Kontrollrummet

Unitor8 som krånglar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TompaD

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
Hej forum!

Vänder mig till er för att eventuellt hitta en lösning på mitt problem.
Har Googlat men inte funnit något svar....

Läget är detta - jag har ett Unitor8 midiinterface som är kopplad till en seriell port (Com)
som trilskas. Jag kan installera det utan att få några uttropstecken i enhetshanteraren, men
när jag skall välja den i program så får jag ett felmeddelande om att det inte går att öppna
enheten.

Unitor8 har fungerat tidigare för mig på en annan dator med samma xp-skiva/system, enda
skillnaden är att den nya datorn är bra mycket snabbare och har ett pci-kort med 2 seriella
portar (tidigare dator hade port på moderkortet).

(I BIOS på den nya datorn finns det ett val för seriella portar trots att det inte finns några
fysiska portar moderkortet. Skall det valet vara enabled eller disabled?)

Finns det någon därute som har något tips om hur jag löser detta?

Uppgifter:
XP Home Sp3
Unitor8 drivrutin 2.2.7
Vscom seriella portar


mvh
TompaD


Utloggad tsmalmbe

Det finns väl fysiska portar på moderkortet antar jag, de kopplas med två kablar och skruvas fast med en panel på en tom kortplats.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad TompaD

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
Det finns väl fysiska portar på moderkortet antar jag, de kopplas med två kablar och skruvas fast med en panel på en tom kortplats.

....hmmm....jo, nu har jag hittat den .....och avinstallerat mitt nya pci-kort med 2 st COM-portar på.
Och installerat om Unitor8-drivis....och aktiverat comporten på moderkortet......

..men nä.....ingen skillnad...

TompaD