Forum > Demolåtar

-

<< < (2/9) > >>

Linkowich:

--- Citat från: SYNTH skrivet 05.05.2007, 20:02:49 ---Visst var det allt spritter i den låten och glader bli man! :D Har inte gjort nån analys av inspelningen, det överlåter jag till
andra här. ;)

--- Slut citat ---

Tack för lyssningen, SYNTH! Javisst blir man glad! Själv blev jag så pilsnersugen så gårdagen slutade med en krogrunda  :lol:

Linkowich:

--- Citat från: Emulator skrivet 05.05.2007, 21:21:06 ---jag tänker inte analysera inspelningen speciellt mycket, för det låter så bra!  :o

Låte tokpannad gura kanske, men..oviktigt.

Finns det NÅGON sorts musik som du inte kan göra bra?  :huh:

Jättesnyggt!

--- Slut citat ---

Oj, tack för de fina orden, Emulator!  :wub:

Jo, jag lurar på dra ihop panoreringen av gitarrerna lite efter introt (för där vill jag har det hårdpanorerat). Har byggt lite mer på den här idag... får se vad det blir...  :)

(Ska ta och lyssna på dina nya alster också!)

Linkowich:

--- Citat från: mahan skrivet 05.05.2007, 21:34:56 ---Men jag ska tammefan anal..-
ysera detta alster. Just dom här som får mig att tänka, blir lixom deppig för jag kommer ju aldrig upp till dylika atmosfärer. :D

Näei Linko, skämt åsido
Du kan ju det här, skitsnyggt lirat o mixat o maxat,
tummen o hatten upp för det! :D

h.  Johan

--- Slut citat ---

Hej mahan, och tack för lyssning och fina ord!  :P

Men inte deppa! Bara lira på för fullt!!!   :lol:

Larsson:
haha..ja den vart man på bra humör av! :lol:

fan vad sköna folk toner..jag känner igen låten men kan inte placera den!
känns som jag hört den i rock version förut..
hmmm hoven droven kanske!!

men men...me like very mucho!!
 :)

Linkowich:

--- Citat från: Hellpig skrivet 05.05.2007, 23:19:50 ---Den surrande rösten passade så där tycker jag... men gitarrintrot var/ är! ju grymt! Har inte hört originalet - om det finns något - men jag tyckte det var juste som fan. De indiska (?) trummorna passade som nubben till sillen. Fortsätt!

--- Slut citat ---

Tack för lyssning, Hellpig! Kul att du gillade gitarren!
"Originalet" är en traditionell folkmusiklåt från Norge. Brukar oftast spelas på fiol. Jag försökte hitta nån inspelning av den på nätet i och med att du frågade, men gick bet. Konstigt nog.

Jo visst är det indiska tablas. Den låga trumman är dock duktigt nedstämd för att passa i låten... lägre än vad man kan få den i verkligheten, skulle jag gissa...   :lol:

Åh...sill & nubbe... :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion