Forum > Demolåtar
Waiting for a dream
spacetrucker:
Tjo B)
Hogge skrev i ett inlägg att: "Jag upplever det som att majoriteten på KR lägger in tämligen långt drivna ideer som ett 1a utkast..." Nåväl. Här är nåt som inte är drivet på nåt sätt. Såhär brukar det låta efter första kvällen med en ny låt. Jag har lag fram en text som Calle "smakar" på och jag försöker komma med ett "jess" eller "nope" eller nåt annat konstruktivt medan han knäpper på gitarren och trevar sig fram. "Bandet" rullar givetvis hela tiden och sen klipper jag och klistrar...
Hoppas kunna följa upp denna tråd med nya versioner senare.
LÅTNAMN: Waiting for a dream
GENRE: Vi får väl se vad det blir
KOMPOSITÖR: Calle
TEXT: Krister
GITARR + SÅNG: Calle
DEN ENSAMMA ORGELTONEN I BAKGRUNDEN: Krister
LÅTLÄNGD: 3:09 (för tillfället)
INSPELAD: December 2009
FORMAT: mp3
Första steget
[mp3=200,20,0,leftr]http://www.moondawnmusic.com/music/waitingforadream.mp3[/mp3]
Följande steg i utvecklingen, 20.01.2010
[mp3=200,20,0,left]http://www.moondawnmusic.com/music/waitingforadream-2.mp3[/mp3]
Space
Eddi:
Helskön klassiker känns det som påminner en hel del om något som jag nu inte kan placera - men ändå eget. Ska bli kul att höra utvecklingen på denna. Jag hörde något som jag inte brukar i mina inre öron en mellotron - det vore snyggt till denna tror jag. Hör med MaxB om ni tycker det samma.
Härlig låt.
Kornstad:
Riktigt bra låt där jag upplever att ni haft influenser ifrån flera klassiska gamla band.
Bland annat tänkte jag själv på bl a Smokie och Beatles vid olika partier i låten.
Ett recept som är svårt att misslyckas med. ;)
Gurano:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 09.01.2010, 20:36:29 ---Tjo B)
Hogge skrev i ett inlägg att: "Jag upplever det som att majoriteten på KR lägger in tämligen långt drivna ideer som ett 1a utkast..." Nåväl.
.......Vad tror NI, kan detta bli nåt? Behövs det en C-del ännu? Andra åsikter/förslag o dyl?
Space
--- Slut citat ---
Nja ...det var nog jag som skrev detta, som svar till Hogge! ..... så välkommen i gruppen som vågar ;)
Låter bra, i all sin enkelhet. Håller med Kornstad att det finns många klassiska influenser. Ska bli intressant att följa ert fortsatta arbete med denna.
Ha det gott
Gurano
MaxB:
Måste ha puff-skydd eller sjunga i en annan vinkel mot mikrofonen.
Skönt gitarrspel och skönt inspelningsljud på gitarrerna.
Riktigt bra röst på sångaren. Kan han få hjälp att inte puffa i mikrofon så är det super.
Lite Jehtro Tull (hur tusan stavas det?).
Ja, slutet var lite plötsligt också, hehe.
Over all mycket skön skapelse - i mina öron, en stor njutning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida