Forum > Demolåtar

equality - Bedroom full of snow

<< < (6/8) > >>

Eddi:
Jag tycker det blev mer liv i låten med Johans drums - har lyssnat tidigare men inte riktigt vetat vad jag ska säga snyggt pianospel och bra sjunget men som sagt nu med trummor en riktig höjdare. Lägg på mer bas och grejor tycker jag i alla fall.

Tokai:
Jomän, nu blev det väl lite Steely Dan när trummorna kom in? Fast jag tycker dom ska in lite senare. Sen tycker jag att det ska va i halvtakt, alltså virveln bara på 3:e slaget. Snyggt jobbat mahan! måste va svårt att bara lägga trummor så där efter låten. Hade du nåt klick att gå efter?

hogge:

--- Citat från: equality skrivet 28.01.2010, 23:54:05 ---Wow!  :wub:

--- Slut citat ---

Är beredd att hålla med föregående talare här  :rolleyes:
Kanon.. Även om låten får en helt annan karaktär.. Men jag tror att man får gilla båda varianterna...

spacetrucker:
Håller fullständigt med Tokai och Hogge.
Lite försiktigare trummor och ja, jag behåller nog gärna båda varianterna :)

Space

equality:
robc:  :) Blev ju ett helt annat sväng.

Gurano: Blev nog en annan låt ja men den rockar ju så gott nu! Thnx G.

Eko: Tycker det är häftigt att den kunde få ett sånt sväng. Några basfraser är helläckra. Några feltoner finns men det går ju att reparera. Låten skulle nog förlängas med ytterligare ett stick och g-solo kanske. Tnx Eko.

Tokai: Donald Fagen är en gammal husgud här och att få det soundet till skänks utan att man själv har gjort nåt...fantastico!  :rolleyes: Impad hur du kan höra i ditt inre om trummorna spelar si eller så. Jag är kass på sånt men de låter väl bra nu med virveln på den vanliga 2:an och 4:an?  :unsure: Resten får Mahan svara på.

hogge: Thanks man! Mahan får ta åt sig äran. Fin din årskrönika. Återkommer med comments där.

Space: Oki, jag vill också fullfölja en rockigare variant och har skickat ett anställningskontrakt på livstid till Mahan. B) Vaddå SLAVKONTRAKT!?  :o

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion