Kontrollrummet

Hellpig - I don't know (remix by Hanfa)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
LÅTNAMN:             I don't know
ARTIST/GRUPP:      Hellpig
GENRE:                 Synth(igt)
LÅTLÄNGD:            4:42
KOMPOSITÖR:        Magnus Cassersjö
PRODUCENT:          Hanfa
EV. MEDVERKANDE:  Remix av Hanfa
INSPELNINGSÅR:     2006/7
FORMAT:               mp3
Låtlänk:                 http://www.flips.se/music/Idontknow_remix.mp3
Originalsnutt:         http://www.flips.se/music/Idontknow_org.mp3

Eftersom detta förmodligen inte är slutversionen så lägger jag denna under halvfärdigt. Detta är en omgjord/remixad version av en låt som jag påbörjat men ej avslutat. En god vän till har gjort remixen - han gillade låten ville vidareutveckla den.

Edit:
La till originalet. Snutt är rätta ordet, det är bara något helt påböjat o inte avslutat som ni säkert märker om ni lyssnar på den.
« Senast ändrad: 05.05.2007, 15:34:23 by Hellpig »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
okei HP!
Lyssnar, introt stadigt o tryggt. Trummorna rycker in där, tycker att dom har lite för clean sound, jämfört med sytharna. Del två startar, ganska kopia av första delen. Ett fint tema har du som löper med låten. Men drygt fyra minuter med samma tema blir tyvärr enformigt. Här behövs definitivt nån extra krydda för att hålla den alive sas. Anars gott jobbat! :)


h., Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
okei HP!
Lyssnar, introt stadigt o tryggt. Trummorna rycker in där, tycker att dom har lite för clean sound, jämfört med sytharna. Del två startar, ganska kopia av första delen. Ett fint tema har du som löper med låten. Men drygt fyra minuter med samma tema blir tyvärr enformigt. Här behövs definitivt nån extra krydda för att hålla den alive sas. Anars gott jobbat! :)


h., Johan


Det slog mig just att jag nog skall lägga upp originalet också, för jämförelse för den som orkar. Kommer att framföra kritiken till remixmastern! Originalets länk kommer upp strax... strax o strax... senare i alla fall. :)
« Senast ändrad: 05.05.2007, 12:13:19 by Hellpig »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Snygga ljud och bra gjort är detta förvisso, men jag saknar den riktiga tyngd och känsla av orginalitet du annars har Hellpig!


Skriver mer när orginalet är postat, är oerhört nyfiken att höra .)


https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Vet inte, har svårt att ta till mej denna låt känns tjatigt med samma temaljud malade i bakgrunden, nej du får nog
jobba vidare med den ledsen Hellpig! :(


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Vet inte, har svårt att ta till mej denna låt känns tjatigt med samma temaljud malade i bakgrunden, nej du får nog
jobba vidare med den ledsen Hellpig! :(


Fast... det är min kompis som får jobba vidare med remixen. Förutsatt att du menar den... :) Men jag håller med om att den är lite för enformig i nuvarande läge, måste till mer lixom.