Forum > Färdiga produktioner
Marcus & Bass - You saved me
perrra:
LÅTNAMN: You saved me
ARTIST/GRUPP: Inväntar svar på detta :)
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 04:01
KOMPOSITÖR: Marcus & Bass
PRODUCENT: Marcus Persson
EV. MEDVERKANDE: Bass på sång
GITARR: Bass
BAS: Marcus
KÖR: Marcus
INSPELNINGSÅR:2010
FORMAT: mp3
MIX 1
[mp3=200,20,0,center]http://mirror.perrra.nu/Marcus_Bassel-You_saved_me.mp3[/mp3]
MIX 4
[mp3=200,20,0,center]http://mirror.perrra.nu/Marcus_Bassel-You_Saved_Me_Mix4.mp3[/mp3] (Läs längre ner vad som är ändrat)
Jag har hittat många partners här på forumet, bla jobbar jag och "MAC" väldigt mycket med dansband tillsammans!
Nu har jag och Bass också har hållt på och skrivit låtar nu under ett tag, och vårt mål är att få ut 12 låtar som ett komplett album under 2010.
Här kommer balladspåret som är helt klart.
Blir rättså mycket 80tals powerballad över det runt 2:42 :)
Hoppas ni gillar det!
Mvh
Marcus & Bass
freddy:
Här håller ni inte tillbaka på smöret :)
Som helhet är det bra detta. Låten fastnade dock inte hos mig vid första lyssningen. Men det låter genomarbetat och väl producerat överlag. Bra sång!
Lite grejer som jag tycker ni skulle ändra på:
-Rätt svårt att höra vad som sjungs nu. Hör inte texten direkt, vet inte om det är en mixningsfråga, eller om Bass får vara lite noggrannare med att artikulera.
-Stråkljudet låter inte alls bra i mina öron. Speciellt inte när det liras lite ljusare grejer. Låter alldeles för "billigt" för denna produktion.
-Basen låter inte som riktigt bas? Tycker även det är för mycket bas i mixen. Men jag skulle vilja ha mer känslan av en riktig bas, mer anslag och sträng liksom. Inte bara djup bas.
Kul samarbete iaf, lite otippat med :) Lycka till med framtida låtar!
bjurte:
Jodå nog dryper det alltid :D lite för mycket för min personliga smak,men riktigt bra och kompetent gjort..
Känner kanske att ljudbilden saknar närhet/klarhet men ack så bra gjort..
Sista låten på dansgolvet liksom B)
perrra:
Ok . Tack för bra svar !!
Detta är ju ingen färdig produktion, utan en färdig demo och vi lär väl inte ändra så mycket i den nu, den är ju egentligen alldeles för bra proddad och gjord för att vara en demo.
Sången är bara 1 tagning , så det kan nog bero på detta :)
Basen ÄR faktikst riktig!! Tro det eller ej ,men jag håller på och är nu i försöker-lära-mig stadiet, så börja inte snacka om anslag, och sträng osv med mig, för jag förstår ändå inte haha :)
Jag gillar låten jäkligt mycket iallafall och jag tror den kan bli bra med en megamaffiosoprodd..
Stråkmattorna är 10 olika orkesterljud som går, och jag tror det kan vara den höga cellon du tycker springer iväg lite runt 5khz eller liknande.. förstår nog exakt viljet ljud du stör dig på .
Tack för fina tips boys!!
/Marcus
Eddi:
Partiet som kommer in vid 170 borde komma in redan vid 80 med taktdubbling sen kan man gärna gå ner lite lungt igen och så på´t igen. Då hade det blivit riktigt farligt nu känns det mest snällt och lite intetsägande - om än bra gjort.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida