Kontrollrummet

Equality 50 bast inside information from the party

gäst · 29 · 8092

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Nyss hemkommen från en trevlig fest i Beatles tecken. Han fyller visserligen om nån dag eller så men partyt var idag och jäkla skoj var det. Orutinerad som man är så hade man ju käkat innan så det fanns inte plats för så mycket av alla de godsaker som bjöds men man gjorde så gott man kunde så nån tallrik eller två slank ner. God bärs fanns oxå och det avslöjades mycket från svunna tider i diverse tal men dessvärre så råder det sekretess.
 
En jäkla massa musikaliska vänner har han som spelade och sjöng så för en annan musikdåre så var det rena nirvana. Dottern med band gjorde en stark spelning och drog även av några låtar för oss gamlingar så vi kunde gå loss. Kort sagt folk dansade så slipsarna fladdrade.
 
Som kronan på verket så hör och häpna kommer det in ytterligare ett band som kör gamla Beatles godingar och herr Equality i egen hög person äntrar scenen med elguran på magen och går loss på leadsången på ett mycket innerligt och förträffligt sätt.
 
Träffade oxå 91:an som hade åkt ner till Linköping för att delta i firandet, jäkla skoj måste jag säga att få ett ansikte på en forumit så som bonus så blev det även ett litet mini Irl kan man säga.
 
Kort sagt det var jäkligt trevligt och man tackar och bugar för en mycket trivsam fest och det är väl klart att grabben ska ha ett hårt paket :D . Ja ja nu är ni väl nyfikna  :D så ok då jag kan väl avslöja att många elektrifierade stålsträngsbändare nån gång i livet sätter klöven på en sån. Inget jätte exklusivt men ett måste i arsenalen, en får hoppas att han inte har en bara :D. Over and out och ett hjärtligt tack för en trevlig fest. Hjärtliga grattisar på 50 års dagen från Sya.
Göran


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Härligt med inside information, Burnin Sven!

Jag antar att Eqality kommer att läsa denna tråd så jag passar på tillfället:
G R A T U L E R A R på femtian!och välkommen till klubben :D

Känner ju int nån av er personligen men efter en kort men intensiv gemensam samvaro på KR och Burning Svens härliga story från 50-kalaset så känns det nästan familjärt! :)
Önskar dig Equality lika många till och kraft med musiktillverkningen, kul att höra att musiserandet har gått i arv!
Allt gott! :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Japp, Grattis EQ!!!!


Tyvärr funkade int med barnvakt denna gång...men jag kommer gärna på 65-årskalaset :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Då grattar jag också dig Equality via denna tråden :).

GRATTIS!!

Jo 65 års kalaset kommer ju gärna jag på, fast det är iof ett år närmare till min 50-års fest ;)

Gott
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har redan sänt pm , men grattar här också. 50 fyller man inte varje dag!
Har känt dig en kort stund bara, men i msn-diskussioner får jag känslan av en viss människotyp jag gillar, den medkännande och samtidigt ganska blixtrande intelligente.

GRATTIS!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

DåligtGehör

  • Gäst

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mera gratulationer kompis,hoppas att din dag blir bra.Jag visste ju att det var i maj,men inte vilken dag..

Stort Grattis!

Mvh
Micael



Florian le Sage

  • Gäst
Grattis för tusan, visst är det skönt när man bara blir yngre och yngre hela tiden! ;)
Vilken härlig tid dessutom, Maj är ju den bästa tiden på året för helsike, vackert med blomster och träd i lövsprickning/explosion!!!
Vi hörs vad det lider***
Kristian
 B)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
 :wub:...och Burnin...vilken FIIIIIN present!!! Förstått att du också närmar dig de femtio fast från andra hållet.  :D Lite once-in-a-life-time-läge igår till en riktigt hejdundrandes baluns och med 50 bast som förevändning och 40-årsjubileet av Sgt Pepper som huvudanledning. Drömmen hade varit att få sig dig och 91:an på scen också...men det tar vi inom högst tio år och med andra kära forumiter. Eller vi kanske skulle ha ett KR-Woodstock-festival med livemusik på scener och från buskarna i sommarnatten? Arrangörserfarenheten från igår skulle kunna hjälpa, he, he.
Tack kära vänner för gratulationer! Återkommer när hjärnverksamheten förhoppningsvis återgått till 49 års nivå om den nånsin gör det... :blink: :( ;)
 
« Senast ändrad: 05.05.2007, 19:55:49 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Grattis nästa år är det min tur att vara mitt i livet som nån skrev! :D


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
Grattis! :D
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Grattis nästa år är det min tur att vara mitt i livet som nån skrev! :D
Jaha? Närdå?  :rolleyes: Tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Tack kära vänner för gratulationer! Återkommer när hjärnverksamheten förhoppningsvis återgått till 49 års nivå om den nånsin gör det... :blink: :( ;)
 


it's just....








































breath control...

 :ph34r:


 ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad carl cadello


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick

Tack kära vänner för gratulationer! Återkommer när hjärnverksamheten förhoppningsvis återgått till 49 års nivå om den nånsin gör det... :blink: :( ;)
 


it's just....

breath control...

 :ph34r:


 ;)


Hi, hi... :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
50 år..gött!
Grattis grattis!.. :D

Ja, nu är man där och skillnaden mot innan är inte så där enorm men en kul fest var det. Välkommen på den om tio år om inte förr!  ;) :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Grattis!



En ros är en ros är en ros.


Åh vad fina, tack! Gertrud Stein?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena 50 åringen välkommen upp till Nirvana från och med så blir det bara bättre :D. Nu är det bara att gå ut hårt öppna på högsta och sen öka undan för undan :D. Skojar lite tack för festen det var skoj. Ha det bra.
Göran


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil

Det var en härlig Beatlesfest vår Equality bjöd på med mycket musik och allsång! Gamla vänners tal gav oss en inblick i jubilariens tidigare utflykter och äventyr! Rolig underhållning! Equality genomgick även ett mycket vetenskapligt hörseltest medelst en synnerligen invecklad apparatur som påträddes honom. Här gällde det för honom att uppfatta vad andra sjöng vilket han lyckades ganska hyfsat med trots en dotter som gjorde allt för att störa med sin klaviatur i bakgrunden.Och som sagt extrakul att få träffa Burning Sven också IRL!
Och som tidigare nämnts visade vår 50-åring att han var den femte Beatlesen och öppnade med att spela Birthday med de övriga fyra kompmedlemmarna i bakgrunden.
Härligt equality!
« Senast ändrad: 08.05.2007, 09:06:57 by 91:an »


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Skickar även jag ett STORT GRATTIS på 50-års dagen! Att vara oxe är ju bland det finaste man kan vara! :lol: Imorgon fyller jag, men inte 50. Been there, done it!
Mvh
T
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
91:an, Toby och Fidden: Stort tack! Visst behövs det fester och sprallighet!? Även om det känns lite som man vill ta hela världen i famn såhär några dagar efteråt vore det skitkul att anordna någon sommar-IRL. Tänk er en tältplats, dansscen och instrument. De finns så himla bra musiker här... Fint väder, inbjudna gäster, många tjejer...he och inte minst en jäddra massa bra musik. Nån mer än jag som tänder på den idén?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
91:an, Toby och Fidden: Stort tack! Visst behövs det fester och sprallighet!? Även om det känns lite som man vill ta hela världen i famn såhär några dagar efteråt vore det skitkul att anordna någon sommar-IRL. Tänk er en tältplats, dansscen och instrument. De finns så himla bra musiker här... Fint väder, inbjudna gäster, många tjejer...he och inte minst en jäddra massa bra musik. Nån mer än jag som tänder på den idén?
Idén låter väldigt skoj, det är bara så synd att vi alla är så utspridda i landet. Själv har jag bara varit på en IRL-träff (Stockholm) och det var riktigt kul. Sommar och gitarr i gröngräset tror jag inte jag upplevt sen tonåren på 60-talet...