Forum > Demolåtar
Chrome: Higher (feat. Michael och Julianna)
martinm:
Bra låt. Tycker om sången så byt inte ut för mycket av den. Distgitarrerna låter en aning murriga och behöver komma fram lite mer. I början finns nåt schwuuppp-ljud (typ som en maskin som skjuter iväg tennisbollar) som jag inte kommer helt överens med. Mycket lovande och faktiskt riktigt bra redan.
:P
freddy:
Ja, denna känner jag igen :)
Skitbra refräng och pianomelodi, jädrigt snyggt intro med.
Sången kommer du jobba mer med, det vet jag. Känns en aning som arret tappar lite fart i mitten med, känns som att det spelas lite utan riktning eller vad jag ska säga.
Atmosfäriskt och fint, bra jobbat boys!
Eddi:
Det här blir kanonbra det här. Kan du förklara vad Chrome är och vad BMW är känner mig lite vilsen i pannkakan.
freddy:
--- Citat från: Eko skrivet 23.01.2010, 20:01:39 ---Det här blir kanonbra det här. Kan du förklara vad Chrome är och vad BMW är känner mig lite vilsen i pannkakan.
--- Slut citat ---
:lol:
Emulator:
--- Citat från: Clemens skrivet 23.01.2010, 17:10:12 ---Riktigt bra det här! :) Skön stämning...mixen är ju inte klar, spretar lite nu...mycket prylar skall samsas..sången behöver väl en vända till som du sa..lite osäkra toner här och där..blir kul att höra slutresultatet..just det...snygg pianomelodi i introt, skulle vilja höra mer av den :D /C
--- Slut citat ---
Tack o tack :D Den slingan kan man nog göra en hel del med tror jag, funderade på att dubba med distgitarr också? Eller så får den vara själv under någon av refrängerna kanske.
Tack Clemens!
--- Citat från: martinm skrivet 23.01.2010, 19:35:48 ---Bra låt. Tycker om sången så byt inte ut för mycket av den. Distgitarrerna låter en aning murriga och behöver komma fram lite mer. I början finns nåt schwuuppp-ljud (typ som en maskin som skjuter iväg tennisbollar) som jag inte kommer helt överens med. Mycket lovande och faktiskt riktigt bra redan.
:P
--- Slut citat ---
Om du bara visste vilken tid jag har lagt ner på schwuuppp-ljudet! :D Alla träffar ju allt olika :D HÅller med om distgitarren också, det måste vi jobba mer på att få att smälta in mer.
Kul att sången funkar faktiskt. Eller funkar, men ja, mellan suringarna. Skall se hur mycket som byts, jag är väl själv egentligen mest nöjd med falsetterna, även om de skaver lite också.
Tack så länge, vi kommer igen :D
--- Citat från: freddy skrivet 23.01.2010, 19:46:14 ---Ja, denna känner jag igen :)
Skitbra refräng och pianomelodi, jädrigt snyggt intro med.
Sången kommer du jobba mer med, det vet jag. Känns en aning som arret tappar lite fart i mitten med, känns som att det spelas lite utan riktning eller vad jag ska säga.
Atmosfäriskt och fint, bra jobbat boys!
--- Slut citat ---
Ja, mitten skulle faktiskt tas ner ännu mer, till förmån för dystra tongångar och spanish spoken word, men i brist på detta ligger lite för mycket arr kvar. Känner även att det blir lite lattjo vid andra refrängen, jag har försökt att vända o vrida kompet lite i baktakt där, men det blev "slamrigt ointressant" snarare än "slamrigt bra" kanske :D Skall se om det går att renodla!
Ja, sången ja. just ;)
Tack för att du tycker till Freddan!
--- Citat från: Eko skrivet 23.01.2010, 20:01:39 ---Det här blir kanonbra det här. Kan du förklara vad Chrome är och vad BMW är känner mig lite vilsen i pannkakan.
--- Slut citat ---
Tack! Ja, Chrome är väl ett musikprojekt/gruppnamn vi kör med för den här stilen av musik typ. Nån slags collabgryta där i princip vad som helst kan hända :lol: BWM är sidan vi samlar all musik på ihop :)
Freddy: Shit vilken bra bild :D
Tack allihop för bra feedback! Skall försöka mixa in lite lindomelagad bas ikväll :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida