Kontrollrummet

Clemenz - Du e för bra för att va sann

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: Du e för bra för att va sann
ARTIST/GRUPP: Clemenz
GENRE:Dansband
LÅTLÄNGD: 2:41
KOMPOSITÖR: Clemenz
PRODUCENT: C
Text:Emma Salmon
Sång:Emma
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Sysslar ju mest med musik åt helt annat håll, men ibland är det kul att göra något annat :)
Skrev ju en del dansbandsmusik bakåt i tiden..har väl inte riktigt de rätta sounden för dansbandsmusik nuförtiden..men men..

 ( Perra såga på  :D )
« Senast ändrad: 24.01.2010, 00:45:44 by tsmalmbe »


freddy

  • Gäst
mygååd...

Nog är det ett bra hantverk detta. Du kanske ska skicka lite låtar till perrras förlag :)

Låten tycker jag påminner lite om santa claus is coming to town, heter den så? Du vet nog vilken jag menar.

Inget tryck i produktionen, dåligt med bas och trummorna låter inte direkt som riktiga. Lite mer "riktiga" instrument i produktionen så är du nog hemma. Gitarr t.ex. ;)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
He..he..nä..blir ytterst sporadiskt med dansbandsmusik..ja Freddy, du får gärna lägga lite gitarrer och visa var skåpet skall stå  :D


freddy

  • Gäst
He..he..nä..blir ytterst sporadiskt med dansbandsmusik..ja Freddy, du får gärna lägga lite gitarrer och visa var skåpet skall stå  :D

Haha, du får nog fråga någon annan. :P  :wub:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
mygååd...

+1

 :lol:

Jajamen, gräsliga blås. Avsaknad av vettiga sound. Perfekt helt enkelt.  :lol:


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
De här är en Hitt med rätt prod. och om jag får tycka så,, varför inte rocka till den lite
Bra jobbat!
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
De här är en Hitt med rätt prod. och om jag får tycka så,, varför inte rocka till den lite
Bra jobbat!

Tjena Guran!

Ja om nån orkar göra rätt prod så utgår % på hiten :D . bara å försöka! /C
Tack för lyssning guran! :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
clemenz :lol:


ja, jo. säkert perfekt detta, i sin genre ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fy fabian vad jag inte gillar  :D
Jag var nyfiken först men stängde av innan det var klart. Sorry!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
jag tycker det här är rätt gulligt ändå.....
bättre mixat åxå än mycket annat man drabbas av här på KR  :D
helt okej sångerska !

gullegulla på bara !  ;)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hmm.. Jag kan, i all ödmjukhet, tycka följande..
Dansmusik har ju en historik av att vara en oerhört tråkig form av musik. Men de senaste 10-12 åren (kanske?) så har gengren ändå vitaliserats. Det har kommit många unga låtskrivare, med rötter i pop & rock, som vitaliserat denna form av hantverk och gjort den mer acceptabel.

Tyvärr låter den här som något som hämtats från Glenn-Lennartz repertoar á 1979.. Men det innebär ju inte att jag tycker det är dåligt gjort. Hantverket är gott och tjejen sjunger bra, men det är inget jag laddar ner till MP3-maskinen.
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tack alla för support och stöd!  :D Om ingen skriver mer i denna tråd kan den tillsammans med Clemenz begravas i all värdighet till en svunnen tidsålder.. :lol:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg


freddy

  • Gäst

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag laddar ner den till mp3-spelarens mapp "Kontrollrummet". Kanske kan lära mig att tycka om den.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com

Hej!

Svänging melodi  :lol:, faktiskt. Tycker om det.
Men lite synd att orkestern låter väldigt samplad (och kanske även lite för komprimerat?)

Men det här kunde bli en dansband hit, med bättre orkester, det håller jag med om. ;-)

www.alatarmusic.com


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hade denna kommit när jag satt och bläddrade med fjärren på TV´n så hade jag helt klart övervägt att byta kanal.
Men så plötsligt fick jag ju se Emma som så oskyldigt fullständigt strålade då hon sjöng denna nonsenstext som passar så bra till dessa djävulens kompositioner (enligt frireligiösa då) sedermera hade jag med all önskvärd tydlighet konstaterat att mannen på synt borde föras ut på bakgården och skjutas - men resten av orkestern får beröm medaljer och livslång ära för att stå ut i hans närhet.
Sens moral: det är synd med en synt som så fullständigt detroiniserar denna typ av musik som redan från början ligger så risigt till. Att den sedan säljer ojämförligt bäst av alla typer av musik i hela Sverige säger kanske mer om svenskarna än om de som framför den.

Byt synth och köp en femmiljonersvilla C
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Du kan inte få med Emma på någon av dina lite mer intressanta kompositioner? :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jaha..har nog satt i gång en smärre skandal.. - "det här är den bästa låt du gjort!" enligt dottern, Ähh..dags att sova! :D


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
HAHAHA.. Fy faan så'n kul tråd... Denna ska "bumpas" så länge jag lever  :lol: :P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
det här e bra!!! lite galenskaparna after shave. och nog e det dax att dom vaknar till liv och sätter lite sprätt på tillvaron 
och det är nog helt rätt i tiden med. i dessa idol/dansmaniasoriustider
så jo !
den här låten väckte mig totalt!
 
 
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
NEJ!! :wacko: :lol:
Bra gjort men  nej tack,jag hänger i Baren!! :lol:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
NEJ!! :wacko: :lol:
Bra gjort men  nej tack,jag hänger i Baren!! :lol:
ja du ser C
vissa hänger i baren andra skriver hitt låtar  :D
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Och andra hänger i baren medan andra skriver shitlåtar...

Förlåt.. inget illa menat. Har inte ens läst de senaste inläggen.. Kunde bara inte låta bli att rimma lite  :lol: :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hade denna kommit när jag satt och bläddrade med fjärren på TV´n så hade jag helt klart övervägt att byta kanal.
Men så plötsligt fick jag ju se Emma som så oskyldigt fullständigt strålade då hon sjöng denna nonsenstext som passar så bra till dessa djävulens kompositioner (enligt frireligiösa då) sedermera hade jag med all önskvärd tydlighet konstaterat att mannen på synt borde föras ut på bakgården och skjutas - men resten av orkestern får beröm medaljer och livslång ära för att stå ut i hans närhet.
Sens moral: det är synd med en synt som så fullständigt detroiniserar denna typ av musik som redan från början ligger så risigt till. Att den sedan säljer ojämförligt bäst av alla typer av musik i hela Sverige säger kanske mer om svenskarna än om de som framför den.

Byt synth och köp en femmiljonersvilla C

Ja .alltså detta är gjort med glimten i ögat.. ( Clemenz ) tycker det är kul att ibland göra något helt annat vilket främjar min övriga musik..Att musiken väcker så starka känslor är intressant..att man skall skjutas för en dansbandslåt?? Ja..är väl samma känslor som när man brände Beatles skivor i USA,av någon anledning känner man sig hotad..Har svårt att förstå..antingen gillar man eller så gillar man inte, är väl inte så mycket mer det?  :) /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
HAHAHA.. Fy faan så'n kul tråd... Denna ska "bumpas" så länge jag lever  :lol: :P

Sitter med trumf!..kan ta bort låten..he..he.. :lol:


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
det här e bra!!! lite galenskaparna after shave. och nog e det dax att dom vaknar till liv och sätter lite sprätt på tillvaron 
och det är nog helt rätt i tiden med. i dessa idol/dansmaniasoriustider
så jo !
den här låten väckte mig totalt!
 
 

Heja heja... :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hade denna kommit när jag satt och bläddrade med fjärren på TV´n så hade jag helt klart övervägt att byta kanal.
Men så plötsligt fick jag ju se Emma som så oskyldigt fullständigt strålade då hon sjöng denna nonsenstext som passar så bra till dessa djävulens kompositioner (enligt frireligiösa då) sedermera hade jag med all önskvärd tydlighet konstaterat att mannen på synt borde föras ut på bakgården och skjutas - men resten av orkestern får beröm medaljer och livslång ära för att stå ut i hans närhet.
Sens moral: det är synd med en synt som så fullständigt detroiniserar denna typ av musik som redan från början ligger så risigt till. Att den sedan säljer ojämförligt bäst av alla typer av musik i hela Sverige säger kanske mer om svenskarna än om de som framför den.

Byt synth och köp en femmiljonersvilla C

Ja .alltså detta är gjort med glimten i ögat.. ( Clemenz ) tycker det är kul att ibland göra något helt annat vilket främjar min övriga musik..Att musiken väcker så starka känslor är intressant..att man skall skjutas för en dansbandslåt?? Ja..är väl samma känslor som när man brände Beatles skivor i USA,av någon anledning känner man sig hotad..Har svårt att förstå..antingen gillar man eller så gillar man inte, är väl inte så mycket mer det?  :) /C

Det är klart det var skämt från min sida också :lol: Men allvarligt byt ut synten så låter det tillräckligt bra för att ställas mot vilken dansbandslåt som helst.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hade denna kommit när jag satt och bläddrade med fjärren på TV´n så hade jag helt klart övervägt att byta kanal.
Men så plötsligt fick jag ju se Emma som så oskyldigt fullständigt strålade då hon sjöng denna nonsenstext som passar så bra till dessa djävulens kompositioner (enligt frireligiösa då) sedermera hade jag med all önskvärd tydlighet konstaterat att mannen på synt borde föras ut på bakgården och skjutas - men resten av orkestern får beröm medaljer och livslång ära för att stå ut i hans närhet.
Sens moral: det är synd med en synt som så fullständigt detroiniserar denna typ av musik som redan från början ligger så risigt till. Att den sedan säljer ojämförligt bäst av alla typer av musik i hela Sverige säger kanske mer om svenskarna än om de som framför den.

Byt synth och köp en femmiljonersvilla C

Ja .alltså detta är gjort med glimten i ögat.. ( Clemenz ) tycker det är kul att ibland göra något helt annat vilket främjar min övriga musik..Att musiken väcker så starka känslor är intressant..att man skall skjutas för en dansbandslåt?? Ja..är väl samma känslor som när man brände Beatles skivor i USA,av någon anledning känner man sig hotad..Har svårt att förstå..antingen gillar man eller så gillar man inte, är väl inte så mycket mer det?  :) /C

Det är klart det var skämt från min sida också :lol: Men allvarligt byt ut synten så låter det tillräckligt bra för att ställas mot vilken dansbandslåt som helst.

Ok!..visste inte om du var allvarlig eller inte  :) Ja..letade faktiskt upp lite tidstypiska ljud för denna låt..strings från en gamal Arp solina, trummor, hittade en Akai1000 sampling med sound från 80-talet, riktigt sunkiga.. :D  även Pianoljud + trummor från Akai1000, Klocka från D-50..så lite kul har jag haft!  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Det är ju en konst att skriva positiv musik. Det är en låt man på något sätt blir glad av. Borde kanske lyssna mer på sådant egentligen. Var på en föreläsning för ett par år sedan med någon känd svensk hjärnkirurg, han hävdade att man bara i princip skall se komedier, det mår kroppen bäst av :).
www.myspace.com/staffanjonsson


freddy

  • Gäst
HAHAHA.. Fy faan så'n kul tråd... Denna ska "bumpas" så länge jag lever  :lol: :P

Sitter med trumf!..kan ta bort låten..he..he.. :lol:

Om någon eventuellt skulle ha problem att få tag i filen, så finns den nu även på min server:
[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/Du%20e%20för%20bra%20för%20att%20va%20sann.mp3[/mp3]

Det bjuder jag på Clemenz ;)