Forum > Demolåtar
-
DåligtGehör:
Vad jag framförallt gillar är att du lyckas gestalta folkmusiken på ett sätt som känns både troget men ändå eget och modernt. Du använder distade gitarrer (härliga ljud) men det blir inte rock av det utan mer en variant av det suggestiva en folkmusikfiol ibland förmedla. Även tablas smälter väl in och trummorna följer väl musikens väsen. Mycket bra och härlig att lyssna till! Skulle önska att den var längre bara.
Linkowich:
--- Citat från: Larsson skrivet 06.05.2007, 20:20:18 ---haha..ja den vart man på bra humör av! :lol:
fan vad sköna folk toner..jag känner igen låten men kan inte placera den!
känns som jag hört den i rock version förut..
hmmm hoven droven kanske!!
men men...me like very mucho!!
:)
--- Slut citat ---
Hej Larsson! Tack för lyssning! :)
Jo som sagt, det här är en riktig klassiker i folkmusiksammanhang. Jag tror inte Hoven Droven har spelat den, iallafall inte på skiva... Men med distgitarr blir det ju lite åt det hållet.
Kul att du gillade! :P Kolla in den nya versionen också...
Linkowich:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 06.05.2007, 22:13:29 ---Vad jag framförallt gillar är att du lyckas gestalta folkmusiken på ett sätt som känns både troget men ändå eget och modernt. Du använder distade gitarrer (härliga ljud) men det blir inte rock av det utan mer en variant av det suggestiva en folkmusikfiol ibland förmedla. Även tablas smälter väl in och trummorna följer väl musikens väsen. Mycket bra och härlig att lyssna till! Skulle önska att den var längre bara.
--- Slut citat ---
Tack för en jättefin recension! :wub:
Du säger precis det jag försökte att åstadkomma med den. Man är ju alltid osäker på om man lyckats.
För din skull har jag lagt upp en längre version nu! :D Såhär dagen efter (...bakis... :unsure:) så tyckte jag det skulle passa med ett softare parti i mitten, så det kom till ett filtrerat piano.
DåligtGehör:
Nu med 20% mer :) Coolt ljud på pianot!
djonas:
Yes!! detta är sannerligen mumma för mina öron, av flera skäl...du använder tablas :P, du spelar übernice på guran, den här folkvisan har jag och polare lirat på ett otal gigs...man tröttnar aldrig på den och den höjer garanterat stämningen. :D
Apcoolt ljud på distgurorna i början. Mixen är riktig snygg oxå. Håller med dede i sin recension att du fått till känslan av folkmusik samtidigt som svävar ut till nya höjder..skitcoolt.
Detta sparas...måste ju spela upp den för min polare...han kommer att älska den. :)
Nice work dude!
Mvh / djonas
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida