Kontrollrummet

Vart får man tag på bantam-patchkablar?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Vet någon var man kan få tag på dessa rackare billigt? Har kollat med musikbörsen, jam och thomann men ingen av dem verkar ha bantamkablar. Har kollat på ebay, men hittar oftast bara stereovarianten, och jag behöver mono. Vet någon vart man kan få tag på såna i Sverige? Kanske någon rent av har ett gäng skräpandes? Hojta till isåfall!


Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Howdy!
Ska till studion ikväll, kollar läget. Tror jag har ett gäng ligger.
-=Signatures are for pussies=-


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Thomann har. De kallas också "TT-phone". Sök med det.

Hägge


Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Thomann har. De kallas också "TT-phone". Sök med det.

Hägge

Jag kan vara efterbliven men jag hittar bara stereovarianten, och där kostar 1 st 30 cm kabel 123 kronor. Det kan vara något i värsta fall men jag vill fortarande ha monovarianten.

Howdy!
Ska till studion ikväll, kollar läget. Tror jag har ett gäng ligger.

Har du ett gäng ligger och kan tänka dig ett billigare pris än ovan så är jag MYCKET intresserad! :)
Hör av  dig när du vet! :)


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Bantam kablar är svindyra. Bytte hela min patch till standrad jacks pga. det. Obalanserad finns men kan vara mycket svår att hitta. Vill man löda själv så får du delar här: http://www.fullcompass.com/product/262554.html

Bara EN mono TT jack kostar dock 10$....

Hägge


Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Jag kan dessvärre inte byta ut patchen eftersom den är inbyggd i mitt mixerbord. Anledningen till att jag vill köra mono är att de som följde med också är i mono, men när jag tänker på det spelar det ju inte någon roll. Även om patchen är obalanserad så borde jag kunnna köra med balanserade kablar, right?


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Antingen köper du via Fitzpatrick eller någon butik dom för deras sortiment typ HOSA etc eller så kanske du har tur och köper några av mig, ska inventera och se hur många jag kan avvara i så fall...maila!