Ydderf: Tusen takk. Dobro-skryt fra dobro-kungen. Det hadde jeg ikke ventet

Jeg har en Wechter Scheerhorn 6535-R (Rob Ickes mod).
Gurano: Takk skal du ha! Jeg har ingen egne låter. Det nærmeste jeg kommer er noe jeg la på myspace for et par år siden hvor jeg etter å ha strevd lenge endte opp med å stjele teksten fra Gram Parsons. Heheh. Men melodien er min. Tror jeg.

Åsa: Whee! Sang-skryt fra deg er like stort som dobro-skryt fra Ydderf.

Tusen takk.
Uriah: Takk! Nja, jeg hadde tenkt å la martinm gjette hva slags mikrofon/gitar jeg bruker, men men.
Jeg lager først trommesporet, jeg makter ikke å følge et klikk-track når jeg spiller

Deretter fingerspill-gitar. Eksperiment, brukte innebygget mikk og en beyerdynamic m99tgx (dynamisk) panorert til hver sin side. Etter det en runde med "strum"-gitar bare innebygget mikk. Gitaren er en takamine pt05ec med en ctp-1 preamp. Jeg synes denne gitaren låter bedre plugget enn mikket. Muligens ikke i opptaket her, men sånn generelt.
Bruker m99'en til dobro og sang også, den kan brukes til alt, ser det ut til. Da jeg la dobrosporet satte jeg mikrofonen i "linear". Den har en egen "eq" setting for sang, hvor det kuttes litt bass. I software er det stort sett IK plugs jeg bruker. På master-bussen bruker jeg t-racks1 mastering suite, preset "Sparkle". Aner ikek hva den gjør, men jeg synes det høres bedre ut med enn uten

Når det gjelder dialekten må jeg bare si at ekte jänkiedialekt er vanskelig å få til og det er veldig fort gjort å overdrive

Tusen takk alle sammen, jeg setter pris på dette!

Robert