cheers to the seasons
They just come and go and leave us blue
Tell me there’s a reason
To be waiting for something I thought I knew

Come on baby
Tell me that you care
My voice is low
'Cause there's snow in the air
Don’t say "maybe"
I know that you dare
There’s no tomorrow anywhere

See the birds on the wire
See the birth of the new times
See Mother earth is now on fire
Can someone just tear down those chimes


Come and run to me little child
Come on don't break my heart in two
Come on and let's get wild
There’s nothing better we can do
« Senast ändrad: 30.01.2010, 13:19:51 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
bra text!

Tycker du gör ett bra framträdande med den här. Så gott som klar?  Lite småsuringar på vissa ord i sången, men lite melodyne på det?

Tycker du har ett nytt uttryck i sången som jag gillar. Lite laborerande med vibrato också -bra!

Pianot låter ok inledningsvis, men blir lite för stolpigt genom hela låten.

Tycker låten är stark så den klarar sig med endast piano egentligen.

Å andra sidan kunde det läggas på vad som helst egentligen, och det skulle funka. Kantslagskomp i versen, vanligt i reffen?  Elbas, lite elgitarr, något svep på en synth. stråkarr?


SOm helhet är det bra rätt ur boxen som jag skrev. några småtoner, också var det stolpigt med pianot efter ett tag.




bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra feedback som alltid Emu. Jo det finns saker att putsa och jag ju ingen pianist. Jag tar med mig förslagen. Sång och piano får putsas innan ev ytterligare instrument. Cheers!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Fina harmonier, som alltid i dina låtar! Mycket Randy Newman i pianokompet!
Skönt stick, men lite sur sång just vid "wire".
Tycker absolut låten funkar i det här arret, men tror att den skulle bli starkare om den började så här och efter första versen kommer trummor, bas och lite försiktig hammondorgel in.
Mot slutet kunde ev lite blås förstärka ytterligare i refräng och stick.
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
asti: Tackar! R N tackar jag särskilt för. Think it's going to rain today är en sån där odödlig låt jag kan lyssna sönder totalt. Wire kanske är sur ja eller också är ackorden åt skogen här. Bra idéer om arr som absolut är värda att titta på.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
asti: Tackar! R N tackar jag särskilt för. Think it's going to rain today är en sån där odödlig låt jag kan lyssna sönder totalt. Wire kanske är sur ja eller också är ackorden åt skogen här. Bra idéer om arr som absolut är värda att titta på.

....eller min tinnitus som jag glömt stämma?  :)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar verkligen sången lite neil young i sina bästa stunder på vissa stavelser då mest känslan i rösten.
Skulle nog gilla en gura som komp bättre men det är jag det.
Me like i alla fall
Tony
att leva är att dö


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Visst får det plats mer här. Lite syntarpeggio skulle kanske förstärka lekfullheten som jag tycker låten förmedlar. Basen kan ju alltid flyttas från pianot till en riktig eller syntbas. Och absolut: kör!
Tycker jag iaf. Gillar låten! :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
asti: Tackar! R N tackar jag särskilt för. Think it's going to rain today är en sån där odödlig låt jag kan lyssna sönder totalt. Wire kanske är sur ja eller också är ackorden åt skogen här. Bra idéer om arr som absolut är värda att titta på.

....eller min tinnitus som jag glömt stämma?  :)

Trist med tinnitus. Hoppas det är under kontroll.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Först tänkte jag att "nä, dehär e inte min kopp te överhuvudtaget" men av nån anledning lät jag låten spela på och nån gång in på tredje gången så märkte jag att jag trampade takten sådär försiktigt i alla fall :unsure: :D
Lite mer nåt och lite omväxling skulle kanske nog inte skada som här redan påpekats. En stämma till på refrängen eller nåt. Nu är jag inte riktigt säker på var den sitter. Refrängen alltså :P.
Bra låt i alla fall. Kanske inte en skiva jag skulle rusa in på skivaffären och köpa som såden men med en trummis och en basist med ståbas....

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad robc

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
Grymt skön låt. Har lyssnat på den några ggr nu o tycker att det är riktigt bra spelat. Sjunger hyfsat gör du oxå.
Hör att det är en baston för mkt runt 0.06-0.07. Spelar du in hela låten i ett svep? Man kan ju alltid spela in en midisignal oxå så har man en redigerbar backup.
Men sånt vet du nog redan. Vad är det för pianoljud som spelas? Låter bra.

Mvh Robc


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gott stycke som ger associationer till komp a la Bruce Springsteen eller något som Van Morrison sjunger.

Jag hör en gitarr som kompar snabba ackord som komma in i nån av de första svängarna och en bas som kommer in vid texten
> Come and run to me...

Kanslag på virvel skrev nån, det tänder jag också på. Inte slag bara på trean utan både ettan och trean (säger man så / begriper nån vad jag menar?) på nån eller några verser, för att ge driv innan det återgår till bara trean, då man kan luta sig tillbaka. Om jag får beställa tror jag trummorna kommer in nånstans efter basen. På det sättet händer hela tiden något nytt och det blir aldrig en känsla av upprepning avseende pianotspelet.
« Senast ändrad: 25.01.2010, 20:23:00 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Kul med lite annat sound från dig. Saknar faktiskt inte gitarren så mycket som andra.

Tycker även att det kommer fram mer nyanser i din sång än vad jag hört tidigare faktiskt, intressant!

Texten får jag inte ihop riktigt. :)

Annars gillas detta. Något mer instrument som fyller ut efter ett tag, stråk eller gitarr då kanske. Bas?



Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Sången är verkligen bra, och låter jättebra också. Mycket likt Neil Y i vibratot. Det blir kanske lite osäkert i de högre tonerna, eller lite sökande.
B-temat är pricken över i:et med schyssta lite samba harmisar
Om låten senare skulle övergå till ett trum och baskomp skulle det kunna låta lite Steely Dan kanske, vet inte om det är nån bra idé.
Tycker också lite Randy Newman, det är nog mest pianofiguren som slår en 4/4 takt, som finns med i nån Newman låt.
Titeln på låten är kanske inte så fantasieggande. (Kom ändå att tänka på en av Rolling stones första låtar, den hette visst Come on)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
gillar verkligen sången lite neil young i sina bästa stunder på vissa stavelser då mest känslan i rösten.
Skulle nog gilla en gura som komp bättre men det är jag det.
Me like i alla fall
Tony
Gamle Neil? Tackar särskilt! Alltid tyckt att han har en så gäll röst men väldigt uttrycksfull. Tror den taktfasta intensiteten som jag hoppas finns här skulle gå förlorad med gura, åtminstone om jag  spelar. 

Visst får det plats mer här. Lite syntarpeggio skulle kanske förstärka lekfullheten som jag tycker låten förmedlar. Basen kan ju alltid flyttas från pianot till en riktig eller syntbas. Och absolut: kör!
Tycker jag iaf. Gillar låten! :)

Kul att du ser utvecklingsmöjligheter. Kul att det låter lekfullt och syntharpeggio kan säkert funka. Smyger kanske in nån ny version under veckan. Tack för grönt ljus MT!

Grymt skön låt. Har lyssnat på den några ggr nu o tycker att det är riktigt bra spelat. Sjunger hyfsat gör du oxå.
Hör att det är en baston för mkt runt 0.06-0.07. Spelar du in hela låten i ett svep? Man kan ju alltid spela in en midisignal oxå så har man en redigerbar backup.
Men sånt vet du nog redan. Vad är det för pianoljud som spelas? Låter bra.

Mvh Robc

Tjena! Visst är du Robc från Studioforumet? Välkommen hit! Vid 00.06 lyfts inte sustainpedalen för sent, låter lite konstigt, håller med. Skall fixas.
Kör Natives Ivory via midi. Tar sån himla tid för mig att lära in ett sånt här spel och knöligt att spela in live. Skulle aldrig få till något utan midi! Nobelpris till personen bakom detta! Kul att du lyssnade och tack för kommentar!

Först tänkte jag att "nä, dehär e inte min kopp te överhuvudtaget" men av nån anledning lät jag låten spela på och nån gång in på tredje gången så märkte jag att jag trampade takten sådär försiktigt i alla fall :unsure: :D
Lite mer nåt och lite omväxling skulle kanske nog inte skada som här redan påpekats. En stämma till på refrängen eller nåt. Nu är jag inte riktigt säker på var den sitter. Refrängen alltså :P.
Bra låt i alla fall. Kanske inte en skiva jag skulle rusa in på skivaffären och köpa som såden men med en trummis och en basist med ståbas....

Space

Nä det blev en salig blanding av vers och refräng men kanske ett flow som i sig kan vara nåt? 
Håller med att det blir monotont så här och skall försöka hitta nån variation efter dina andras tips här inte minst för att rädda kommande skivförsäljning dåra.  :D Thnx Spacetrucker!

Gott stycke som ger associationer till komp a la Bruce Springsteen eller något som Van Morrison sjunger.

Jag hör en gitarr som kompar snabba ackord som komma in i nån av de första svängarna och en bas som kommer in vid texten
> Come and run to me...

Kanslag på virvel skrev nån, det tänder jag också på. Inte slag bara på trean utan både ettan och trean (säger man så / begriper nån vad jag menar?) på nån eller några verser, för att ge driv innan det återgår till bara trean, då man kan luta sig tillbaka. Om jag får beställa tror jag trummorna kommer in nånstans efter basen. På det sättet händer hela tiden något nytt och det blir aldrig en känsla av upprepning avseende pianotspelet.


Jättebra handfasta råd! Ska inte slagen ligga på 2:an och 4:an dårå som i de flesta poplåtar?  :unsure: Äh, får testa mig fram. Håller med dig om successiva pålägg. Kan bli en god macka med rätt sorts variation. Stort tack MaxB!

Kul med lite annat sound från dig. Saknar faktiskt inte gitarren så mycket som andra.

Tycker även att det kommer fram mer nyanser i din sång än vad jag hört tidigare faktiskt, intressant!

Texten får jag inte ihop riktigt. :)

Annars gillas detta. Något mer instrument som fyller ut efter ett tag, stråk eller gitarr då kanske. Bas?


Sången för min del är ett kapitel för sig, som en bångstyrig åsna som alltid drar åt eget håll eller
kanske mer som en kundvagn med fel på ett hjul som sladdrar - SVAJIG med andra ord!  <_< Kul att du tycker den funkar här!
Texten är nog rätt flummig men scenariot är några minusgrader, 30 cm nysnö där allt är så där akustiskt dämpat
som i klädkammaren och man vill bara latcha runt i snön utan att frysa, he he. Yes, några fler instrument. Thnx Freddan!

Sången är verkligen bra, och låter jättebra också. Mycket likt Neil Y i vibratot. Det blir kanske lite osäkert i de högre tonerna, eller lite sökande.
B-temat är pricken över i:et med schyssta lite samba harmisar
Om låten senare skulle övergå till ett trum och baskomp skulle det kunna låta lite Steely Dan kanske, vet inte om det är nån bra idé.
Tycker också lite Randy Newman, det är nog mest pianofiguren som slår en 4/4 takt, som finns med i nån Newman låt.
Titeln på låten är kanske inte så fantasieggande. (Kom ändå att tänka på en av Rolling stones första låtar, den hette visst Come on)

Jag tänkte också på Rolling Stones och var tveksam till titeln som absolut ger mig associationer till betydligt tuffare rock. Hade iaf varit än värre med Whiter shade of pale (med tanke på snötemat)  :D. Antar att med b-temat menar sticket innan sista refrängen? Kul att det funkar i dina öron.
Intressant att du tvekar för fler instrument. Testar väl runt lite och ser var det tar vägen. Tack Tokai och igen för din platta!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Gillar det här.
Men håller med andra här att det skulle vara bra med trumkomp.
Och kanske även mer dynamik i pianot. Som det är nu, så spelar pianot lite enformigt.



www.alatarmusic.com


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Liker dette!  Hører at det er mye fint som kunne vært med av instrumenter osv, men låten er jo bra, i all sin enkelhet. Kjennetegnet på en god låt (imo) er at den ikke behøver arrangeres i øst og vest for å høres bra ut. Men 90% av moroa er selvsagt å arrangere, så det blir jo ofte til at man slenger på en liten bit av alle instrumenter man har hengende på veggen, da. Litt forfriskende med enkle arr. av og til! Får fram sangstemmen godt, også. Det er bra.  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Alatar: Tack så mycket. Jo, något som bidrar till mer variation, håller med om det.
robblar: Jo man kanske inte ska vräka på med för många instrument samtidigt som det är väldigt kul att försöka lägga på nåt än här än där... Kul att det föll dig i smaken! Tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Pianointrot leder till Randy Newman
Även fortsättningen
Snygga harmonier här
Riktigt bra låt
Du sjunger bra här - de ljusa partierna är verkligen fina - ..snow in the air ..
Tycker du ska behålla den i sin enkla form med pianot
Sticket skulle dock ha en lite annan backing för att skilja det mer från den övriga låten - stanna upp - låt ackorden ligga lite längre? - sparsamma stråkar? Kan ge lite effekt åt sista versen.
Texten är perfekt

Lite snubbel eller avklippt i det allra första ackordet ?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Nu har jag kört denna flertalet ggr.. Visst finns det en del toner i sången som kan förbättras, men de är rätt få. I huvudsak tycker jag sången är riktigt bra. Du har en harmonisk och skön ton. Får Du bara till de där få missarna så blir det kalas...

Vad gäller låten så är den skiiiitbra.. Grymt skönt pianolir där..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou EQ!
Detta gillas, snyggt som unplugged. Pianosoundet lite passligt suddigt och sånger sitter som den brukar...snyggt! Bara en sak som jag MÅSTE SÅGA PÅ....

Vinter o snö
gör mig slapp o slö.
Fått nog av köld och driva.
orkar knappt en kommentar här skriva.
Kom sommar snart, kom med fart
Saknar det gröna, det varma och sköna
Den ljuva väntetid vill jag kröna

(kunde kanske bli en sång av det..)


Men du frågar om det behövs trummor o bas.... jag behöver väl inte svara, you know, sätter mig på runda läderbänken med en gång :P :rolleyes:

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Öhm.. host host, kommer in utan lov här och slänger upp en slask hur jag kunde tänka mig utveckla låten, o jo, trummorna är inspelade på "fri hand" sas och basen hittar inte alla EQ:s snygga ackordgångar.

Vet att detta e aningen framfusigt av mig men.... bara som modell! :rolleyes:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/EQ/EQ-come%20on.mp3[/mp3]
Bara hoijta till så spolar jag slasken!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Wow!  :wub:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad robc

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 138
    • Visa profil

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Mahans pålägg gör att det låter bra det oxå, men det blir en helt annan låt.
Personligen gillar jag den vackra nakenheten i versionen i trådhuvudet.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker det blev mer liv i låten med Johans drums - har lyssnat tidigare men inte riktigt vetat vad jag ska säga snyggt pianospel och bra sjunget men som sagt nu med trummor en riktig höjdare. Lägg på mer bas och grejor tycker jag i alla fall.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jomän, nu blev det väl lite Steely Dan när trummorna kom in? Fast jag tycker dom ska in lite senare. Sen tycker jag att det ska va i halvtakt, alltså virveln bara på 3:e slaget. Snyggt jobbat mahan! måste va svårt att bara lägga trummor så där efter låten. Hade du nåt klick att gå efter?


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Wow!  :wub:

Är beredd att hålla med föregående talare här  :rolleyes:
Kanon.. Även om låten får en helt annan karaktär.. Men jag tror att man får gilla båda varianterna...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Håller fullständigt med Tokai och Hogge.
Lite försiktigare trummor och ja, jag behåller nog gärna båda varianterna :)

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
robc:  :) Blev ju ett helt annat sväng.

Gurano: Blev nog en annan låt ja men den rockar ju så gott nu! Thnx G.

Eko: Tycker det är häftigt att den kunde få ett sånt sväng. Några basfraser är helläckra. Några feltoner finns men det går ju att reparera. Låten skulle nog förlängas med ytterligare ett stick och g-solo kanske. Tnx Eko.

Tokai: Donald Fagen är en gammal husgud här och att få det soundet till skänks utan att man själv har gjort nåt...fantastico!  :rolleyes: Impad hur du kan höra i ditt inre om trummorna spelar si eller så. Jag är kass på sånt men de låter väl bra nu med virveln på den vanliga 2:an och 4:an?  :unsure: Resten får Mahan svara på.

hogge: Thanks man! Mahan får ta åt sig äran. Fin din årskrönika. Återkommer med comments där.

Space: Oki, jag vill också fullfölja en rockigare variant och har skickat ett anställningskontrakt på livstid till Mahan. B) Vaddå SLAVKONTRAKT!?  :o
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Öööhhumm...host :rolleyes:
Känner att jag måste stiga upp o säga nåt här...
En bra låt e lätt att bygga på, och jag har ju på typ en halv timme bara slaskat upp en forstättningsidé. Kul att den uppfattas positivt av både kompositören och publiken :wub:
Jovisst nån fråga om klick, och det är ju rätt svårt att dra ihop t.ex trummor då klick inte finns till förfogande. Rätt bra takt har dock EQ hållit men små varationer e ju knepiga.

Kul i varje fall att kunna ge nåt positivt av det egna, det är ju ett fantastiskt forum vårt KR med sina hurtiga medlemmar som ger möjlighet detta! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det var en glad överaskning att finna dina snitsiga penseldrag på denna Mahan, betonig på drag alltså. Gillar skarpt din basfigur
och det vore kul att få till en lite längre version och några toner behöver hyffsas till.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Som sagt...fick Marc Cohnvibbs och Memphisfeelet...enormt fina melodies bra feel i sången men är övertygad att du kan lite till när det beträffar sången....gör som Emser , loopa en line i taget och få femton tagningar att välja mellan ;) gillar "knorren" i pianospelet mellan verserna...det är det lilla som gör skillnaden...bra låt  Ok
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Javisst Mahan versionen svänger bra, både drumsen och basen - Bravo!
Upprepar dock lite av vad jag skrev tidigare

Snygga harmonier här
Riktigt bra låt
Du sjunger bra här - de ljusa partierna är verkligen fina - ..snow in the air ..
Tycker du ska behålla den i sin enkla form med pianot
Sticket skulle dock ha en lite annan backing för att skilja det mer från den övriga låten - stanna upp - låt ackorden ligga lite längre? - sparsamma stråkar? Kan ge lite effekt åt sista versen.
Texten är perfekt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
karl: Ligger nära Cohn där ackordmässigt. Han får bjussa på det!  :D Sången är det jag lägger ner minst tid på. Kanske läge för en attitydförändring?  :unsure: Thnx.
cykeln: Tycker du har bra idéer. Kanske rent av halvera takten i sticket. Vore det inte för att jag är så svag för Mahans sväng skulle jag hålla fast i pianoversionen. 1000 tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves