Forum > Demolåtar
equality - Bedroom full of snow
mahan:
Öööhhumm...host :rolleyes:
Känner att jag måste stiga upp o säga nåt här...
En bra låt e lätt att bygga på, och jag har ju på typ en halv timme bara slaskat upp en forstättningsidé. Kul att den uppfattas positivt av både kompositören och publiken :wub:
Jovisst nån fråga om klick, och det är ju rätt svårt att dra ihop t.ex trummor då klick inte finns till förfogande. Rätt bra takt har dock EQ hållit men små varationer e ju knepiga.
Kul i varje fall att kunna ge nåt positivt av det egna, det är ju ett fantastiskt forum vårt KR med sina hurtiga medlemmar som ger möjlighet detta! :)
h. johan
equality:
Det var en glad överaskning att finna dina snitsiga penseldrag på denna Mahan, betonig på drag alltså. Gillar skarpt din basfigur
och det vore kul att få till en lite längre version och några toner behöver hyffsas till.
karl:
Som sagt...fick Marc Cohnvibbs och Memphisfeelet...enormt fina melodies bra feel i sången men är övertygad att du kan lite till när det beträffar sången....gör som Emser , loopa en line i taget och få femton tagningar att välja mellan ;) gillar "knorren" i pianospelet mellan verserna...det är det lilla som gör skillnaden...bra låt Ok
cykeln:
Javisst Mahan versionen svänger bra, både drumsen och basen - Bravo!
Upprepar dock lite av vad jag skrev tidigare
Snygga harmonier här
Riktigt bra låt
Du sjunger bra här - de ljusa partierna är verkligen fina - ..snow in the air ..
Tycker du ska behålla den i sin enkla form med pianot
Sticket skulle dock ha en lite annan backing för att skilja det mer från den övriga låten - stanna upp - låt ackorden ligga lite längre? - sparsamma stråkar? Kan ge lite effekt åt sista versen.
Texten är perfekt
equality:
karl: Ligger nära Cohn där ackordmässigt. Han får bjussa på det! :D Sången är det jag lägger ner minst tid på. Kanske läge för en attitydförändring? :unsure: Thnx.
cykeln: Tycker du har bra idéer. Kanske rent av halvera takten i sticket. Vore det inte för att jag är så svag för Mahans sväng skulle jag hålla fast i pianoversionen. 1000 tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida