Kontrollrummet

Problem med melodyne

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Jag har använt melodyne länge och det har funkat utmärkt. Jag brukar då bounca ned de partier jag vill melodyna och gjorde även så idag. Men när jag idag försökte öppna de filerna klagade melodyne och sa:

"Soundfile Vocal cannot be opened"

Jag testade då att öpnna orginalfilerna från inspelningen och den klagade lika mycket då. Jag testade då att öpnna gamla filer jag spelat in och det funkade utmärkt. Det som är mycket skumt är att jag inte har gjort någon ny inställning så jag förstår inte vad det är för skillnad på dessa audiofiler. Jag tänkte vara lite smart och använde bridgeverktyget. Jag valde transfer och tänkte att jag skulle spara auidofilen inne i melodyne, men då crashade melodyne. Testade flera gånger och den crashade alla gånger.

Jag har även testat att spara i wave och aif, i 24-bit och 16-bit och det är ingen skillnad, så det känns väldigt skumt. Visst kan jag använda bridgen men jag tycker det är så begränsat och tycker det är mycket smidigare att sitta och melodyne separat.


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Tänkte just rekommendera att testa med olika format och bitdjup men om du redan gjort det...
Då vet ja faktiskt inte, aldrig haft nåt problem med det jag iaf. Testa installera det på nytt kanske?


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Tänkte just rekommendera att testa med olika format och bitdjup men om du redan gjort det...
Då vet ja faktiskt inte, aldrig haft nåt problem med det jag iaf. Testa installera det på nytt kanske?

Jag har redan testat att installera om hehe. Hopplöst fall det här hehe


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Jag har nu testat att bounca gamla audiofiler som jag spelat in och det funkar bra att öppna. Så jag tror problemet ligger i själva audiofilen jag har spelat in. Det måste vara något med de filerna jag spelade in igår som är annourlunda än de tidigare. Men jag kan inte förstå varför :S

Något som också var väldigt skumt var att jag testade att bounca en synth och öppna. Det blev samma problem där. Det är alltså något helt sjukt skumt som försigår.

Någon med melodyne som orkar testa en fil som inte funkar för mig?


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
det kan inte vara så att du sparat filerna i 24,och meoldyne bara stödjer 16?
jag vet dock inget om melodyne!

lycka till
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
det kan inte vara så att du sparat filerna i 24,och meoldyne bara stödjer 16?
jag vet dock inget om melodyne!

lycka till
 :)

Den ska stödja både 16 och 24, och jag har testat båda. Men jag verkar kunna spara nu genom bridgeverktyget. Men ska inte ropa hej än. Ska testa lite mer.


Utloggad Exil

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Jag har nu testat att öpnna filerna i melodyne på min pc och där funkar det utan problem  :blink: Väldigt skumt. Jag har redan testat att installera om melodyne på min mac och det funkar inte, men gamla filer funkar som det ska. Mycket skumt.