Hej!
Jag vet att man kan använda Autotune och dylikt för att korrigera en enstaka sångares felsjungning.
Men jag undrar: Kan man göra samma sak med en kör? Alltså kan man hålla isär så många röster och korrigera de som sjunger fel? Jag tror mig veta att man t.ex. kan särskilja olika toner i en gitarrackord med Melodyne. Så i princip borde man kanske även kunna särskilja olika röster i en kör? 
Tjena.
Det är det allra vanligaste att man använder autotune, men att man använder den "fristående" så att säga.
Jobbar du i Cubase eller Logic så kan du göra på ett enkelt sätt, så här brukar jag göra.
Spela in körerna, säg att du har 10-12 spår. När du känner att känslan och pitchen sitter "OK" så markera dom spåren du vill korrigera.
Gå upp till (Cubase) Audio/Plugins/-välj autotune- och ställ in Tonartsskalan och Major eller Minor, ratta på rattarna tills du tycker låter bra, jag brukar ställa den rätt soft så det inte "autotunar" så mkt.
Sen tryck PROCESS ... då ändras ju alla spår och själva autotunern ligger i själva audiotracket. sen brukar jag gruppera hela körpaketet och göra inställningarna på hela körpaketet, dvs inserts, sends osv på själva gruppen istället.
INGET att rekomendera för leadsång dock eftersom du aldrig kan ändra tillbaka det autotunade spåret, men vill man ha bra pitchade körer så är nog detta det absolut bästa systemet, för sätter du en autotune säg i G/MAJOR på en grupp med 10 spår, så låter det förjävligt

mitt tips, och så jag gör och det blir alltid bra, sen brukar jag bara justera gain på dom olika spåren, beroende på hur mkt man vill att varje spår ska låta (i kören alltså)
Mvh
Marcus