Forum > Demolåtar
Waiting for a dream
hogge:
Ähurrmm.. Nu har jag lyssnat på denna några gånger till och vill utveckla min tidigare analys något..
Låten är skitbra.. Saknar dock ett komp som borde komma in efterhand.. Sången är skitbra, men tyvärr lite för intetsägande (just nu) för min smak. Det låter mer som lite jammande vid lägerelden än som en studioinspelning. Nu kan ju inte jag sånt där med mixning, men visst låter den lite, öhhhh, ihålig? Som om Ni står i en källare och sjunger till en i övrigt bra inspelning.
Ibland har man skrivit till mig att sången inte befinner sig i samma rum som orkestern.. Har inte fattat nå't av det där, men nu gör jag det.. Här låter det som om sångaren befinner sig i en helt annan lokal än övriga musiker..
Men som sagt. En vacker låt. Men t.o.m. jag hör att det krävs en del mer arbete med mixen...
Dividend:
Jo, det funkar. Bra gitarr och trevlig stämning.
Gillar din "nedgång" ett fall ned på en ganska mycket lägre not på första textraden. Det är det som får mig att tänka på en annan låt, inte stulet tror jag. Sådana nedgångar (och även hopp "upp" till högre ton) mitt i en melodi är rätt ovanliga nuförtiden och svårare att "upptäcka"! Lätt att gå upp någon halvoktav på ett piano, men det skall ju funka också! Tyder på musikalitet, och det är fan omöjligt att beräkna på dator. Bra sångmelodi!
Det är inte lätt alls, att skapa melodier som är bra... Enkla melodier (t ex sådana som fraktalmusikprogram på datorer, har noter som är "sammanhängande" alltså hoppar mellan närliggande tonsteg. Nybörjare brukar göra sånt.
Får följa den här :)
spacetrucker:
Tack igen för kommentarer :D.
Hoppas få en fortsättning på denhär så småningom. Det är bara inte lätt att hitta tomma rutor i sin kalender som passar in i en annas kalender i dessa moderna tider... hoppas i alla fall att kunna komma samman med Calle vid nåt skede och komma vidare med denna.
Kompet kommer så småningom och ny sång med stämmor var det tänkt och eventuellt också lite smått och gott av Mahan.
Det kommer mera ^_^...... sakteligen
Space
spacetrucker:
Tjosan B)
Följande steg i utvecklingen. Vi har spelat in sången på nytt och en del av gitarrerna.
Trummorna är nåt jag la dit för att få lite ryggrad i låten, kommer säkert att göras om,
låten är bara rå-mixad och solot på slutet är närmast en första skiss.
Låten är nu skickad till Mahan för förädling :P
[mp3=200,20,0,left]http://www.moondawnmusic.com/music/waitingforadream-2.mp3[/mp3]
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida