Kontrollrummet

Gurano & Marruschkka - Far away

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej här kommer en liten låt som Marre och jag slängde ihop lite snabbt igår. Den är inte klar än.
Tacksam för lite synpunkter och tankar.

Sättning:
Gurano - kompguror, liten slogura, flöjt, orgel
Marruschkka - sång

Ha det
Gurano

Gammal verre - mindre bumlighet tror jag!
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Guran_Marruschkka_FarAway1.mp3[/mp3]
Nyare verre
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/akustiskt5_20jan2010.mp3[/mp3].
« Senast ändrad: 21.01.2010, 01:37:42 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Lite 60:tals mys flower-power flumm här.  :rolleyes:
Kan tycka att akkorna är lite bummliga. annars helt OK..
Lite väl malande på samma tema kanske,skulle kanske behöva ett stick någonstans.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Flower power = blommor och bin = kul :)

Jag ska se över bumligheten (har inte tänkt på det förut), men kanske håller jag med dig där!
Vad gäller malandet så är det medvetet gjort - tänkte att det kunde få en lite svängande meditativ känsla.

Tack för lyssning
Guano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Basen är ganska hög, har du mixat det något? Tycker med det blir lite jobbigt med samma tema under hela låten. hehe kör hårt med blommor och bin!!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
När Gurano skickade över denna gitarr-skiss igårkväll, så tände jag direkt..åååh..vilken fin lägerelds-sång..nånting sånt iaf :rolleyes:

Så jag tänkte:"Här kan jag lägga lite schysta indian-röster :P"..så där kom de..inom loppet av nån halvtimme...fortfarande inspirerad så skickade jag över till mr Gurano--och på den vägen är det.

Vore ju kul med nån kommentar på sången oxå-håller det..eller ska jag lägga om det hela? Det är frågan för min del då. Spontansång kan funka ibland-men inte alltid ;)

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej!

Basen är ganska hög, har du mixat det något? Tycker med det blir lite jobbigt med samma tema under hela låten. hehe kör hårt med blommor och bin!!

Cube: eeeh..... bas? nä nån sådan finns inte! Som jag skrev i trådhuvudet så är de enda instrumenten kompguror, liten slogura, flöjt, orgel och sång - så vilken bas du hör vet nog bara du ;), men du kanske menar basigheten i kompgurorna? Uriah var inne på bumlighet - kanske är det detta du menar? Ska i alla fall se över saken. Temat består nog men kanske att jag lägger på lite flera slingor som varierar lite - vi får se.

Tack för lyssning
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


clavinova

  • Gäst
Tycker detta är jättebra, gillar den verkligen! Minner om barndomen och 60-tals referensen ovan skriver även jag under på.
Snygg balans mellan för- och bakgrund. I mina öron smälter sången och kompet ihop bra. Trevligt samarbete!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nice slinga. Bra sjunget.. Låter 60-tal och lägereld. Kan nästan känna lukten av vidbränd korv...

Har inte så mycket konstruktivt att komma, men gillade det hela...

Återkommer om jag kommer på nåt... Låter nästan färdigt i mina trötta öron ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
När Gurano skickade över denna gitarr-skiss igårkväll, så tände jag direkt..åååh..vilken fin lägerelds-sång..nånting sånt iaf :rolleyes:

Så jag tänkte:"Här kan jag lägga lite schysta indian-röster :P"..så där kom de..inom loppet av nån halvtimme...fortfarande inspirerad så skickade jag över till mr Gurano--och på den vägen är det.

Vore ju kul med nån kommentar på sången oxå-håller det..eller ska jag lägga om det hela? Det är frågan för min del då. Spontansång kan funka ibland-men inte alltid ;)

/Marre


Sången tycker jag passar in jättebra till musiken,men tyvärr så krockar frekvenserna lite förmycket med det "bummliga" i Akke guran..
Ni slåss lite förmycket om samma frekvenser,(be Gurano dra ner lite på Gitarrens basfrekvenser :lol:)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker detta är jättebra, gillar den verkligen! Minner om barndomen och 60-tals referensen ovan skriver även jag under på.
Snygg balans mellan för- och bakgrund. I mina öron smälter sången och kompet ihop bra. Trevligt samarbete!
Tackar - vad roligt att du tycker att balansen är bra!

Nice slinga. Bra sjunget.. Låter 60-tal och lägereld. Kan nästan känna lukten av vidbränd korv...
Har inte så mycket konstruktivt att komma, men gillade det hela...
Återkommer om jag kommer på nåt... Låter nästan färdigt i mina trötta öron ;)
Hoppas inte att min musik gav upphov till liknelsen med den brända korven ;)
Kul att du gillar.

Sången tycker jag passar in jättebra till musiken,men tyvärr så krockar frekvenserna lite förmycket med det "bummliga" i Akke guran.. Ni slåss lite förmycket om samma frekvenser,(be Gurano dra ner lite på Gitarrens basfrekvenser :lol:)
Ny verre - Nu har jag minskat bumligheten tror jag.

Ha de å tack för kommentarerna

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tycker detta är jättebra, gillar den verkligen! Minner om barndomen och 60-tals referensen ovan skriver även jag under på.
Snygg balans mellan för- och bakgrund. I mina öron smälter sången och kompet ihop bra. Trevligt samarbete!


Va roligt :D Jag fick den här känslan omedelbums..gammal nostalgi antagligen samt Guiranos härliga gitarrharmer gör sitt till :)
Nice slinga. Bra sjunget.. Låter 60-tal och lägereld. Kan nästan känna lukten av vidbränd korv...

Har inte så mycket konstruktivt att komma, men gillade det hela...

Återkommer om jag kommer på nåt... Låter nästan färdigt i mina trötta öron ;)

Jag är oxå trött nu..men tack för dina öron så här långt :)

När Gurano skickade över denna gitarr-skiss igårkväll, så tände jag direkt..åååh..vilken fin lägerelds-sång..nånting sånt iaf :rolleyes:

Så jag tänkte:"Här kan jag lägga lite schysta indian-röster :P"..så där kom de..inom loppet av nån halvtimme...fortfarande inspirerad så skickade jag över till mr Gurano--och på den vägen är det.

Vore ju kul med nån kommentar på sången oxå-håller det..eller ska jag lägga om det hela? Det är frågan för min del då. Spontansång kan funka ibland-men inte alltid ;)

/Marre


Sången tycker jag passar in jättebra till musiken,men tyvärr så krockar frekvenserna lite förmycket med det "bummliga" i Akke guran..
Ni slåss lite förmycket om samma frekvenser,(be Gurano dra ner lite på Gitarrens basfrekvenser :lol:)

Tack Uriah..dina synpunkter tas väl om hand..såklart :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra driv i gurorna och bra kontra av Marre första delen sedan försvinner sången lite och det tycker jag är synd. Jag saknar ett till tema här där låten kan exelera och där sången kan få flöda ut. Hur vet jag inte riktigt men försök med B F Dm och G ett par svängar för att sedan återgå till Am-stuket. Kanske funkar kanske inte?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Eko: Vi får se hur det blir med flera teman :). Vad gäller sången så tycker jag att det låter bra men jag överlåter funderingarna till Marre. Tack för lyssning!

Nu när jag lyssnar från jobbet så tycker jag att jag gjort gurorna lite för vassa istället för bumligheten? ? Kan det vara så eller beror det på mina sunkiga jobbhörlurar?

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt. Tycker nog att gitarrljudet är ineständkt och burkigt fortfarande. Skulle nog dels minska volymen och sedan försöka jobba fram något slags spridning och kanske lite rumsljud/reverb. Kanske lite kompressor för att ta udden av någon av gitarrena. Lite mer stereospridning. Tycker att sången och gitarren grötar ihop sig i mellanregistergogga nu. Det känns dynamikfattigt. Sången borde komma fram mer och tydligare.
Hmm något positivt då. Flöjterna är snygga, melodin är vacker. Är lite osäker på arrangemanget som blir lite monotont efter en stund. Vet inte om det var det du ville få fram förståss. Ibland kan monotoni vara meditativt och förtrollande  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt. Tycker nog att gitarrljudet är ineständkt och burkigt fortfarande. Skulle nog dels minska volymen och sedan försöka jobba fram något slags spridning och kanske lite rumsljud/reverb. Kanske lite kompressor för att ta udden av någon av gitarrena. Lite mer stereospridning. Tycker att sången och gitarren grötar ihop sig i mellanregistergogga nu. Det känns dynamikfattigt. Sången borde komma fram mer och tydligare.
Hmm något positivt då. Flöjterna är snygga, melodin är vacker. Är lite osäker på arrangemanget som blir lite monotont efter en stund. Vet inte om det var det du ville få fram förståss. Ibland kan monotoni vara meditativt och förtrollande  :)

Jo det var nog tänkt så att monotonin ska vara meditativ mer än variationsfångande. Ska se över guraljudet - kan nog stämma det du säger ang ljudbilden. Tyvärr så finns begränsningar i gitarrens ljud eftersom det är en riktig nybörjargitarr med den usla kvalité som man då har.
Det som förbryllar mig lite är att du skriver att du ofta undviker att säga något eftersom det inte finns nåt positivt att säga ???  Inget kan väl vara så dåligt :) eller...?
Ja ja - du tog dig i alla fall tid att säga nåt nu - tack!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt.

Det positivaste man kan säga om denna mening, är väl att du brukar geniförklara och såga på ett sätt som tyder på att det inte vore ditt eget problem att det inte funkar för dig..
INte särskilt sympatiskt drag mao..

Vad gäller låten, upplever jag den varken som monoton eller dynamikfattig. I litteratur kallas det att "det finns något mellan raderna". Det gör det här..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt.

Det positivaste man kan säga om denna mening, är väl att du brukar geniförklara och såga på ett sätt som tyder på att det inte vore ditt eget problem att det inte funkar för dig..
INte särskilt sympatiskt drag mao..

Vad gäller låten, upplever jag den varken som monoton eller dynamikfattig. I litteratur kallas det att "det finns något mellan raderna". Det gör det här..

Sannerligen en onödig kommentar..vem hjälps av dylikt..du själv Egget? ;)

Sen är det så att just det mediativa och repetitiva var det jag föll för när jag hörde denna låt första gången..grunden här är kanon..och Gurano får snart till det här. Att mixa är en svår konst, det vet vi ju :wacko:
Det är ju därför den här fortfarande ligger på Halvfärdiga.(?)

Tack Per för ditt inlägg, håller helt & hållet med här..det finns nåt mellan raderna.. :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bra driv i gurorna och bra kontra av Marre första delen sedan försvinner sången lite och det tycker jag är synd. Jag saknar ett till tema här där låten kan exelera och där sången kan få flöda ut. Hur vet jag inte riktigt men försök med B F Dm och G ett par svängar för att sedan återgå till Am-stuket. Kanske funkar kanske inte?
Tack för konstruktiv feedback Eko :)Kanske jag ska upp lite på andra delen..får be Gurano göra det tror jag. Sen trivs jag riktigt bra i den här mantra-miljön..det lixom bara rullar på..och vilket jam man skulle kunna göra på den här..live..vore kul nån gång på nåt party ;) :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


freddy

  • Gäst
Hm..

Det finns en grund, jag gillar själva gitarrfiguren, som jag tycker är musikaliskt snygg. Kanske inte direkt originell, men den är iaf snygg. Sen är det tråkigt att det är otajt och att det är riktigt risigt ljud på gitarren. Det funkar inte riktigt när det är den som är i centrum och driver på bygget. Det låter t.o.m som att den distar ibland, slår över. Låter lite ostämt med mot flöjten?

Jag rekommenderar att du övar mer till metronom och sätter enklare grejer först. Det bär inte riktigt nu.

Ni säger att denna gjordes snabbt på kvällen och ja det hörs verkligen, lite för snabbt verkar det som.

Sen blir det sällan superbra när man försöker få in sång efteråt till "färdiga" låtar enligt mig, skulle rekommendera att du försöker tänka på sången redan i ett tidigt stadie, så det gifter sig lite bättre när ni samarbetar.

Ambitionerna finns, men mycket grovjobb kvar tyvärr.

Kämpa på!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt. Tycker nog att gitarrljudet är ineständkt och burkigt fortfarande. Skulle nog dels minska volymen och sedan försöka jobba fram något slags spridning och kanske lite rumsljud/reverb. Kanske lite kompressor för att ta udden av någon av gitarrena. Lite mer stereospridning. Tycker att sången och gitarren grötar ihop sig i mellanregistergogga nu. Det känns dynamikfattigt. Sången borde komma fram mer och tydligare.
Hmm något positivt då. Flöjterna är snygga, melodin är vacker. Är lite osäker på arrangemanget som blir lite monotont efter en stund. Vet inte om det var det du ville få fram förståss. Ibland kan monotoni vara meditativt och förtrollande  :)

Jo det var nog tänkt så att monotonin ska vara meditativ mer än variationsfångande. Ska se över guraljudet - kan nog stämma det du säger ang ljudbilden. Tyvärr så finns begränsningar i gitarrens ljud eftersom det är en riktig nybörjargitarr med den usla kvalité som man då har.
Det som förbryllar mig lite är att du skriver att du ofta undviker att säga något eftersom det inte finns nåt positivt att säga ???  Inget kan väl vara så dåligt :) eller...?
Ja ja - du tog dig i alla fall tid att säga nåt nu - tack!

Gurano


edit: såg sedan att det störde fler och känner därför mig tvungen att förklara mig bättre.  Jag fattade först efteråt att det kunde tolkas som att jag anser att Guranos grejor är dåliga överlag, fast det var inte så jag menade. Jag kände mig nog mer som att jag är gnällig och inte riktigt kommer med så mycket konstruktiv kritik. Fast man hoppas ju att den uppfatts så ändå.  Skrev ner någon av dina låtar för ett tag sedan och det var nog det som satt kvar. Jag brukar försöka vara så konstruktiv som möjligt.  ledsen om det otlkades fel.
eggs  :)
« Senast ändrad: 20.01.2010, 15:16:58 by egghuvud »


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt.

Det positivaste man kan säga om denna mening, är väl att du brukar geniförklara och såga på ett sätt som tyder på att det inte vore ditt eget problem att det inte funkar för dig..
INte särskilt sympatiskt drag mao..

Vad gäller låten, upplever jag den varken som monoton eller dynamikfattig. I litteratur kallas det att "det finns något mellan raderna". Det gör det här..

[off-topic]Det där fattade jag inte alls, men det kanske vi skall ta via pm[/off-topic]


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja som vanligt gillar jag tonspråk och melodier.

Sången tycker jag är snygg. Länge sen du la en så lågmäld sång, lite avslappnad och fin. gillar den, men gurano måste trycka upp lite volym så man hör :D

sen skulle det på ett smaskigt reverb på indiansången! skapa ett ganska långt reverb,. Ta bort early reflections helt, och skär av allt över, säg 4-5 Khz. Det skapar ett drömskt läte.

Sen får leadstämman vara lite torrare.


Sen tycker jag arret är lite monotont, fast på fel sätt utan att bli ett manttra som man i bland vill. kanske kan variera intensitet på gitarrspelandet?

Ett stick skulle vara fint. Kanske kan skruva till något med indiansång och bara enstaka gitarrplock?

Sen det är med tajtheten. Det MÅSTE sitta för att man skall njuta. visst, tidigt i produktionen, men ta gärna och spela in ett par takter tajt och loopa i cubase eller så. det gör massvis för hur man uppfattar det. Vet vad du tycker om mina kommentarer, men jag vore ju en skitstövel om jag inte skrev vad jag tyckte :)

Mixen har andra sagt det som behövs om :)

« Senast ändrad: 20.01.2010, 18:36:52 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hm..

Det finns en grund, jag gillar själva gitarrfiguren, som jag tycker är musikaliskt snygg. Kanske inte direkt originell, men den är iaf snygg. Sen är det tråkigt att det är otajt och att det är riktigt risigt ljud på gitarren. Det funkar inte riktigt när det är den som är i centrum och driver på bygget. Det låter t.o.m som att den distar ibland, slår över. Låter lite ostämt med mot flöjten?

Jag rekommenderar att du övar mer till metronom och sätter enklare grejer först. Det bär inte riktigt nu.

Ni säger att denna gjordes snabbt på kvällen och ja det hörs verkligen, lite för snabbt verkar det som.

Sen blir det sällan superbra när man försöker få in sång efteråt till "färdiga" låtar enligt mig, skulle rekommendera att du försöker tänka på sången redan i ett tidigt stadie, så det gifter sig lite bättre när ni samarbetar.

Ambitionerna finns, men mycket grovjobb kvar tyvärr.

Kämpa på!

Vi får la jöbbe på..men som hastverk är det iaf rätt bra jobbat tycker iaf jag ;)

Hmm ibland drar jag mig nästan för att kommentera dina grejor eftersom jag aldrig lyckas säga något positivt. Tycker nog att gitarrljudet är ineständkt och burkigt fortfarande. Skulle nog dels minska volymen och sedan försöka jobba fram något slags spridning och kanske lite rumsljud/reverb. Kanske lite kompressor för att ta udden av någon av gitarrena. Lite mer stereospridning. Tycker att sången och gitarren grötar ihop sig i mellanregistergogga nu. Det känns dynamikfattigt. Sången borde komma fram mer och tydligare.
Hmm något positivt då. Flöjterna är snygga, melodin är vacker. Är lite osäker på arrangemanget som blir lite monotont efter en stund. Vet inte om det var det du ville få fram förståss. Ibland kan monotoni vara meditativt och förtrollande  :)

Jo det var nog tänkt så att monotonin ska vara meditativ mer än variationsfångande. Ska se över guraljudet - kan nog stämma det du säger ang ljudbilden. Tyvärr så finns begränsningar i gitarrens ljud eftersom det är en riktig nybörjargitarr med den usla kvalité som man då har.
Det som förbryllar mig lite är att du skriver att du ofta undviker att säga något eftersom det inte finns nåt positivt att säga ???  Inget kan väl vara så dåligt :) eller...?
Ja ja - du tog dig i alla fall tid att säga nåt nu - tack!

Gurano


edit: såg sedan att det störde fler och känner därför mig tvungen att förklara mig bättre.  Jag fattade först efteråt att det kunde tolkas som att jag anser att Guranos grejor är dåliga överlag, fast det var inte så jag menade. Jag kände mig nog mer som att jag är gnällig och inte riktigt kommer med så mycket konstruktiv kritik. Fast man hoppas ju att den uppfatts så ändå.  Skrev ner någon av dina låtar för ett tag sedan och det var nog det som satt kvar. Jag brukar försöka vara så konstruktiv som möjligt.  ledsen om det otlkades fel.
eggs  :)
Joo..det gjorde det..störde ett litet tag..(men det gick över snabbt då du förklarat)..för jag måste stå upp för Guranos kreativitet här..och rätt modigt är det oxå: hur många vågar slänga upp utkast långt innan det är klart? ;)Några finns det, men jag önskar fler gjorde så faktiskt, vore ännu roligare och spännande att få följa med i processen :)

Ja som vanligt gillar jag tonspråk och melodier.

Sången tycker jag är snygg. Länge sen du la en så lågmäld sång, lite avslappnad och fin. gillar den, men gurano måste trycka upp lite volym så man hör :D

sen skulle det på ett smaskigt reverb på indiansången! skapa ett ganska långt reverb,. Ta bort early reflections helt, och skär av allt över, säg 4-5 Khz. Det skapar ett drömskt läte.

Sen får leadstämman vara lite torrare.


Sen tycker jag arret är lite monotont, fast på fel sätt utan att bli ett manttra som man i bland vill. kanske kan variera intensitet på gitarrspelandet?

Ett stick skulle vara fint. Kanske kan skruva till något med indiansång och bara enstaka gitarrplock?

Sen det är med tajtheten. Det MÅSTE sitta för att man skall njuta. visst, tidigt i produktionen, men ta gärna och spela in ett par takter tajt och loopa i cubase eller så. det gör massvis för hur man uppfattar det. Vet vad du tycker om mina kommentarer, men jag vore ju en skitstövel om jag inte skrev vad jag tyckte :)

Mixen har andra sagt det som behövs om :)



Tack EMU...vilka bra synpunkter..du är för bra bara...som jag tycker då..kan inte prata för oss bägge här,,men jag tror mannen håller med ;)

Det är bara att ta till sej..och förbättra.

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack för era synpunkter - jag ska ta dem till mig å suga på karamellen - dock har den kreativa lusten att fortsätta med stycket fått sig en funderare.....vi får se vad som sker framöver  B)

Emu: va inte orolig - jag tycker dina synpunkter är bra, men håller inte alltid med om vikten av dem ;)

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjenare.

Bra grundidé och bra riff.
Sången är passande och bra till låten.

Om du är ute efter ett sound åt woodstock och 60-tal så har du hittat hem. I mina låter gitarren tyvärr mycket illa. Speltekniken gör sitt till. Det låter som att du har ett för mjukt plektrum eller låter naglarna alldeles för mjukt spela på strängarna. Hett tips till sånt här komp är att spela med skinnet med tumme och ringfinger. Hårt plektrum med hårt anslag funkar också, men blir ett lite annat uttryck.


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
hallo trodde jag skulle få höra 
&feature=related
:D

men nopp det blev Gurano & Marruschkka  :)
skön låt
bra jobbat.
« Senast ändrad: 21.01.2010, 00:04:36 by Guran »
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
hallo trodde jag skulle få höra 
&feature=related
:D
men nopp det blev Gurano & Marruschkka  :)
skön låt
bra jobbat.
hehe
Den e bra den - satt fint som snus  :D
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
hallo trodde jag skulle få höra
&feature=related
:D

men nopp det blev Gurano & Marruschkka  :)
skön låt
bra jobbat.

No more comments.
« Senast ändrad: 21.01.2010, 01:16:56 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
 :)
« Senast ändrad: 22.01.2010, 11:28:23 by Guran »
https://soundcloud.com/olajegreus


freddy

  • Gäst
hallo trodde jag skulle få höra
&feature=related
:D

men nopp det blev Gurano & Marruschkka  :)
skön låt
bra jobbat.

Duktig kille du..vad är ditt problem...inte kul anser jag..dra till skogs :ph34r:

Förklara gärna om du menade nåt väl här..?Usch.

/Marre

Han menade inget illa tror jag alls. Förstår inte din reaktion här riktigt. Har inte hängt med i svängarna. Men dom i videon är ju BRA, förböveln :)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
 
 
 Hmm..kanske är länken kul...bra gitarr är det iaf :)
/Marre
« Senast ändrad: 21.01.2010, 12:06:19 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
 :)
« Senast ändrad: 22.01.2010, 11:26:37 by Guran »
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
 
 

Så kul :)
« Senast ändrad: 21.01.2010, 06:23:13 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Trots allt så vågar jag mig på att slänga upp en verre med högre sång (som bara jag hört dock), men troligen blev sången lite för hög  ;)

Jag har oxå tagit bort en soloslinga i början och på slutet, som hade en dumt eko som jag inte kunde få bort. Får se om jag orkar lägga om det? Blev det lite bättre eller mycket sämre?  :D

Verren finns oxå i trådhuvudet tillsammans med den äldre version utifall någon vill jämföra!

Nyare verre
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/akustiskt5_20jan2010.mp3[/mp3].

Ha det gott alla
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja se detta var mycket bättre!
Känns mycket tajjtare,mindre bummligt och sången kommer fram fint,snygg flöjt oxo..
Det blev naknare och faktiskt mer 'lägereld' ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte