Forum > Demolåtar
TEMU : Fear No Evil (ny version 070522)
Emulator:
LÅTNAMN: Fear No evil
ARTIST/GRUPP: Temu
GENRE: electronica
LÅTLÄNGD: 5.30
KOMPOSITÖR: Emulator, Ynot
PRODUCENT: Emulator just nu :)
EV. MEDVERKANDE: Temu, Ynot sjunger och spelar gitarr, Emu körar, viskar, och samplar
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Sådär...vi Temofierade Ynots nick cave-låt...och så här blev det. Skrev att canvas va sista låten på EP-projektet, och i kronologisk låtskrivaordning stämmer det....dock finns två kvar, som kommer lite senare...
Hur låter detta tro?
http://www.perfectbounce.se/FearNoEvil2.1.mp3
NY VERSION: Sångfilen fixad, plus meckat med gitarrerna lite.
http://www.perfectbounce.se/fearnoevil070522.mp3
carl cadello:
Bra men LÅÅÅNGT.
Emulator:
hehem ja, det har man ju inte hört förut :rolleyes:
Skämt åsido har vissa problem att hålla låtar under sex minuter infunnit sig...
tack för lyssnign!
mahan:
Oki!
I början hamna jag att kolla om det var nån i mitt rum, men det var ju tjejen på låten, finurligt!
Lite orolig över det grymma bastrycket, håller det eller drar det nåt annat viktigt med sig? Är det autopanorama eller chorus på den då den kommer lite ojämnt in i ljudbilden. Där e lixom nåt med den som inte funkar.
Najs arr, verkligen en personlig grej igen, Tonys starke sång lixom hör till denhär genren HYPNOTRONICA. Skruvandet av trummorna har igen en gång burit frukt, fin sumpdist på dom! Snygg sologitarr som föler upp hela låten. Vid 5:22 tappar gitarristen dock bort sig, eller gör ner sig, antagligen överlagt :P
En grym produktion igen här, EP stuff :)
h. Johan
Emulator:
Basen ja...jag har ju verkligen skitdålig lyssning, och många av våra alster lider av det. det får vara tills jag har ngt vettigt att mixa i, alternativt om vi kan få hjälp med mixning av hela projektet (7 låtar) av någon skicklig mixare!
ingen autopanorama, men väl ett flertal basar som spelar lite olika rytmik, kanske det som stör dig? jag har inte uppfattat det så, men får väl så jag tiger i närheten av närmsta monitorhögtalare ;)
Ska kolla med gitarristen vad han pysslar med vid 5:22 :)
tack för fina ord!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida