Kontrollrummet

Dividend, Marre, Steamman- Twilight

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTNAMN: Twilight
ARTIST/GRUPP: Dividend, kjelle, maria
GENRE: Ecclectisk electrisk?
LÅTLÄNGD: 7:50
KOMPOSITÖR: P-E (allt) förutom gitarrsolon och ett gurakomp (kjelle)
PRODUCENT: P-E
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009-2010
FORMAT: mp3

Jag mixar om den här lite proffsigare idagarna, tänkt ut ett sångparti för Marre, i partiet där gitarrerna maler på lite för länge, ska de dämpas och Marre in :)


Inför nya versionen kan ni lyssna på:
ver100206 FINAL4! (a)
;)

« Senast ändrad: 17.03.2012, 12:35:23 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Kul!

Klart spännande och jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva mina åsikter,, för det som är lite "kaotiskt" och som jag direkt vill rätta till är ju samtidigt just det som gör kompositionen spännande.

Men om jag försöker beskriva så skulle jag vilja jämna till "melodierna" och göra dem med mainstream.

Men detta vill jag höra mer av!!

Bra jobbat


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Kan nog bli bra det där,en del spännande brytningar och oväntade inslag,fast den där baskaggen som drar i väg i kulsprutetempo Njae.. :huh:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Intressant blandning mellan klassikt, hårdrock och techno. Baskagge-kulsprutan ligger inte riktigt i takt med rytmen, tycker jag. Själva kompositionen känns ju rätt så ofärdig men kan bli nåt stort om de olika delarna utvecklas och integreras bättre. Tyckte meddetsamma att det lät som filmmusik. Keep om the good work, som man säger


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack Tokai, blir en fortsättningen på dennna, när jag skaffat mig mer idéer och så, namnet på låten blir det luddiga "THe mind of the overman". Och den fulle kinesen skall återkomma och hålla tal (såvida inte Kenta K kommer och klagar indignerat inom 4 minuter), på engelska nåt av Baudelaire från The flowers of evil, ELLER så ber jag nån tjej snacka. Gärna nån som kan franska. Låt mig tänka...

uriah: bassprutan skall bort , försvinna faktikst :) Tack skall du ha!

LH: Tack! JA, det är ju inte tänkt att vara mainstream, så kul att du tyckte det lät spännande!

Kanske använder nån lätttillgänglig melodi häri, men inte säkert. Längre fram

TAck!

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nu har den här gått på loop i ca 15 minuter..skönt beat..spännande atmosfär här..mer!! :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Absolut bra detta!
Gillar spec den mörka början och den sista avslutande delen
En manskör som sjunger maskinens lov kanske
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag blev nog lite chockad första gången jag lyssnade. "Vad pysslar han Div med?" ungefär. Har nu lyssnat på nya verren och finner till min förvåning att det är ju hur bra som helst - skulle passa till vilken Matrix-film som helst. Sköna uppbyggda ljudkulisser och passusen 99 till 107 är talande tystnad tycker jag. Det jag kommer ihåg från förra var just den där K-pist kaggen så det var bra att den försvann.
Nu slutar den lite snöpligt men det blir väl en verre till hoppas jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Absolut bra detta!
Gillar spec den mörka början och den sista avslutande delen
En manskör som sjunger maskinens lov kanske

Tack Stefan!

Jaså, du har läst min blogg? :) Kul, isåfall.
Nej, den handlar inte om övermänniskan längre. Den handlar om baudelaire, tog en dikt och gav låten det namnet.

Nu har den här gått på loop i ca 15 minuter..skönt beat..spännande atmosfär här..mer!! :D

/Marre

Roligt att höra! :) Mer finns i trådhuvudet nu ;)

Jag blev nog lite chockad första gången jag lyssnade. "Vad pysslar han Div med?" ungefär. Har nu lyssnat på nya verren och finner till min förvåning att det är ju hur bra som helst - skulle passa till vilken Matrix-film som helst. Sköna uppbyggda ljudkulisser och passusen 99 till 107 är talande tystnad tycker jag. Det jag kommer ihåg från förra var just den där K-pist kaggen så det var bra att den försvann.
Nu slutar den lite snöpligt men det blir väl en verre till hoppas jag.

Det blev det samma dag! :D (Men nu skall jag ge mig på annan låt)...

TACK EKO! (och ni andra)

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Nu börjar det likna något!!

Hoppas att du är fast i detta träsk, fyllt av syntar, gamla violinister, pianister,, och någon dödsmetalwannabee, länge!

Du har mycket att bidra med här och det är en frisk fläkt. Du är lite i gränslandet mot t.ex. Lambretta å liknande.


Detta är faktiskt för jäkla inspirerande!   ^_^



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
NY VERSION!

Fick ihop en dundermelodi på slutet (gammal melodi med material av nya noter infogade här och var och sista 8 takterna helt nya noter. Lite hexatonisk är den dock.)

Därefter ett avslut kompgura lagd åt gitarristen Steamman här på kr!

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Riktigt oväntat när det samplade riffet dundrade igång. Funkar bra.

Lite TV-såpapukor och körer också. Robinson och Riket och sånt. Pianot i det partiet är lite för struttigt. Hade nog önskat mer flyt i melodin där. Stråkarna är på tok för höga också då jag uppfattar det som att piano spelar huvudrollen där och nästan drunknar i harts.

Ett tajtare och distigare gitarriff ihop med såpapukorna och körerna hade varit fint tror jag.

Tycker jag hör lite avklippta ljudfiler här och där också. Tona ut dom istället för att klippa rakt av?

Ja, detta var verkligen annorlunda för att komma från dig. Tycker du ska fortsätta på denna bana.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Lyssnar för första gången nu - och jag har inte läst vad de andra skrivit. Det 1a som slår mig är att introflöjten inte låter äkta. Tycker även att de tunga gurorna (är de äkta?) är lite för tunga för musiken, dessutom gör de en volymfnurra vid 1.39. Visst är det bra att bryta ett lungt parti med tyngre grejor men jag tycker som sagt att gurorna kan lättas lite. Vissa pianonedslag är för starka - låter lite som att man av misstag råkade trycka till för hårt. Men dessa synpunkter är enbart utifrån min smak. Jag tror att detta kan bli bra som vanligt....... ;)
Jag skulle oxå ha lagt på en mer pumpande bas och kanske sång ?
Ett mäktigt stycke som vanligt

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu börjar det likna något!!

Hoppas att du är fast i detta träsk, fyllt av syntar, gamla violinister, pianister,, och någon dödsmetalwannabee, länge!

Du har mycket att bidra med här och det är en frisk fläkt. Du är lite i gränslandet mot t.ex. Lambretta å liknande.


Detta är faktiskt för jäkla inspirerande!   ^_^

Kul LH! Har inte hört lambretta :)
Trevligt att göra dig inspirerad!

Riktigt oväntat när det samplade riffet dundrade igång. Funkar bra.

Lite TV-såpapukor och körer också. Robinson och Riket och sånt. Pianot i det partiet är lite för struttigt. Hade nog önskat mer flyt i melodin där. Stråkarna är på tok för höga också då jag uppfattar det som att piano spelar huvudrollen där och nästan drunknar i harts.

Ett tajtare och distigare gitarriff ihop med såpapukorna och körerna hade varit fint tror jag.

Tycker jag hör lite avklippta ljudfiler här och där också. Tona ut dom istället för att klippa rakt av?

Ja, detta var verkligen annorlunda för att komma från dig. Tycker du ska fortsätta på denna bana.

Tack för kommentarer, som var bra, pukan bytar jag nog mot en fet digidrum eller nåt. Hade inget techno-puka, så tog en WAGNERKAGGE! :D
Tona ut, pianot, violinen. Noterat! (Och medhåll.)

Hej
Lyssnar för första gången nu - och jag har inte läst vad de andra skrivit. Det 1a som slår mig är att introflöjten inte låter äkta. Tycker även att de tunga gurorna (är de äkta?) är lite för tunga för musiken, dessutom gör de en volymfnurra vid 1.39. Visst är det bra att bryta ett lungt parti med tyngre grejor men jag tycker som sagt att gurorna kan lättas lite. Vissa pianonedslag är för starka - låter lite som att man av misstag råkade trycka till för hårt. Men dessa synpunkter är enbart utifrån min smak. Jag tror att detta kan bli bra som vanligt....... ;)
Jag skulle oxå ha lagt på en mer pumpande bas och kanske sång ?
Ett mäktigt stycke som vanligt

introflöjten har delay och skall inte låta äkta.
Tunggurorna är inte säkert med i slutverren. Det är från en låt av Carcass från 80-90talet. jag ställde faktiskt bpm efter den samplingen, för hela låten. (84bm) pianot, medhåll.
pumpande bas  :unsure: Ja, kanske det!!

Tack så mycket för comment!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
mm. introt låter lite platt ja som gurano skrev.

I övrigt kan detta bli bra med riffet där. Skulle kunna tänka mig att du skitar ner allt mer och gör hela bilden lite vassare och elakare och mer basig.


go go go :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fixat lite bas nu, och en del annat ni nämnt, nu dags för sömn. :)

Den är iaf över 8 minuter nu...

EMU - vassare och elakare? Det finns ju ett durigt parti, vad gör jag med det då? :D

Tack!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Är det jag som är förvirrad eller kan det vara så att Divident har blivit lite mer popig/rockig och radioanpassad? Det sistnämnda var kanske att gå till överdrift, men nog tycker jag att Dina produktioner har blivit mer "lättsamma" på slutet, eller..??

Minns jag rätt så satt jag tidigare mest och var förvirrad av Dina alster - även om de alltid har varit oerhört välgjorda och proffsiga inom sin gengre - men jag har liksom aldrig fattat grejen.. Men det där vet Du ju..

Men nu, på senare tid, har jag faktiskt kunnat följa med på kartan.. Och det är t.o.m. som så att högerfoten ibland även stampat takten.. Och vad gäller just denna så är det riktigt bra.. Faan distade gitarrer för jösse namn.. Snart har Du mig i Din "fan-base"..
:P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
-
« Senast ändrad: 09.02.2010, 20:04:18 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Kaotiskt eller inte, danhär gillar jag, obildad som jag är :D
Lite Vangelis över det hela och med detta säger jag nu INTE plagiat, nädå. Mera så att "konsistensen" i denna påminner om Vangelis musik. Knappast många som frågar honom att "varför gjorde du si eller så i den och den låten".
Det enda som lite (pytte lite) störde mig var distgitarren där runt 460 på KR-spelaren. Den hoppde lite mot ögonen. Om jag fick bestämma skulle du sänka på volymen där en liten gnutta... men de e ju din låt så du gör som du vill :D
Mera mera och ännu mera sånt här tack :wub:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kaotiskt eller inte, danhär gillar jag, obildad som jag är :D
Lite Vangelis över det hela och med detta säger jag nu INTE plagiat, nädå. Mera så att "konsistensen" i denna påminner om Vangelis musik. Knappast många som frågar honom att "varför gjorde du si eller så i den och den låten".
Det enda som lite (pytte lite) störde mig var distgitarren där runt 460 på KR-spelaren. Den hoppde lite mot ögonen. Om jag fick bestämma skulle du sänka på volymen där en liten gnutta... men de e ju din låt så du gör som du vill :D
Mera mera och ännu mera sånt här tack :wub:

Space

Vangelis gillar jag en hel del, men han har lite svårt med att nå upp till gamla höjder tycker jag, kanske beror på att han gjorde "hits" förr som gick på radion så man hörde honom då och då. Jarre också, han är ju värdelös senaste 15-20 åren.
Ja gitarren är åt helvete, men jag lade upp alla idéer med korta avsnitt som skall klippas bort innan gitarr läggs.

Jag har de här låtarna som "övning i redligt tänkande" :D  För min "andra inriktning" urartar ju tydligne ibland så att ingen fattar nåt, haha. Och det är ju lite trist, när jag själv gillar.

Eller, vem fan bryr sig. ;) Förstås kul om folk gillar!

Att du tyckte det funkar är en klar indikator på att det inte urartat (än) i alla fall :D
Nämen, det är ju samarbeten de här låtarna, så man måste ju göra nåt som dom förstår sig på ;) Inga konstiga infall här.

Det andra är bara privat tidsfördriv. Typ. :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hallå där
Riktigt bra detta utökade stycke. Bra fasningar mellan olika teman och bra ljud överlag - dock två små synpunkter - pianisten runt 200 häver sig på tangenterna lite för tungt det skär lite i öronen. Gitarristen vid 400 ska kanske låta sådär men det känns som han har kommit in i fel gig på nåt sätt det är ju inte ens rätt ackord. Men om det ska funka som en wake-up så är det ju inte fel ändå.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Vannurå? Helt nytt sound från dig!?  :blink: Det var förvånande.  :rolleyes: Bitvis tunggung. Kanske lite för trött i huvvet för att skriva något konstruktivt men jag tycker detta är en tilltalande mosaik. Kul att du utvecklar ditt komponerande för det tycker jag du har gjort med detta nya sound. Elgitarren låter bra utom i slutet där den dominerar för mycket. Jag tycker också du skall fortsätta i denna genre. Det gör du bra men jag får nog återkomma och lyssna igen. [off-topic]Tack för hälsningen på Facebook förresten. Värst vad du tog i!  :D Jag är nästan aldrig inne där på FB och har helt f-ckat upp detta med födelsedagsdatum! Tack i a f!  :wub: [/off-topic]
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Ja, man känner sig hemma direkt - samma lugna, vemodiga, vackra och smekande tongångar som man vant sig vid från Dividend! Man kan se framför sig Elof Ahrle i en gammal svart-vit film, som slår gräset på en fäbodvall, medan kvinnorna smörjer kråset i byns nyrenoverade bodega, tittandes på Tipsextra. :wacko:
Nä, det här var nytt och spännande - för tankarna lite till Mike Oldfields sätt att göra musik!
Detta skulle säkert lämpa sig utmärkt som filmmusik, som någon var inne på.
Jag hör en hel del distorsion vid 224-225 sekunder! Kanske är mina hörlurar....?
Den distade gitarren är fräck, men känns lite otajt på några ställen.
Kul att du testar lite annat!
/Asti


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för åsikter :)
Svarar er individuellt senare ikväll, eller den närmsta tiden ;)

Tankade upp NY VERRE! Finns i första inlägget!
OK, formen för låten är bestämd. Nu skall bara (riktig) gitarr läggas och det ser vi fram emot

Så i och med det lägger jag upp NYA VERSIONEN för tyckande och kloka råd...

Låter fan grymt bra nu...
/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hallå där
Riktigt bra detta utökade stycke. Bra fasningar mellan olika teman och bra ljud överlag - dock två små synpunkter - pianisten runt 200 häver sig på tangenterna lite för tungt det skär lite i öronen. Gitarristen vid 400 ska kanske låta sådär men det känns som han har kommit in i fel gig på nåt sätt det är ju inte ens rätt ackord. Men om det ska funka som en wake-up så är det ju inte fel ändå.

Tack Eddi. Sänkte pianot. Ja gitarren låg utanför tonarten här och var under "pianosolot", bett gitarristen steamman hitta på ett riff, så anpassar jag pianot efter det. Resten av låten är väl typ klar förutom riktig gitarr då...

Vannurå? Helt nytt sound från dig!?  :blink: Det var förvånande.  :rolleyes: Bitvis tunggung. Kanske lite för trött i huvvet för att skriva något konstruktivt men jag tycker detta är en tilltalande mosaik. Kul att du utvecklar ditt komponerande för det tycker jag du har gjort med detta nya sound. Elgitarren låter bra utom i slutet där den dominerar för mycket. Jag tycker också du skall fortsätta i denna genre. Det gör du bra men jag får nog återkomma och lyssna igen. [off-topic]Tack för hälsningen på Facebook förresten. Värst vad du tog i!  :D Jag är nästan aldrig inne där på FB och har helt f-ckat upp detta med födelsedagsdatum! Tack i a f!  :wub: [/off-topic]

Tack Eq. Gitarren är fixad på slutet. Riktig kommer snart.
Genren kommer utökas under året ;) Finns ju redan "Succubi" för några veckor sen? Går i samma stil.. Med marre på sång och sammer gitarrist som kommer på denna.

Och det kommer nytt i "gamla" genren också..
Återkom när du vill, ny mix sen igår i första inlägget!

Ja, man känner sig hemma direkt - samma lugna, vemodiga, vackra och smekande tongångar som man vant sig vid från Dividend! Man kan se framför sig Elof Ahrle i en gammal svart-vit film, som slår gräset på en fäbodvall, medan kvinnorna smörjer kråset i byns nyrenoverade bodega, tittandes på Tipsextra. :wacko:
Nä, det här var nytt och spännande - för tankarna lite till Mike Oldfields sätt att göra musik!
Detta skulle säkert lämpa sig utmärkt som filmmusik, som någon var inne på.
Jag hör en hel del distorsion vid 224-225 sekunder! Kanske är mina hörlurar....?
Den distade gitarren är fräck, men känns lite otajt på några ställen.
Kul att du testar lite annat!
/Asti

hehe :) Tack! Har försökt fixa nivåerna nedåt överlag, kanske dina lurar ;) Men ev distortion borde vara borta nu.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
TWILIGHT

OK, ny version! Kjelle har lagt gitarr!
De lama synthrösternas ord är tagna slumpmässigt från Baudelaires "Flowers of Evil"; byts nog ut mot riktig mänsklig röst sen..

Vi är nästan klara, berätta gärna vad som kan förbättras, eller vad som är bra i detta läge :)

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Mäktig upplevelse. Jag har svårt att komma med konstruktiv kritik. Det låter väldigt färdigt men antar att sång skall in på de räckor som låter komp? Gitarrpåläggen är ju hur säkra och snygga som helst. Mixen klanderfri i mina öron. Kul att höra hur du väl du tar dig fram i detta modernare sound.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mest ett tekniskt inlägg nu då. Jag tycker kompguran ska upp mer volymmässigt överlag och sologuran dras med en hel del knaster mest märkbart vid 300 - 315 ca
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mest ett tekniskt inlägg nu då. Jag tycker kompguran ska upp mer volymmässigt överlag och sologuran dras med en hel del knaster mest märkbart vid 300 - 315 ca

Helt rätt. Det fixas.

Mäktig upplevelse. Jag har svårt att komma med konstruktiv kritik. Det låter väldigt färdigt men antar att sång skall in på de räckor som låter komp? Gitarrpåläggen är ju hur säkra och snygga som helst. Mixen klanderfri i mina öron. Kul att höra hur du väl du tar dig fram i detta modernare sound.

Antingen sång eller piano ellern åt skall in till kompet. (Sång har förtur.)

Tack!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Skall tillägga att jag inte skäller på nån person, eller på dig Hogge.

Öhhh.. "Skäller inte på nån person, eller Dig Hogge".. Hehe.. And what am I?
Jag vet att Du gärna ser mig som ett sexobjekt Divident, men jag är ändå en person...
 :P

Citat från: Dividend
Tänk om jag började tjata om att du, Hogge borde spela fiol istället! "Ta nu och spela på fiolen, för jag fattar inte vad som är bra med ditt sätt att skapa musik!"

Hmm.. Det där har Du någ missuppfattat lite..  :huh:
Det borde stå helt klart att jag tycker att Din musik är välgjord & välarrangerad. Men sen har jag, i mina inlägg, lagt till att det inte är den typ av musik som jag personligen lyssnar på. Detta i syfte att klargöra att mina kommentarer kan vara helt uppåt väggarna!

För övrigt så är det massor av människor här på KR som inte förstår sig på den musik jag gör.. De tycker mest att det skramlar..
Satans bonnläppar   :lol:
« Senast ändrad: 01.02.2010, 08:50:33 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skall tillägga att jag inte skäller på nån person, eller på dig Hogge.

Öhhh.. "Skäller inte på nån person, eller Dig Hogge".. Hehe.. And what am I?
Jag vet att Du gärna ser mig som ett sexobjekt Divident, men jag är ändå en person...
 :P


Hehe, jag menade att mitt inlägg inte var riktat mot nån person här, inkl dig :)
Hade jag riktat inlägget mot dig hade jag uttryckt mig helt annorlunda...
« Senast ändrad: 01.02.2010, 10:43:07 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ja, vad kan man säga. Denhär blir bara bättre :wub: Gitarr"solot" sitter som attan. Det enda jag nu eventuellt inväder mot är "rösten". Kunde den vara monotonare kanske och lite mer... hmm, lägnre bort liksom?

Hamnar på min spellista :D

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Snygg utveckling av detta
tämligen skrämmande stycke
Får någon slags 1984 känsla
(Tänk när 1984 låg långt bort i framtiden så man skrev sf om det (skrämmande tanke det också))
Snyggt .... väldigt snyggt guitarrparti!
Rekommendrear Sovjetiska armens manskör i några delar
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


clavinova

  • Gäst
Snyggt! Det har blivit ett spännande och tematiskt stycke med snygga övergångar och en snygg röd tråd. Gillar faktiskt syntrösten, den tillför ytterligare en dimension.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, vad kan man säga. Denhär blir bara bättre :wub: Gitarr"solot" sitter som attan. Det enda jag nu eventuellt inväder mot är "rösten". Kunde den vara monotonare kanske och lite mer... hmm, lägnre bort liksom?

Hamnar på min spellista :D

Space

Ja, sant om rösten kanske. HAr en idé om det där jag tänkte försöka med, för att göra det ännu "kusligare"
Snygg utveckling av detta
tämligen skrämmande stycke
Får någon slags 1984 känsla
(Tänk när 1984 låg långt bort i framtiden så man skrev sf om det (skrämmande tanke det också))
Snyggt .... väldigt snyggt guitarrparti!
Rekommendrear Sovjetiska armens manskör i några delar

"Skrämmande" is my middle name :)

Sovjetiska armékörer tar så lång tid att skruva till. Jag gjorde det på "Kursk" för längesen.. Kanske kollar inställningarna där..

Snyggt! Det har blivit ett spännande och tematiskt stycke med snygga övergångar och en snygg röd tråd. Gillar faktiskt syntrösten, den tillför ytterligare en dimension.



Tack!
https://soundcloud.com/user7789882