Forum > Färdiga produktioner

Marcus & Bass - You saved me

<< < (4/5) > >>

hogge:
Ähhhrumm. HOST!
Men jag tycker ju att det här va' bra jag.. Smörigt - Visst så inihelvete.. Så-jävla-skit-fucking-shit-asshole-mycket smör så det bara dryper.... Förlåt, men jag ville kompensera lite (jag är ju ändå hårdrockare, va!!) eftersom jag trots allt tycker det här är skiiiiitbra.. Extremt bra sång (är det Du Perrrra?) och fina harmonier.. Detta är något som jag och min vackra fru  kommer att dansa till när vi lagar lördagsmiddag...

Du är ett geni Perrra, även om jag kanske ändå tycker att Du slösar med Din talang lite... Men det säger jag mest för att spela tuff  :P

perrra:

--- Citat från: hogge skrivet 23.01.2010, 06:54:58 ---Ähhhrumm. HOST!
Men jag tycker ju att det här va' bra jag.. Smörigt - Visst så inihelvete.. Så-jävla-skit-fucking-shit-asshole-mycket smör så det bara dryper.... Förlåt, men jag ville kompensera lite (jag är ju ändå hårdrockare, va!!) eftersom jag trots allt tycker det här är skiiiiitbra.. Extremt bra sång (är det Du Perrrra?) och fina harmonier.. Detta är något som jag och min vackra fru  kommer att dansa till när vi lagar lördagsmiddag...

Du är ett geni Perrra, även om jag kanske ändå tycker att Du slösar med Din talang lite... Men det säger jag mest för att spela tuff  :P

--- Slut citat ---

hahaha. skönt svar, och TACK!
Det är Bass som sjunger :)   och vi är skitnöjda med låten faktiskt, och Bass är ju också gammal hårdrockare i grunden, tom proggresiv metttttallllaaaare .. Och blev även retad för att han gjorde lite för "tam" musik av sina polare .
Jag tycker han gjorde ett korrekt val att börja med pop/rock istället för progressiv metal  :wub: :lol: :D

TACK Hogge!!

/Marcus

zorrow:
Musik är en subjektiv upplevelse. Jag tycker att detta var proffsigt och stundtals riktigt vackert. Trummorna är lite anonyma och saknar den crispighet som finns i resten av mixen och skulle dessutom må bra av lite "ghost" på virveln. Kaggen kan få lite mer botten. Dessutom kan trummorna höjas ett snäpp (förutom pukorna som ligger bra). Resten låter kanon! Bra jobbat!  :D

perrra:

--- Citat från: zorrow skrivet 23.01.2010, 23:09:31 ---Musik är en subjektiv upplevelse. Jag tycker att detta var proffsigt och stundtals riktigt vackert. Trummorna är lite anonyma och saknar den crispighet som finns i resten av mixen och skulle dessutom må bra av lite "ghost" på virveln. Kaggen kan få lite mer botten. Dessutom kan trummorna höjas ett snäpp (förutom pukorna som ligger bra). Resten låter kanon! Bra jobbat!  :D

--- Slut citat ---

Det är ju bara smaksaksgrejer ;)
Jag tycker trummorna SKA vara rätt anonyma i låten, det är känslan, voxen som ska förmedlas , inte trummorna ;)
Jag tackar så mkt för fina kommentarer, men jag tror vi inte kommer jobba mer med låten nu, Den är redan på tok för BRA för att kallas en "demo" :)

Tack!!

/Marcus

zorrow:

--- Citat från: perrra skrivet 24.01.2010, 00:16:20 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 23.01.2010, 23:09:31 ---Musik är en subjektiv upplevelse. Jag tycker att detta var proffsigt och stundtals riktigt vackert. Trummorna är lite anonyma och saknar den crispighet som finns i resten av mixen och skulle dessutom må bra av lite "ghost" på virveln. Kaggen kan få lite mer botten. Dessutom kan trummorna höjas ett snäpp (förutom pukorna som ligger bra). Resten låter kanon! Bra jobbat!  :D

--- Slut citat ---

Det är ju bara smaksaksgrejer ;)
Jag tycker trummorna SKA vara rätt anonyma i låten, det är känslan, voxen som ska förmedlas , inte trummorna ;)
Jag tackar så mkt för fina kommentarer, men jag tror vi inte kommer jobba mer med låten nu, Den är redan på tok för BRA för att kallas en "demo" :)

Tack!!

/Marcus

--- Slut citat ---
Härligt men en tydlig viljeyttring och mening med mixen! Lycka till!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion